این شرکت نوگام می خواهد آلودگی هوای شهر دهلی را با برج های دودخور تمیز کند

به گزارش بانیما، در ماه اکتبر هر سال، کیفیت هوای شهر دهلی نو هند بسیار بحرانی می گردد. یکی از دلایل آن برگزاری فستیوال سالیانه Diwali در این شهر است.

این شرکت نوگام می خواهد آلودگی هوای شهر دهلی را با برج های دودخور تمیز کند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

براساس گزارش های منتشر شده، سطح شاخص کیفیت هوای PM10 در چندین نقطه این شهر به مرز خطرناک 700 رسیده است و نشان می دهد آلودگی هوا در وضعیت هشدار است.

برای حل این معضل، یک استارتاپ مستقر در نزدیکی شهر دهلی نو می خواهد برج هایی بسازد که دودخور هستند.

استارتاپ Kurin Systems در صدد ساختن تصفیه نماینده های هوا است. این برج ارتفاعی بیش از 12 متر (40 فوت) خواهد داشت که می تواند هوا را در یک شعاع 3 کیلومتری برای نزدیک به 75000 نفر پاکیزه و تصفیه کند.

این استارتاپ ادعا نموده با این برج های دودخور می تواند 32 میلیون مترمکعب هوای پاک و تمیز فراوری کند. این تصفیه هوا توسط 48 فن و در 9 مرحله فیلترسازی برای 1.3 میلیون متر مکعب هوای تازه در یک ساعت صورت می گیرد.

برج هایی دوست دار و حافظ محیط زیست

اخیرا سازمان دنیای مالکیت معنوی (WIPO) ثبت اختراعی از استارتاپ Kurin Systems را به ثبت رسانده است که نشان می دهد بزرگ ترین تصفیه نماینده هوا در دنیا است.

این برج بلند که City Cleaner نامیده می گردد؛ 12.9 متر ارتفاع و 6.1 متر عرض و طول دارد. برای جلوگیری از برخورد هواپیماها و دیگر ماشین های پرنده با این برج، باید مساحتی در حدود 9.1 متر اطراف این برج هم خالی باشد.

مدیران استارتاپ Kurin Systems می گویند این برج تصفیه نماینده هوا می تواند با انرژی خورشیدی هم کار کند ولی به فضای بیشتری برای نصب پنل ها احتیاج دارند.

آن ها می گویند ایده آل آن است از انرژی برق شهری استفاده ننمایند و شرکایی هم دارند که آن ها را در راه اندازی پنل های خورشیدی کمک نمایند. آن ها می گوید این برج ها دوست دار محیط زیست هستند و می خواهند هوای تمیز فراوری نمایند؛ پس نباید وابسته به برق و انرژی های فسیلی باشند.

در حال حاضر، یک برج 100 متری در چین، رکوردار بزرگ ترین تصفیه نماینده هوا در دنیا است. این برج روزانه 10 میلیون متر مکعب هوای تمیز فراوری می نماید. استارتاپ Kurin Systems مدعی است برج های آن ها از فناوری ها و روش های متفاوتی برای تصفیه هوا استفاده می نمایند.

ظاهرا برج های City Cleaner از روش های یونیزاسیون برای حذف ذرات معلق و قابل مشاهده در هوا (PM10 و بالاتر) استفاده می نمایند و تا 99.99 درصد ذرات کوچک تر مانند PM2.5 نیز فیلتر و از هوای آلوده حذف می شوند. سیستم تصفیه هوای آن ها سعی می نماید رنگ و بوی هوا را نیز مطلوب تر کند و فیلترهای کربنی تمام مواد زائد را از بین ببرند.

استارتاپ Kurin Systems در حال مذاکره با مقامات شهری دهلی نو است تا اولین برج های تصفیه نماینده خود را شهر نصب کند. نصب هر برج حدود 4 ماه طول می کشد و هزینه ای 272 هزار دلاری دارد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4978

به "این شرکت نوگام می خواهد آلودگی هوای شهر دهلی را با برج های دودخور تمیز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این شرکت نوگام می خواهد آلودگی هوای شهر دهلی را با برج های دودخور تمیز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید