با زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید

به گزارش بانیما، جنگل مُسی (Mossy) (جنگلی پر از خزه)

ارتفاعات کامرون، مالزی

برترین جهت رانندگی برای رسیدن به این جنگل: تانا راتا (بزرگ ترین بخش درون شهری کامرون است.)، جایی که محققان می توانند روزها اطراف کوه های آن به آنالیز و تحقیق بپردازند و برای تغذیه ی خود ظرف غذای گرم و چای محلی داشته باشند.

با زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید

برترین راستا پیاده روی: تورهای مخصوص پیاده روی در این جنگل به ماجراجویان یاری می نمایند تا در زمان هایی که بخشی از زمین لغزنده است و خاک زمین نرم بوده و ردپای عمیق روی آن باقی می ماند، در کمتر از یک ساعت بتوانند زیبایی های این جنگل را از نزدیک ببینند.

گیاهان کوزه ای شکل گوشت خوار (حشره خوار) و گل های ارکیده ی ظریف در میان خزه های سبز اسفنجی که درختان این جنگل را پوشانده اند مقاومت نموده و به جای مانده اند. راهی پرپیچ وخم که گردشگران را از مکانی پر از تپه ها و مزارع چای سبز عبور می دهد و سپس آن ها را به قله ی کوه های مه آلود مالزی می رساند. از قلم نیاندازید اگر به این حوالی رفتید حتما به قله ی گانانگ برینگچانگ (Gunung Brinchang) بروید زیرا از آنجا همه جای شهر را می بینید. بعلاوه چکمه های خود را به همراه داشته باشید، رد پای شما روی خزه ها به جای مانده و پس از گام برداشتن شما ردپای تان پر از آب می گردد.

پارک ملی هامبولت رِدوودز (Humboldt Redwoods)

کالیفرنیا

برترین راستا رانندگی به سمت این پارک: راستا معمولی برای رسیدن به این پارک، رانندگی در جاده 32 مایلی Avenue of the Giants است. در این منطقه، درختان کهن زیادی وجود دارد و شما در میان این درختان مانند حشره ای کوچک (مورچه) خواهید بود.

راستا پیاده روی: در حالی که راهنمای راستا Founders Grove Nature Trail برای آنالیز ارتفاعات این مکان تحسین برانگیز بسیار شناخته شده و معروف است، حلقه ی راکفلر واقع در راستا پارک Bull Creek Flats با وجود جمعیت کمتر نسبت به مورد قبلی قوی تر عمل نموده است.

اگر در فکر تماشا درختان کهن و بسیار بزرگ هستید، حتما از جنگل رِدوودز کالیفرنیا بازدید کنید که احتمالا برترین مکان برای شما است. پارک ملی هامبولت رِدوودز یکی از برترین مکان ها در دل جنگل ایالتی رِدوود است و سه مورد از 10 درخت بلند دنیا در پارک Bull Creek Flats هستند. بله همین طور است، اگر واقعا به تماشا درختان غول پیکر علاقه دارید باید به سمت همین جنگل رانندگی کنید، فقط بدانید که نمی توانید درختان را به آغوش بکشید، مگر اینکه دستان شما به طرز شگفت انگیزی بلند باشد.

پارک ملی گریت اُتوِی (Great Otway)

ویکتوریا، استرالیا

برترین راستا رانندگی به سمت این پارک: جاده ی گریت اوشن که از غرب ملبورن در تورکی آغاز می گردد.

برترین روش برای پیاده رفتن به این پارک: راستا پیاده روی دِ میتس رِست (The Maits Rest) کوتاه ترین و آسان ترین راه برای پیاده رفتن به این پارک بوده و دارای چشم مقدارای باشکوهی است، اقلیم داخل گریت اُتوِی هم یک جنگل انبوه و معتدل است.

در راستای که از سمت جاده ی مشهور گریت اوشن استرالیا به سمت جنگل انبوه و فوق العاده ی پارک ملی گریت اُتوِی می رود، توده ای از درختان سرخس و ماهی خوارهای استرالیایی کوکابورا دیده می گردد. وجه تشخیص این جنگل انبوه آبشارهایی معروف مانند اِرسکین (Erskine) و هندرسون (Henderson) است و در بخش جنوبی پارک، درختان اکالیپتوس مارپیچی (نوسان دار) دیده می گردد، بعلاوه اگر در طول جاده ی اُتوِی لایت هاوس حرکت کنید روی درختان آن کوآلاهای تنبل زیادی خواهید دید.

جنگل انبوه آمازون

آمریکای جنوبی

برترین راستا رانندگی به سمت این جنگل: شهر ایکیتوس (در شمال خاورى کشور پرو) یکی از برترین مکان ها برای رسیدن به جنگل آمازون است.

برترین راستا پیاده روی به سمت جنگل آمازون: بیشتر تورهای بازدید از آمازون از سمت رودخانه ی آن پیاده روی می نمایند، اما چندین لُژ (lodges) (هتلی در مکان های ییلاقی و گردشگری) نزدیک شهر ایکیتوس در راستا پیاده روی کانوپی (canopy walkway) قرار دارند که با طی این راستا می توان این جنگل را از بالا به پایین بازدید کرد.

آمازون بزرگ ترین جنگل انبوه کره ی زمین که وسعت آن بیش از 1/4 میلیارد جریب است (جریب: واحد مقدار گیرى زمین معادل 4047 مترمربع). این جنگل با پدیده ی طبیعی حاصل خیز شده و نحوه بارور شدن آن به وسیله گرد و غبار بیابان صحرای آفریقا (Africas Sahara) است و بعلاوه زیستگاهی برای پلنگ ها، دلفین های صورتی، توکان (انواع پرندگان منقار بزرگ و رنگین پر تیره ى Ramphastidae ـ بومی امریکاى استوایی) و sloths (تنبل :پستاندار بومی آمریکاى مرکزى و جنوبی از تیره ى Bradypodidae از جنس هاى Bradypus و Choloepus) است. این را هم باید اضافه کرد که در این جنگل قبایلی زندگی می نمایند که بسیار خوش شانس هستند، زیرا نمی دانند فیس بوک (فضای مجازی) چیست.

آراشیاما بامبو گِرو (Arashiyama Bamboo Grove)

کیوتو، ژاپن

برترین راستا رانندگی به سمت این جنگل: اینجا جنگل خیزران (نی هندى: از زیر تیره ى Bambusoideae) است؛ برای رفتن به آنجا می توان به راحتی از وسایل نقلیه عمومی کیوتو مانند اتوبوس و مترو استفاده کرد.

برترین راستا پیاده روی به سمت جنگل: تنها راستای که به طور مستقیم شما را به بامبو گِرو می رساند، استراحتگاهی با اتاق بسیار کوچک داشته که احتمالا بلد نبودن زبان شما را بیازارد.

پیشرفتی که در بامبو گِرو دیده می گردد تحسین برانگیز است. از آنجا که اشتراک گذاری تصاویر در شبکه های اجتماعی علت اصلی سفر به این جنگل است، شاید مقدار شانس اینکه شما برای تماشا این بیشه به ژاپن سفر کنید، صفر باشد، ولی راستا پیاده روی سبزپوش و تماشا ساقه های بلند بامبو و سایر جذابیت های ماورایی این بیشه می تواند علت قابل انکاری برای بازدید از آن باشد. اگر در این بیشه سکوت را رعایت کنید می توانید صدای برخورد باد با ساقه های بامبو را بشنوید که بسیار شگفت انگیز است.

جنگل سیاه

آلمان

برترین راستا رانندگی به سمت این جنگل: شهر بادن بادن در حاشیه ی غربی جنگل سیاه. این راستا با جاذبه ی طبیعی آبگرم ها آغاز شده و در همان روز می توان به جنگل رسید.

برترین راستا پیاده روی به سمت جنگل: این راستا به خاطر فاصله ی زیاد برای پیاده روی معروف است (راستا معروف وِست وِگ (Westweg) به فاصله حدود 200 مایل)، ولی از شهر بادن بادن با طی راستای که قلعه ی شگفت انگیز Hohebaden در آن واقع شده است در کمتر از یک ساعت می توان به جنگل رسید.

اگر شما فکر می کنید پیاده روی نوعی نوآوری محسوب می گردد، پس باید بگوییم پیاده روی از همین راستا جنگل سیاه آغاز شده است. اما این منطقه که در داستان های افسانه ای برادران گریم هم آورده شده، برای تمامی محققان که در پی محلی واقعی برای این داستان افسانه ای بودند؛ شگفت انگیز بود. برای رفتن به جنگل سیاه راستاهای زیادی وجود دارد که یکی از برترین آن ها راستا رستوران vesperstuben است، آلمانی ها در این رستوران میان وعده های بی نظیری مانند کیک کرم کارامل و همبرگرهای معروف به گردشگران و بازتماشامایندگان جنگل سیاه می فروشند.

جنگل ابری تاندیاپا (Tandayapa)

اکوادور

برترین راستا برای رفتن با ماشین: شهر کیتو (مرکز کشور اکوادور) دو ساعت با جنگل ابری فاصله دارد و بعلاوه در جنوب آن واقع شده است. چندین هتل بین راهی با اتاق هایی برای پذیرایی مناسب از مسافران در این جنگل وجود دارد.

برترین راستا پیاده روی: منطقه ای به نام نیر مایندو (Near Mindo) که خانه زرد Casa Amarilla معروف در آن واقع شده است و از بازتماشامایندگانی پذیرایی می نماید که از این راستا می خواهند با صرف هزینه ی خیلی کم از جنگل مه آلود تماشا نمایند. پرندگان رنگارنگ، گیاهان و حشرات زیادی در این جنگل مرطوب و کوهستانی زندگی می نمایند. باید مواظب مرغ های مگس خوار باشید، بعلاوه گیاهان توکان، ارکیده و سایر گیاهان مانند گیاهان منطقه ها شهری وجود دارد. بعلاوه در این جنگل بِرد واچر یا عکاس پرنده زیادی دیده می گردد که لحظات جذابی از زندگی پرندگان را ثبت می نمایند.

جنگل کِلپ (Kelp) در Monterey Bay Aquarium (جنگلی در آکواریوم خلیج مونتری)

کالیفرنیا

برترین راستا رانندگی به سمت این جنگل: خلیج مونتری، کالیفرنیا، راستای است که چندین مغازه ی زیردریایی هر روز در دسترس افراد واقع شده است.

برترین راستا برای غواصی: بخش موج شکن در ابتدای این جنگل محبوب ترین بخش غواصی بوده و برای رسیدن به ساحل نوسانی جنگل کِلپ (kelp) و تماشا گوساله آبی بازیگوش و سمور آبی برترین راستا محسوب می گردد. بعلاوه راستا دیگری به نام پوینت لوبوس (Point Lobos) هم وجود دارد.

اقیانوس آرام مواج زمانی که موج های خود را به سواحل کالیفرنیا می فرستد، مواد مغذی مناسبی را برای جنگل سریع الرشد کِلپ (kelp) فراهم می آورد که می تواند رشد 10 تا 12 اینچی فقط در یک روز را برای گیاهان این جنگل آکواریومی فراهم کند و موجب تشکیل جنگلی متراکم در امتداد سواحل خلیج مونتری شده است. اگر شما از اسکوبا استفاده نکنید (SCUBA: دستگاه دمزنی زیرآب؛ براى غواصان) کارتان سخت است، زیرا آکواریوم معروف خلیج مونتری که مکانی برای تشکیل جنگل سرسبز کِلپ (kelp) شده است، جایی است که زیستگاه جاندارانی همانند ماهی ساردین، کوسه های پلنگی و مار ماهی ها محسوب می گردد. اگر شما درون این آب ها غواصی کردید تماشا شیردریایی تقریبا حتمی است.

زیستگاه ساحلی Sian Kaan

مکزیک

برترین محل دسترسی به این جنگل: شهر تولوم Tulum، تورهای شرکتی در کشور همسایه ی مکزیک (Cancun) سفر یک روزه ای را به Sian Kaan ترتیب می دهند، ولی بیشتر ماجراجویان ممکن است بتوانند به وسیله ورودی Muyil با سیستم حمل و نقل عمومی به این جنگل بروند.

راستا هایی برای پیاده رفتن به این جنگل ساحلی: علاوه بر چندین راه پیاده روی کوتاه، برای رسیدن به جنگلی که در کناره ی اقیانوس وجود دارد تورهای قایقی هم ترتیب داده شده است.

اگر تصمیم بگیرید که به سمت ورودی Muyil رفته و در آنجا سوار قایق شوید، وقتی به کانال Mayan-dug رسیدید، اگر روی قایق راه بروید و پس از مدتی بنشینید و به نوک انگشتان پای خود نگاه کنید حتما رد گیاهان mangrove (کرنا: انواع درختان و درختچه هاى کرانه زى و حاره اى که زیستگاه بچه ماهی ها، میگو و غیره هستند) را در سرانگشتان خود خواهید دید. آب های این منطقه، زیستگاه مخصوص سوسمارهاست، از آنجا که آب های این کانال کریستالی و شفاف است، بیشتر تورها چه در هنگامی که سوار قایق هستند و چه در زمانی که افراد در این آب ها شنا می نمایند با هیجان بسیاری روبرو می شوند. می توانید در این آب ها دلفین ها و لاک پشت های دریایی را ببینید که در میان درختان کرنا مخفی شده اند، اما در طول این تور نباید انتظار تماشا پنج گونه ی گربه های وحشی را داشته باشید که این منطقه زیستگاه آن ها هم محسوب می گردد، زیرا این گربه ها در طول شب در این منطقه دیده می شوند.

پارک ملی Tsingy de Bemaraha

جزیره ماداگاسکار (در اقیانوس هند و ساحل جنوب شرقی آفریقا)

برترین راستا رانندگی برای رسیدن به این پارک: شهر Morondava، با هشت ساعت رانندگی در بدترین جاده ای که می توانید تصور کنید!

برترین راستا برای پیاده رفتن: هر پیاده رویی که برای رسیدن به بخش Big Tsingy وجود دارد همراه با هدایت است که اجازه نمی دهد گم شوید، تحت خطر مرگ قرار گرفته یا از گرفتاری در میان صخره ها وحشت زده شوید.

خیلی خب حتما در تصاویر هم می بینید که این جنگل بیشتر جنگل صخره هاست! معروفیت بیشتر Tsingy به خاطر وجود سنگ آهک های قدیمی و محکمی است که برای پوشاندن 230 مایل مربع از بخش ساختمان یونسکو به کار برده شده است. سفر یک روزه با گاری در این منطقه ی غار مانند که روی صخره های آن شکاف های زیادی وجود دارد و رشته کوه مانندهای سنگی زیادی دیده می گردد که زیستگاه 11 گونه میمون، گونه های مختلف پرندگان و آفتاب پرست یا حرباسات (تیره ى Chamaeleontidae مارمولک هاى دم دراز و درخت پیما که می توانند رنگ بدن خود را تغییر داده و با محیط جور نمایند) ، باید در این سفر حتی مواظب گام برداشتن خود هم باشید.

منبع: کجارو / thrillist.com
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 19002

به "با زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید