اظهارات وزیر خارجه عمان درباره مذاکره میان ایران و آمریکا ، نقش عمان چیست؟

به گزارش بانیما، نیویورک تایمز به نقل از بن علوی مدعی شد: امکان مذاکره میان ایران و آمریکا وجود دارد.

اظهارات وزیر خارجه عمان درباره مذاکره میان ایران و آمریکا ، نقش عمان چیست؟

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، نیویورک تایمز به نقل از وزیر امور خارجه عمان مذاکره میان ایران و آمریکا را محتمل دانست. روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشته که از سوی یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان نقل شده که دولت عمان با ایران و آمریکا در ارتباط بوده و مذاکره میان این دو کشور را محتمل می داند.

فارس نیز در این زمینه نوشت: وزیر خارجه آمریکا در ادامه تور منطقه ای خودش آدینه وارد پایتخت عمان شد و با پادشاه جدید این کشور گفت وگو کرد. خبرگزاری آسوشیتدپرس با گزارش این خبر از عمان به عنوان کشوری نام برد که روابط نزدیکی با ایران و آمریکا دارد و در گذشته به عنوان کانال مذاکرات پشت پرده میان دو طرف عمل نموده است.

پامپئو در عمان با هیثم بن طارق آل سعید، پادشاه جدید عمان که اخیراً به عنوان جانشین سلطان قابوس انتخاب شد ملاقات نموده است. پامپئو اکنون بلندپایه ترین مقامی است که بعد از درگذشت سلطان قابوس با هیثم بن طارق ملاقات نموده است.

آسوشیتدپرس نوشته عمان همانند سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نگران است تشدید تنش ها در منطقه و کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران ممکن است باعث لطمه به توریسم و رشد مالی در این کشورها گردد.

یوسف بن علوی عبدالله وزیر خارجه عمان بعد از ورود پامپئو به مسقط در روز آدینه به استقبال او رفت. وزیر خارجه عمان گفته که دولت او با آمریکا و ایران در تماس است و معتقد است که امکان گفت وگو میان طرفین وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7091

به "اظهارات وزیر خارجه عمان درباره مذاکره میان ایران و آمریکا ، نقش عمان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات وزیر خارجه عمان درباره مذاکره میان ایران و آمریکا ، نقش عمان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید