بازیافت پلاستیک به شیوه ای ارزان و دوست دار محیط زیست

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، یک شرکت دانش بنیان در مکزیک با ارایه روش منحصربفرد بازیافت پلاستیک های دورریز، چشم اندازی تازه ای برای نجات محیط زیست از معظلی عظیم به نام پلاستیک های رها شده در طبیعت ترسیم نموده است.

بازیافت پلاستیک به شیوه ای ارزان و دوست دار محیط زیست

با استفاده از این روش جدید می توان پلت های پلاستیکی مورد احتیاج صنایع مختلف را با کیفیتی به مراتب بهتر از گذشته فراوری کرد. با این حال مهمترین ویژگی این فناوری جدید سودمند بودن آن برای محیط زیست است.

در حال حاضر از فرآیند بازیافت پلاستیک برای تبدیل بطری ها و سایر دورریزهای پلاستیکی به وسایل مورد احتیاج و سودمند استفاده می گردد. بدین ترتیب امکان تبدیل آنها به هر چیزی از لباس های پلی استری تا ماده خام مورد احتیاج فناوری چاپ سه بعدی استفاده می گردد. اما مشکل اینجاست که نه تنها این فرآیند زمان بر است بلکه با صرف مقادیر زیادی آب همراه است.

اما در روشی که در مکزیک ارایه شده از دیوارهای ویژه ای استفاده می گردد که قادر به شکل دادن پلاستیک به شکل مورد نظر (معمولا پلت) بوده و در عین حال به طور همزمان آنها را نیز خنک می سازد. این درحالی است که در روش های فعلی برای فرآیند خنک سازی از آب نیز استفاده می گردد.

به عقیده محققان این شرکت، با استفاده از این روش نوین می توان ماشین آلاتی که هم اکنون برای بازیافت زباله به کار گرفته می شوند را با بازده کاری به مراتب بالاتر مورد استفاده قرار داد.

از آن گذشته به فضای کمتری نیز برای انجام این فرآیند احتیاج است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9130

به "بازیافت پلاستیک به شیوه ای ارزان و دوست دار محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیافت پلاستیک به شیوه ای ارزان و دوست دار محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید