اردوغان : از آنکارا حمایت کنید تا صلح در سوریه برقرار گردد

به گزارش بانیما، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در اظهاراتی عجیب خطاب به آمریکا و اروپا گفت ؛ از آنکارا حمایت کنید تا صلح در سوریه برقرار گردد.

اردوغان : از آنکارا حمایت کنید تا صلح در سوریه برقرار گردد

به نقل از تلویزیون العربی، رجب طیب اردوغان گفت: برقراری مجدد صلح و ثبات در سوریه مستلزم حمایت صادقانه غربی ها از آنکارا است.

او گفت : آنکارا تاکید دارد که اقدامات بشردوستانه این کشور در سوریه آخرین معیار صداقت در مواضعش خواهد بود بویژه که به تازگی دفاع از حقوق بشر، آزادی ها و دموکراسی به طور گسترده در جریان است.

اردوغان گفت: به اعتقاد ترکیه، استقرار یک نظام سیاسی با توانایی نمایندگی از طرف تمام سوری ها برای بازگرداندن صلح و ثبات مجدد در این کشور لازم است.

به گزارش آناتولی، اردوغان در عین حال گفته مناطق امنی که ترکیه با یاری نیروهای محلی در سوریه ایجاد شده گواه تعهد آنکارا به آینده کشور همسایه است و عمل نکردن واشنگتن به تعهداتش، بحران سوریه را عمیق نموده است.

رییس جمهوری ترکیه همچنین در باره تصمیم مجلس اروپا درباره بحران سوریه ادعا کرد: با افتخار می گویم که موضع ترکیه در مورد سوریه از زمان شروع جنگ در این کشور تا به امروز، تغییری ننموده است.

مجلس اروپا در لایحه ای که به مناسبت دهمین سال بروز بحران سوریه منتشر شد و در مجمع عمومی نیز به تصویب رسید از ترکیه خواست نیروهای خود را از سوریه خارج کند.

به گزارش آناتولی، مصطفی شن توپ رئیس مجلس ترکیه دو روز پیش در گفت وگو با خبرنگاران در استانبول، در واکنش به تصمیم مجمع عمومی مجلس اروپا درباره بحران سوریه گفت: این تصمیم تعجب آور نیست. هنوز گروهی از سیاستمداران خودخواه و منفعت طلب در اروپا وجود دارد.

او تاکید نمود با وجود مشاهده وضعیتی که ترکیه از جنگ سوریه متحمل شده ، چنین اظهاراتی مایه ننگ و شرمساری است.

شن توپ همچنین گفت: ترکیه از حدود 4 میلیون سوری که از جنگ داخلی و درگیری ها در کشور خود فرار نموده اند، سال هاست در خاک خود میزبانی می نماید و این امر را به تنهایی انجام می دهد.

او اضافه نمود: ترکیه از نظر احترام به قوانین بین المللی و وفاداری در دنیا در صندلی اول واقع شده است. این کشور میزبان بیشترین شمار پناهجویان سوری در دنیا است.

بحران سوریه از اسفند ماه سال 1389 (2011) شروع شد و پس از گذشت زمان کوتاهی با ظهور گروه های تروریستی و اعزام تروریست ها از بیش از یکصد کشور دنیا به این کشور، بحران به یک جنگ بین المللی در داخل مرزهای سوریه تبدیل شد و به دنبال آن میلیونها سوری به کشورهای مختلف آواره شدند.، ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14867

به "اردوغان : از آنکارا حمایت کنید تا صلح در سوریه برقرار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان : از آنکارا حمایت کنید تا صلح در سوریه برقرار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید