آمریکا و متحدانش آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کردند

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی که بامداد امروز سه شنبه به وقت محلی انجام شد، همزمان بود با برگزاری نشست شورای امنیت برای آنالیز مسائل مرتبط با برنامه موشکی و هسته ای پیونگ یانگ.

آمریکا و متحدانش آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کردند

در این نشست، نمایندگان آمریکا، ژاپن، فرانسه، انگلیس، ایرلند و آلبانی، آزمایش های موشکی کره شمالی را -که یک نمونه آن هم چهارشنبه گذشته انجام شد- تهدیدی برای صلح و ثبات بین المللی ارزیابی نموده و در بیانیه ای مشترک مدعی شدند که اعضای شورای امنیت باید در مخالفت با اقدامات پیونگ یانگ متحد باشند و به تعهدات خود ذیل قطعنامه های تحریمی این شورا عمل نمایند.

این ادعا در حالی مطرح می گردد که کره شمالی از 2017 به این سو هیچ موشک قاره پیمایی را که ایالات متحده را تهدید کند آزمایش ننموده است.

در این نشست، لیندا توماس گرینفیلد نماینده آمریکا مدعی شد کره شمالی باید به میز مذاکره بازگشته و برنامه موشکی و تسلیحات اتمی خود را رها کند.

وی بعلاوه مدعی شد که هدف نهایی، عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای، به گونه ای کامل، قابل راستی آزمایی و برگشت ناپذیر است.

مذاکرات واشنگتن-پیونگ یانگ اواخر 2019، بعد از سه ملاقات رسمی و غیر رسمی میان دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، به بن بست خورد. پیونگ یانگ علت این ناکامی را عدم جدیت طرف آمریکایی عنوان می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18924

به "آمریکا و متحدانش آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و متحدانش آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید