ابراز نگرانی مسکو از بی ثباتی در افغانستان

به گزارش بانیما، سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه ضمن ابراز نگرانی از شرایط افغانستان گفت، مسکو شاهد وقوع بی ثباتی در این کشور است.

ابراز نگرانی مسکو از بی ثباتی در افغانستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه روز دوشنبه درخصوص بدتر شدن اوضاع در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

به نوشته پایگاه خبری اردو پوینت، پسکوف گفت: به طور کلی، بارها این را گفته ایم که پس از خروج آمریکایی ها و متحدانشان از افغانستان، اوضاع این کشور موجب تشدید نگرانی های ما شده است.

سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران اضافه نمود: با دقت شرایط [افغانستان] را تحت نظر داریم و متأسفانه در این کشور بی ثباتی در حال وقوع است.

او در ادامه گفت، روسه قصد ندارد به افغانستان نیروی نظامی اعزام کند و این مسئله در تحت آنالیز کرملین قرار ندارد.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال 2001 در پاسخ به حملات 11 سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن موقع، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

بعد از توافق فوریه 2020 آمریکا و طالبان و امضای توافقنامه صلح بین دو طرف، فرایند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان آغاز شد.

اواسط ماه آوریل، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده و ناتو اعلام کردند که تا 11 سپتامبر 2021 (20 شهریور ماه) حدود 10 هزار نظامی نیروهای ائتلاف را از افغانستان خارج می نمایند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به شبکه سی اِن اِن گفته که پنتاگون درصدد است 650 نظامی آمریکایی را برای محافظ از سفارتخانه آمریکا و فرودگاه کابل، در افغانستان حفظ کند.

خروج نظامیان خارجی از افغانستان با استقبال طالبان روبرو شده است، به طوری که اخیراً ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به خبر خروج نظامیان آمریکا از بگرام گفت: طالبان از فرایند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از بگرام حمایت و استقبال می نماید.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16787

به "ابراز نگرانی مسکو از بی ثباتی در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی مسکو از بی ثباتی در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید