ادامه نشست شورای عالی کار برای مشخص حداقل دستمزد کارگران در سال 99

به گزارش بانیما، نشست شورای عالی کار درخصوص مشخص دستمزد سال 99 کارگران در حالی ادامه دارد که هر دو گروه کارگری و کارفرمایی از درصدهای پیشنهادی خود عقب نشینی نموده اند، به نحوی که کارفرمایان پیشنهاد افزایش 20 درصدی و کارگران افزایش 45 درصدی حداقل مزد را ارائه نموده اند.

ادامه نشست شورای عالی کار برای مشخص حداقل دستمزد کارگران در سال 99

به گزارش خبرنگاران، پس از 10 ساعت چانه زنی و مذاکره فشرده میان گروههای کارگری و کارفرمایی در جلسه شورای عالی کار، درصدهای پیشنهادی دو طرف تا حدودی تغییر نموده است؛ اگر چه دیدگاهها هنوز به یکدیگر نزدیک نشده اما گروه کارفرمایی درصد پیشنهادی خود را از 15 درصد به 20 درصد افزایش داده است؛ نمایندگان کارگران در شورای عالی کار نیز افزایش 45 درصدی حداقل مزد را پیشنهاد نموده اند.

استناد گروه کارگری به افزایش هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری نسبت به سال قبل و گذشتن آن از مرز 5 میلیون تومان است.

نمایندگان کارگری می گویند با توجه به افزایش قیمت بنزین و وقوع بعضی رخدادهای سیاسی و مالی در سال 98 معین دستمزد سال آینده کارگران باید با ملاحظات جدی تری همراه باشد.

کارشناسان و فعالان حوزه کار معین مزد سال 99 را سخت و سخت خوانده و با هشدار نسبت به افت شدید قدرت معیشت خانوارهای کارگری بر ضرورت معین دستمزدی شایسته متناسب با هزینه زندگی کارگران تاکید نموده اند.

شورای عالی کار 28 اسفند سال گذشته دستمزد کارگران حداقل بگیر را 36.5 درصد تصویب کرد و آن را به یک میلیون و 517 هزار تومان افزایش داد.

پیشتر معاون وزیر کار تصمیم مجلس درخصوص افزایش حقوق کارکنان دولت را در معین دستمزد کارگران اثرگذار خوانده بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس در روزهای اخیر از تصویب افزایش دو میلیون و 800 هزار تومانی حقوق کارمندان حداقل بگیر برای سال آینده خبر داده بود.

به گزارش خبرنگاران، مذاکرات دستمزد سال 99 همچنان در شورای عالی کار ادامه دارد و پیش بینی می گردد رقم دستمزد کارگران تا ساعاتی دیگر معین گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8221

به "ادامه نشست شورای عالی کار برای مشخص حداقل دستمزد کارگران در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه نشست شورای عالی کار برای مشخص حداقل دستمزد کارگران در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید