استقبال ایتالیا از توسعه همکاری ها و گسترش روابط مالی با ایران

به گزارش بانیما، رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا برضرورت تقویت روابط پارلمانی بین ایران و ایتالیا تاکید نمود و گفت: ایتالیا از فرصت احیای روابط مجدد با ایران استقبال نموده و خواستار دیدارهای رسمی بیشتری با مقامات جمهوری اسلامی است.

استقبال ایتالیا از توسعه همکاری ها و گسترش روابط مالی با ایران

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدارهای خود در نیویورک امروز با لائورا بولدرینی رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا دیدار کرد و گفت: روابط تجاری ایران و ایتالیا در گذشته بسیار خوب بوده و تجار ایرانی نگاه مثبتی به مبادلات تجاری با این کشور دارند.

وی ضمن دعوت از رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا برای سفر به ایران اضافه نمود: اگرچه تحریم ها باعث اخلال در مبادلات تجاری بین دو کشور شد اما امیدواریم گسترش روابط پارلمانی زمینه ای برای توسعه روابط دو کشور باشد.

رئیس مجلس با اشاره به توسعه همکاری های مالی و فرهنگی بین ایران و ایتالیا توضیح داد: دو کشور می توانند در زمینه های گردشگری و انرژی همکاری های خوبی را با یکدیگر داشته باشند.

لاریجانی با اشاره به رشد تروریسم در منطقه گفت: متاسفانه بعضی از کشورهای منطقه با حمایت از جریان های تروریستی به گسترش و توسعه تروریسم در منطقه یاری می نمایند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برخورد با پدیده تروریسم را لازم می داند، به تحولات منطقه از جمله سوریه اشاره نمود و اضافه نمود: تنها راه برون رفت از بحران سوریه راهکار سیاسی است.

در ادامه این دیدار رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا نیز برضرورت تقویت روابط پارلمانی بین ایران و ایتالیا تاکید نمود و گفت: ایتالیا از فرصت احیای روابط مجدد با ایران استقبال نموده و خواستار دیدارهای رسمی بیشتری با مقامات جمهوری اسلامی است.

خانم بولدرینی ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در منطقه توضیح داد: مقابله با پدیده تروریسم یک عزم جهانی را می طلبد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5930

به "استقبال ایتالیا از توسعه همکاری ها و گسترش روابط مالی با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال ایتالیا از توسعه همکاری ها و گسترش روابط مالی با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید