امکان دفتردار شدن دانش بنیان ها در کنیا

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، سیاوش ملکی فر امروز در برنامه یکشنبه های صادراتی؛ پذیرش هیئت تجاری و فناوری در حوزه کشاورزی از کشور کنیا که به صورت آنلاین در محل در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید، گفت: در حال حاضر صندوق نوآوری و شکوفایی 60خدمت ابزار اقتصادی را به شرکت های دانش بنیان ارائه می نماید.

امکان دفتردار شدن دانش بنیان ها در کنیا

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه مفصلی برای حضور شرکت های دانش بنیان در عرصه بین المللی دارد، اسم کرد: اکنون بیش از شش هزار شرکت دانش بنیان در 45 پارک علم و فناوری فعالیت می نمایند و این پتانسیل صادراتی برای آنها وجود دارد.

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه عمده شرکت های دانش بنیان در لبه تکنولوژی کار می نمایند، گفت: در حال حاضر حدود 200 مرکز رشد و حدود 200 شتابدهنده و به عبارتی مرکز رشد خصوصی در حال فعالیت هستند.

ملکی فر یادآور شد: براساس آخرین آمار صادراتی، 450 شرکت دانش بنیان (10 درصد از کل دانش بنیان ها) حدود یک میلیون دلار صادرات داشته اند.

وی گفت: صندوق نوآوری برای توسعه همکاری بین المللی شرکت ها ابزارهای متنوعی را در نظر گرفته است.

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در این راستا، بهمن ماه سال گذشته خانه نوآوری ایران در کنیا راه اندازی شد و هیئتی از شرکت های دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این کشور اعزام شده اند.

ملکی فر با تاکید بر ضرورت ثبت لوگو، برند و اختراع در کشور مبدا به وسیله شرکت ها ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه ثبت اختراع ، نشان تجاری و طرح صنعتی از شرکت ها حمایت می نماید.

وی یادآورشد: این صندوق در حوزه کشاورزی که شاید احتیاج به ثبت طرح صنعتی باشد، از دانش بنیان ها حمایت می نماید.

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بسیاری از شرکت ها حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را یکی می دانند اما حمایت های در نظر گرفته شده در هر دو نهاد جدا و فرق دارد و شرکت ها می توانند از حمایت هر دو نهاد بهره ببرند.

ملکی فر با اشاره به راه اندازی خانه نوآوری در کنیا تاکید نمود: این مرکز ظرفیت خوبی برای شرکت های ایرانی در بازار خارجی محسوب می گردد. شرکت ها می توانند با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در کنیا در این خانه نوآوری صاحب دفتر شوند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16595

به "امکان دفتردار شدن دانش بنیان ها در کنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان دفتردار شدن دانش بنیان ها در کنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید