بازیگرانی که به خاطر کارشان تهدید به مرگ شدند!

به گزارش بانیما، از زمانی که بازیگران به نماد های فرهنگ عمومی برای مردم تبدیل شدند، افراد دیوانه و منحرفی وجود داشته اند که از هر کار این افراد تنفر داشته اند.

بازیگرانی که به خاطر کارشان تهدید به مرگ شدند!

به گزارش، همانطور که گذشتگان گفته اند، شما واقعاً مشهور نخواهید بود تا زمانی که کسی بخواهد شما را به قتل برساند. خب شاید این گفته چندان حقیقت نداشته باشد، اما این واقعیت که هر بازیگر مشهوری در یک برهه از زندگی خود با کس یا کسانی روبرو شده اند که از آن ها متنفر بوده اند واقعیت دارد. گاهی اوقات این تنفر به حدی واقعی و قوی است که به تهدید این بازیگران به قتل منتهی می گردد.

این یک واقعیت ناخوشایند است که از زمانی که بازیگران به نماد های فرهنگ عمومی برای مردم تبدیل شدند، افراد دیوانه و منحرفی وجود داشته اند که از هر کار این بازیگران تنفر داشته اند. وقتی به این موضوع فکر می کنید به وضوح می بینید که بازیگران شخصیت هایی هستند که برای کسب درآمد نقش دیگران را بازی می نمایند.

از این رو تنفر از یک بازیگر به خاطر نقشی که بازی نموده و آن هم به حدی که بخواهید او را به قتل برسانید چیزی خارج از عقلانیت بوده و در مرز دیوانگی رخ می دهد. در کمال ناباوری باید بدانید که موارد چنین تهدید هایی نسبت به بازیگران از چیزی که فکر می کنید بیشتر بوده و در ادامه شما را با 10 مورد از مشهورترین آن ها آشنا خواهیم کرد.

سیاست یک حرفه بسیار جدی است، اما تنها مخالف دیدگاه های یک نفر بودن به شما این حق را نمی دهد که جان او را تهدید کنید. در واقع این چیزی است که در نقطه مقابل دموکراسی قرار می گیرد. اما ظاهراً هیچ کسی این موضوع را به کسی که می خواست اسکات بایو بمیرد گوشزد ننموده بود. اسکات بایو که به خاطر سریال های روز های خوش (Happy Days) و رشد متوقف شده (Arrested Development) به شهرت رسیده بود در جریان رقابت های انتخاباتی 2016 از دونالد ترامپ حمایت کرد و به ادعای خودش، به خاطر این حمایت و دیدگاه سیاسی اش چندین پیغام تهدیدآمیز دریافت کرد.

به عنوان یکی از سلبریتی هایی که همیشه از سیاست های جمهوری خواهان حمایت نموده، به نظر می رسد که بایو هدفی واضح برای کسانی بود که می خواستند کسی را تهدید به مرگ نمایند، اما ترجیح دادند به جای تهدید شخص رییس جمهور به سراغ یک بازیگر سریال های قدیمی بروند. جدای از حمایتش از دونالد ترامپ، این اولین باری نبود که کسی می خواست اسکات بایو را به قتل برساند.

در سال 2010 نیز بایو بعد از تهدید شدن در توئیتر به خاطر یک جوک خنده دار در خصوص میشل اوباما را منتشر نموده بود به اف بی آی مراجعه کرد. در این پیغام توئیتری تهدیدآمیز چنین آمده بود: یک جادوگر بزرگ مانند تو اسکات بایو باید ساکت گردد و یک نفر در نهایت تو را ساکت خواهد نمود. تو، همسرت و فرزندانت. پاسخ بایو به ادعا های توئیتری مبنی بر نژاد پرست بودنش نیز چنین بود: من نژاد پرست نیستم... بهترین دوست همسرم یک سیاهپوست است.

وقتی که الن پیج به وسیله توئیتر تهدید به مرگ شد، پلیس لس آنجلس این تهدیدات را جدی گرفته و گروهی را مسعول آنالیز این ماجرا به وسیله رصد رسانه های اجتماعی کرد. با توجه به تهدید های نوشتاری و البته تماس تلفنی که با فستیوال فیلم لس آنجلس که قرار بود پیج در آن شرکت کند گرفته شده بود، شاید فکر کنید که این بازیگر کانادایی باید کار بسیار هولناکی انجام داده باشد که تهدید نمایندگان چنین حجمی از تهدید را متوجه او ساخته بودند.

اما در واقع اینطور نبود. در واقع بعد ها معین شد که تهدید نمایندگان از عکسی که از پیج و الکساندر اسکارشگارد منتشر شده و شایعاتی در خصوص نامزدی این دو وجود داشت عصبانی شده بودند. علیرغم اینکه بعد ها معین شد این شایعه درست نبوده، اما ظاهراً از دید تهدید نمایندگان، پیج داشته اسکارشگارد را از دسترس آن ها که ظاهراً هوادارانش سرسختش بوده اند دور می نموده است.

پیغام توئیتری تهدید نماینده الن پیج بدین توضیح بود: من الن پیج را خواهم کشت. تو یک مرده هستی و الن پیج اگر می خواهی به رابطه ات با الکساندر ادامه بدهی تو را سال آینده در انظار عمومی خواهم کشت... چه در یک کافه باشد، در یک بازی، در یک رستوران یا وقتی که داری امضا می دهی. ظاهراً این افراد فکر می کردند نه تنها شانسی برای جلب توجه و بدون با اسکارشگارد دارند بلکه وی با کسی که برای پیج پیغام های تهدیدآمیز فرستاده نیز کنار خواهد آمد.

کی جی آپا، بازیگر نیوزیلندی به خاطر پیروزیت سریال ریوردیل (Riverdale) یک شبه به شهرت زیادی دست یافت. اما اگر فیلم او در سال 2017 با عنوان هدف یک سگ (A Dogs Purpose) جنجال ساز نمی شد شاید اوضاع برای آپا بهتر از این شده بود. در آستانه اکران فیلم، ویدیویی از پشت صحنه منتشر شد که نشان می داد یکی از سگ های به کار گرفته شده در فیلم مورد بدرفتاری قرار می گیرد.

این موضوع باعث بایکوت شدن فیلم شد که در نهایت به شکست تجاری آن در باکس آفیس منتهی گشت و بدتر اینکه تحقیقات رسمی در خصوص اتهام بدرفتاری با حیوانات در این فیلم نیز انجام گرفت. اگر چه این تحقیقات در نهایت به این نتیجه رسید که ویدیو منتشر شده گمراه نماینده بوده و هیچ حیوانی در هنگام ساخت فیلم مورد بدرفتاری قرار نگرفته، اما این موضوع باعث نشد که کی جی آپا به خاطر دخالتش در این فیلم پیغام های تهدیدآمیز دریافت نکند.

علیرغم این واقعیت که آپا هیچ ارتباط و تماسی با سگ موجود در ویدیو کذایی نداشت و اینکه هیچ دخالتی در نگهداری از حیوانات در سر صحنه نداشت، اما این موضوع مانع از آن نشد که بعضی از کاربران اینترنتی او را تهدید به قتل نمایند. این تهدیدات چنان فراوان و خشن بود که آپا در یک بیانیه عمومی در حساب های خود در فضای مجازی نسبت به آن ها واکنش نشان داده و اظهار داشت که حیوانات را دوست داشته و از شنیدن خبر بدرفتاری با آن ها در هنگام فیلمبرداری ناراحت شده هر چند خود شاهد اینگونه رفتار ها نبوده است.

سریال بریکینگ بد (Breaking Bad) یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین سریال های عصر طلایی تلویزیون است و والتر وایت نیز به حق یکی از بهترین ضدقهرمان های تاریخ سینما و تلویزیون به شمار می آید. اسکایلر، همسر والتر وایت در این سریال، اما داستانی کاملاً متفاوت دارد، همانند داستان بازیگری که این نقش را در سریال ایفا می کرد:آنا گان. آنطور که فاش شده، هواداران سریال بریکینگ بد با اسکایلر مشکل جدی پیدا نموده بودند، زیرا وی همیشه بر سر راه والتر وایت و جاه طلبی هایش در جهانی خلافکاری مانع و دردسر ایجاد می کرد.

با توجه به این که والتر وایت یک قاتل بوده و مواد مخدری را فراوری نموده و می فروخت که زندگی بسیاری را ویران می کرد، درک این موضوع کمی سخت است. اما هواداران والتر وایت تنفر خود از شخصیت اسکایلر را به مرحله ای برده بودند که بازیگر ایفا نماینده نقش او را تهدید به مرگ کردند. آن ها ایده اینکه یک شخصیت داستانی مانع از کار های جنایتکارانه یک شخصیت داستانی دیگر گردد را قبول نداشته و خود را آماده یک جنایت در جهانی واقعی به وسیله کشتن بازیگری که نقش آن شخصیت را ایفا می کرد ساخته بودند.

آنا گان به شکلی کاملاً واقعی و قابل درک از این تهدید ها ترسیده و بعد از برداشت قدم هایی برای تامین امنیت خود، در روزنامه نیویورک تایمز مقاله ای نوشته و در آن این سوال را بیان کرد: چگونه تنفر از یک شخصیت به خشمی تبدیل می گردد که بازیگر نقش آن شخصیت را تهدید به قتل می نمایند؟.

اگر شما نیز از جمله کسانی باشید که این روز ها سعی می کنید در شبکه های اجتماعی دنبال جاش مک درمیت بگشت باید بدانید که شانسی برای پیدا کردن وی نخواهید داشت. نکته ناخوشایند این است که این بازیگر که در سریال مردگان متحرک (The Walking Dead) نقش شخصیت یوجین را بازی می نماید پس از دریافت چندین پیغام تهدیدآمیز قتل به وسیله این شبکه ها مجبور شده که از جهانی آنلاین دوری کند.

این تهدید ها تنها به این دلیل بود که شخصیت یوجین در مقطعی از سریال با یکی از شخصیت های شرور و قاتل سریال، نیگان، همکاری می نماید. بعد از انتشار اپیزودی که در آن یوجین به گروه ریک خیانت می کند، تنفر نسبت به این شخصیت در جهانی مجازی هفته به هفته بیشتر می شد به نحوی که در نهایت مک درمیت را به قتل تهدید کردند.

در نتیجه وی به بخش زنده فیسبوک رفته و به کسانی که او را تهدید نموده بودند چنین گفت: برای من پیغام های تهدیدآمیز قتل نفرستید به این خاطر که تمام این چرندیات را به پلیس گزارش خواهم داد. از آن موقع به بعد مک درمیت از جهانی شبکه های اجتماعی دوری گزیده است.

داونتون ابی (Downton Abbey) یک جهانی بسیار دراماتیک است که از سال 2010 تا 2015 توجه بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کرد که البته جهانیی واقعی نیست. اما این موضوع مانع از آن نشد که هواداران سریال از تصمیم لرد گرانتهام که به شکلی تصادفی به مرگ دخترش منتهی شد عصبانی نباشند.

این تنفر به جایی رسید که بازیگر ایفا نماینده نقش لرد گرانتهام را به قتل تهدید نموده و جملاتی که در سناریو برای وی نوشته شده بود را به او متذکر شدند. بعد از انتشار اپیزودی از سریال که این اتفاق تراژیک در آن رخ می دهد، ایمیل هایی تنفرآمیز برای هیو بونوایل فرستاده شد، در توئیتر بسیاری خواهان مرگی دردناک برای وی شده و حتی یکی او را به بمب گذاری تهدید نموده بود.

اما ظاهراً در بریتانیا واکنش متفاوتی نسبت به اینگونه تهدید ها داده می گردد، زیرا بعد از خاتمه پیغام های تهدیدآمیز، بونوایل چنین گفت: این یک تعهد کامل است که نشان می دهد آن ها اهمیت زیادی به سریال و شخصیت های آن می دهند.

با توجه به نقش غیرقابل انکار جاستین بیبر در فرهنگ توئیتری روزگار کنونی، شاید درک حضور او در یکی از زشت ترین اتفاقات مربوط به تهدیدات به مرگ در شبکه های اجتماعی چندان سخت نباشد. این بدان معنا نیست که بیبر در فرستادن پیغام های تهدیدآمیز دخالت داشته است بلکه واقعیت این است که این پیغام ها به خاطر او و توسط هواداران پروپاقرصش فرستاده شده و در آن ها از سلنا گومز، نامزد سابق بیبر، خواسته شده بود که از وی دور بماند.

با توجه به هواداران دختر فراوان جاستین بیبر، قابل درک است که آن ها بخواهند دختری که شوهر ایده آل آینده شان را از آن ها بگیرد. در بعضی از پیغام های توئیتری تهدیدآمیز آمده بود که اگر سلنا گومز قلب جاستین بیبر را بشکند، صورتش را خرد خواهم کرد، بدون ذره ای دلرحمی او را خواهم کشت و در نمونه ای دیگر آمده بود: سلنا گومز به شکل خطرناکی به یک مرگ طولانی و بسیار دردناک نزدیک است.

جدای از اشتباهات گرامری موجود در این پیغام ها، وقتی پای تهدید به مرگ به میان می آید نباید این موضوع را دستکم گرفت. یکی دیگر از پیغام های توئیتری تهدید نماینده گومز چنین می گفت: من تو را در شب و زیر رختخواب بوگندویت خواهم کشت هر چند معلوم نیست که تعریف نویسنده از تختخواب بوگندویت دقیقاً چه بوده. شاید منظور او تختخواب کوچکت (smell bed) بوده باشد که باز معنای قابل درکی ندارد!

بازی تاج و تخت (Game of Thrones) قطعاً سریالی است که می توان علاقه ای وسواس گونه به آن پیدا کرد و هیچ کسی در جهان نبود که از کشته شدن جان اسنو در انتهای فصل پنجم سریال شوکه و درمانده نشده باشد. دردناکتر این که ضربه مرگبار نهایی توسط شخصیت اولی، که دستیار شخصی و مورد لطف و حمایت اسنو بود به او وارد می گردد.

در آن دوران هر هوادار سریال مرگی دردناک را برای شخصیت اولی می خواست، اما بعضی می خواستند عدالت به مرحله ای بالاتر کشانده گردد. آن ها می خواستند که بازیگر ایفا نماینده نقش اولی، برناک اوکانر 16 ساله، نیز کشته گردد. در واقع بسیاری چنان از کشته شدن جان اسنو درمانده و ناراحت شده بودند که پس از شناسایی بازیگر نقش اولی در سریال، در شبکه های اجتماعی به دنبال او گشته و در ادامه به او گفتند که قصد کشتنش را دارند.

البته برناک نیز مانند هیو بونوایل یک انگلیسی است و او نیز با خنده با این تهدیدات برخورد نموده و گفت: خنده دار است که این سریال چنان برای مردم واقعیت پیدا نموده که باعث می گردد پیغام هایی اینچنینی برای کسی بفرستند که نقش این شخصیت را بازی می نماید. این موضوع از نظر من بسیار خنده دار است.

اگر از مشهورترین شخصیت های جهان باشید بعید نیست که چندین بار مورد تعقیب افراد ناشناس قرار بگیرید. برای مدونا، معین شد که تعقیب نماینده اش نیز به اندازه خودش مشهور است، البته بعد از این که به خاطر تهدید جان مدونا در سال 1996 به مدت 10 سال به زندان فرستاده شد و 15 سال بعد نیز باز برای دسترسی به مدونا از بیمارستان روانی فرار کرد.

این مرد کسی نبود جز رابرت دیوی هاسکینز و چنان شیفته مدونا بود که به دستیاران وی گفته بود یا با مدونا ازدواج خواهد نمود یا گلوی او را بیخ تا بیخ خواهد برید. البته جای تشکر دارد که هاسکینز دستکم چند گزینه را پیش روی این خواننده و بازیگر برنده جایزه گلدن گلوب قرار داده بود. بعد از بالا رفتن از حصار خانه مدونا در هالیوود برای نزدیک شدن به او، هاسکینز توسط تیم امنیتی خانه مورد هدف گلوله قرار گرفته و به دادگاه کشانده شد.

دادگاه به محکومیت هاسکینز رأی داد و بدین ترتیب وی به خاطر سه جرم به زندان فرستاده شد. در نهایت معین شد که میل ازدواج با کسی تا به اندازه ای که بخواهید او را بکشید، رمانتیک ترین چیزی نیست که در این جهان رخ می دهد.

مایا تالریکو یک کودک بازیگر ستاره در سریالی از شبکه دیزنی با عنوان پیروز باشی چارلی (Good Luck Charlie) است. در هنگام ساخت این سریال تالریکو 5 ساله بوده و داستان سریال در خصوص شخصیتی بود که وی نقش آن را بازی می کرد.

مایا یک حساب اینستاگرامی داشته و بعضی افراد نیز بدون دلیل قابل درکی به اکانت او مراجعه نموده و چنین نوشته بودند: مایا بمیر، لعنتی بمیر و برو به جهنم. خودت را بکش، تو شایسته مردن هستی. اما دلیل این تهدید های ترسناک چه بود.

ظاهراً در دقایق از این سریال یک زوج همجنسگرا زمانی را به بازی با فرزندشان تخصیص می دهند و این ایده مقبول بسیاری که مخالف همجنسگرایی و به تصویر کشیدن آن ها در قالب خانواده بودند خوش نیامده بود. بدین ترتیب بعضی افراد و خانواده ها آغاز به راه اندازی کمپینی برای بایکوت کردن شبکه دیزنی نموده و در نهایت تالریکو را نیز تهدید به مرگ کردند.

منبع: سرنا

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6346

به "بازیگرانی که به خاطر کارشان تهدید به مرگ شدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگرانی که به خاطر کارشان تهدید به مرگ شدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید