النترا، سوناتا و اپتیما هدف اصلی دزدان در آمریکا!

به گزارش بانیما، خودروهای ساخت هیوندای و کیا در بین سرقت شده ترین وسایل نقلیه بازار آمریکا قرار گرفتند.

النترا، سوناتا و اپتیما هدف اصلی دزدان در آمریکا!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، اداره ملی جرائم بیمه آمریکا (NICB) گزارش سالانه خود را درمورد بیشترین خودروهای سرقتی در سال 2023 منتشر کرد. خودروهای کیا و هیوندای در صدر فهرست قرار دارند. از هر 10 سرقت خودرو در سال قبل، 6 مورد مربوط به خودروهای ساخت این دو برند کره ای بوده است.

هیوندای النترا با 48٬445 مورد سرقتِ گزارش شده، در صدر فهرست واقع شده است. سوناتا و اپتیما به ترتیب با 42٬813 و 30٬204 مورد سرقت، جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. افزایش چشم گیر آمار سرقت خودروهای کره ای، روند چند ساله قرارگیری پیکاپ های سایز بزرگ در صدر فهرست را تغییر داده است.

شورولت سیلورادو 1500 با 23٬721 مورد سرقت گزارش شده، در جایگاه چهارم خودروهای محبوب سارقان در سال 2023 نهاده شد.

گزارش دیگر NICB افزایش پیوسته سرقت خودرو از سال 2019 را توضیح می دهد. مدیرعامل این اداره می گوید: مجرمین درحال استفاده از روش های پیچیده تری برای سرقت خودرو هستند، از جمله استفاده از فناوری های پیشرفته برای دور زدن سیستم های امنیتی. سارقان با سوءاستفاده از ضعف سیستم های امنیتی خودروهای مدرن، از روش هایی مانند هک کردن سیستمِ ورود بدون کلید استفاده می نمایند.

از سال 2020 سرقت خودرو در آمریکا روند صعودی داشته است. علت اصلی این موضوع، انتشار ویدیوهایی در شبکه های اجتماعی است که نحوه سرقت آسان خودروهای کیا و هیوندای را به نمایش می گذارند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1403 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 23501

به "النترا، سوناتا و اپتیما هدف اصلی دزدان در آمریکا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "النترا، سوناتا و اپتیما هدف اصلی دزدان در آمریکا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید