انتشار اوراق اختیار فروش تبعی در 22 نماد بورسی

به گزارش بانیما، تهران (پانا) - اوراق اختیار فروش تبعی به منظور حمایت از بازار در بورس اوراق بهادار تهران در یک ماه گذشته در 22 نماد و با ارزش اعمال بیش از سه هزار و 600 میلیارد تومان منتشر شده که فرایند انتشار این اوراق با همکاری سهامداران عمده شرکت ها تداوم خواهد یافت.

انتشار اوراق اختیار فروش تبعی در 22 نماد بورسی

به گزارش شرکت بورس تهران، معاون بازار بورس اوراق بهادار افزود: سرمایه گذاران می توانند با خرید اوراق اختیار فروش تبعی و با نگهداری سهام پایه آن تا سررسید اوراق، سهام خود را بیمه نموده و به بازدهی تضمین شده دست یابند.

محمود گودرزی افزود: همچنین اشخاصی که تمایل به خرید اوراق اختیار فروش تبعی دارند باید شرایط و محدودیت های خرید اوراق تبعی را که در اطلاعیه عرضه اوراق و پیغام های ناظر مربوطه ذکر شده، رعایت نمایند. قیمت فروش اوراق اختیار فروش تبعی نیز به شکلی معین می گردد که با خرید سهام پایه و اختیار فروش تبعی آن در یک روز، بازدهی تضمین شده ای توسط عرضه نماینده برای خریداران محقق گردد.

وی ادامه داد: در راستای آئین نامه حفظ و صیانت از حقوق سهامداران در بازار سرمایه و الزام به بازارگردانی توسط کلیه ناشران بورسی، از همه ناشران تقاضا شد نسبت به شروع عملیات بازارگردانی موثر و فعال در اسرع وقت اقدام نمایند. به همین منظور طی اطلاعیه ای به صورت معین، پارامترهای بازارگردانی به اطلاع ناشران و سهامداران رسانده می گردد تا فعالیت های بازار گردانی به صورت رسمی از 10 مهر ماه شروع گردد.

معاون بازار بورس اوراق بهادارخاطر نشان کرد: در واقع بورس تهران با ابزارهای بازار گردانی و اختیار فروش تبعی که نوعی بیمه سهام است، میخواهد نقدشوندگی بازار را ارتقا و بهبود دهد.

وی گفت: هم اکنون 132 شرکت از میان شرکت های بورسی دارای بازارگردان فعال هستند، اما آنچه که در شرایط موجود حائز اهمیت است موثر بودن فرایند بازارگردانی است. با توجه به مصوبه شورای عالی بورس، ناشران و سهامداران آنها ملزم به اجرای عملیات بازارگردانی مطابق با شاخص های مورد نظر بورس تهران شده اند.

معاون بازار بورس اوراق بهادار افزود: همچنین تا به امروز 16 شرکت درخواست رسمی مبنی بر شروع عملیات بازارگردانی موثر اعلام نموده اند و به زودی بازارگردانی بر روی این نمادها شروع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12083

به "انتشار اوراق اختیار فروش تبعی در 22 نماد بورسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار اوراق اختیار فروش تبعی در 22 نماد بورسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید