آموزش های فنی و حرفه ای، حلقه مفقوده بازار کار

به گزارش بانیما، آموزش های فنی و حرفه ای در فضای موجود جامعه امروز حلقه مفقوده بازار کار محسوب می شوند.

آموزش های فنی و حرفه ای، حلقه مفقوده بازار کار

به گزارش خبرنگار از ، منصوره شریف الحسینی مدیر عامل مجمع خیران توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در نشستی خبری، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در فضای موجود جامعه امروز حلقه مفقوده بازار کار محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه بیکاری یکی از آسیب های جدی در کشور است، ادامه داد: این پدیده ناشی از نبود مهارت لازم و انتخاب اجباری رشته های تحصیلی است.

مدیر عامل مجمع خیران توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای با بیان اینکه این مجمع حدود دو سال است که فعالیت خود را شروع نموده، گفت: فعالیت مجمع با حضور اعضای هیات رئیسه از سازمان ها و تشکیلات مختلف در جهت ارائه خدمات آموزشی و فنی و نیز مقابله با بحران دانش آموختگان بیکار است.

مهارت ها موجب رونق فراوری خواهد شد

محسن حداد رئیس دانشگاه های فنی حرفه ای خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های مالی، معدنی، گردشگری و زیرساخت های موجود در کشور، گفت: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و شعار سال جاری باید آموزش های فنی و حرفه ای در صدر توجه و همکاری ها قرار گیرد، زیرا مهارت ها موجب رونق فراوری می شوند.

وی ادامه داد: باید به نیاز های کشور و تعداد هنرآموزان مورد نیاز در آن بخش توجه گردد و در حال حاضر کشور و استان به تکنسین های بیشتری نیاز دارد.

رئیس دانشگاه های فنی حرفه ای خراسان رضوی گفت: در صورتی که در این حوزه به صندلی بالایی نرسیم قادر به رقابت با سایر کشور ها نخواهیم بود، زیرا پیشرفت کشور در حوزه صنعت سبب هراس دشمنان شده است.

حداد با بیان اینکه در کشور های پیشرفته آموزش های فنی و حرفه ای بسیار مهم است، اضافه نمود: در این کشور ها سهم آموزش های فنی و حرفه ای 60 درصد است در حالی که این رقم در کشور ما 40 درصد می باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل تغییرات پرشتاب تکنولوژی، دانسته ها و اطلاعات با سرعت بسیار در حال پیشرفت است، توضیح داد: باید دانشگاه ها به روز شوند، این امر در گذشته مطرح نبود، اما در حال حاضر این بخش بر عهده دانشگاه فنی و حرفه ای است.

/ف.س

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3773

به "آموزش های فنی و حرفه ای، حلقه مفقوده بازار کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش های فنی و حرفه ای، حلقه مفقوده بازار کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید