اعتراضات ضد خشونت پلیس در شهرهای آلمان برگزار گشت

به گزارش بانیما، در پی انتشار ویدئوهایی از رفتارهای خشونت آمیز پلیس آلمان علیه افراد بازداشتی روز گذشته در شهرهای دوسلدورف و هامبورگ اعتراضاتی علیه خشونت های پلیس برگزار شد.

اعتراضات ضد خشونت پلیس در شهرهای آلمان برگزار گشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اوزنابروک سایتونگ، بعد از انتشار ویدئوهایی از دو عملیات بحث برانگیز نیروهای پلیس در شهرهای هامبورگ و دوسلدورف روز گذشته تعداد زیادی از شهروندان در خیابان های این شهر اعتراضاتی را علیه خشونت پلیس برگزار کردند.

بر اساس اطلاعات برگزار کنندگان این تجمع اعتراضی حدود 300 نفر در اعتراض به خشونت پلیس در دوسلدرف به خیابان ها آمدند. بر اساس اطلاعات پلیس در هامبورگ هم حدود 250 نفر به خیابان ها آمدند و علیه خشونت پلیس اعتراض کردند.

معترضان پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود ما هر گونه خشونت پلیس را محکوم می کنیم.

اخیراً ویدئوهایی از رفتارهای خشونت آمیز پلیس آلمان علیه بازداشت شدگان منتشر شده که در یکی از آنها پلیس زانوی خود را روی گلوی فرد بازداشت شده گذاشته است. انتشار این تصاویر، بحث درباره شیوع خشونت در نیروهای پلیس را مجدداً داغ کرده است.

نتشار یک ویدئوی 15 ثانیه ای از خشونت پلیس آلمان علیه یک تبعه ترک در توئیتر بحث های داغ و جنجالی را در این باره به راه انداخته است. در این ویدئو یک کارمند پلیس آلمان نشان داده شده است که زانوی خود را روی گردن یک فرد بازداشت شده قرار داده است.

در این ویدئو کسی فریاد می زند که زانویت را بردار. این ویدئو شنبه گذشته در یک عملیات پلیس در دوسلدورف گرفته شده است.

این ویدئو در نگاه اول خاطرات خشونت پلیس آمریکا علیه جرج فلوید آفریقایی-آمریکای تبار که منجر به خفه شدن وی در اواخر ماه می شد را یادآوری می کند. البته در عملیات پلیس آلمان جوان 15 ساله ای که مورد خشونت پلیس آلمان قرار گرفت آسیبی ندید.

تحقیقات علیه پلیسی که زانوی خود را روی گلوی این تبعه ترک قرار داده از طرف دادستانی کل فدرال آلمان ادامه دارد.

ویدئوی منتشر شده در دوسلدورف تنها ویدئو درباره خشونت پلیس آلمان نیست و ویدئوی دیگری از فرانکفورت هم نشان می دهد که تعدادی کارکنان پلیس با خشونت فرد دستگیر شده را روی زمین نگه داشته اند.

از هانوفر و هامبورگ آلمان هم فیلم های دیگری درباره عملیات پلیس منتشر شده است که در آن افراد دستگیر شده توسط ماموران با خشونتی بالاتر از آنچه نیاز است رفتار می شوند.

انتشار این ویدئوها با واکنش های بسیاری از سیاستمداران بلند پایه آلمانی روبرو شده است. حزب چپ آلمان درباره این وقایع بیانیه ای را منتشر کرده و هرمن شای سخنگوی سیاست داخلی حزب چپ آلمان هم در این باره گفت: اینکه به یک فردی که روی زمین ثابت شده لگد بزنیم هیچ توجیه قانونی ندارد.

حزب سبز آلمان هم انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرده و این گونه رفتارهای پلیس را خطری برای سلامت افراد دانسته است.

اواخر ماه می یک پلیس آمریکایی با گذاشتن زانوی خود روی گلوی جرج فلوید آمریکایی تبار وی را خفه کرد که این جنایت منجر به اعتراضات نژادپرستانه گسترده ای در شهرهای مختلف آمریکا و حتی در بسیاری کشورهای دنیا شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11524

به "اعتراضات ضد خشونت پلیس در شهرهای آلمان برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات ضد خشونت پلیس در شهرهای آلمان برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید