9 ویژگی که آیفون باید از اندروید کپی برداری کند

به گزارش بانیما، طی سال های گذشته اپل و گوگل برای سیستم عامل خود ویژگی های مختلفی را از یکدیگر کپی برداری نموده اند. در همین رابطه، در ادامه به 9 ویژگی مفید و کاربردی اندروید می پردازیم که بهتر است اپل برای آیفون آن ها را ارائه کند.

9 ویژگی که آیفون باید از اندروید کپی برداری کند

یک مکان برای نوتیفیکیشن ها

اندروید در زمینه نوتفیکیشن ها همچنان عملکرد بهتری نسبت به آیفون ارائه می نماید. یکی از تغییراتی که منجر به بهبود آیفون در این زمینه می گردد، استفاده از یک مکان معین برای نشان دادن نوتفیکیشن ها است. به طور معین آیفون نوتیفیکیشن ها را در بخش Notification Center و در یک قسمت جداگانه در لاک اسکرین برای نوتفیکیشن های تازه ارائه می دهد. همین رویکرد منجر به سردرگمی و از دست دادن بعضی نوتفیکیشن ها می گردد.

ارائه تاریخچه نوتیفیکیشن ها

گوگل با معرفی اندروید 11 از قابلیت تاریخچه نوتیفیکیشن ها هم رونمایی کرد که به زبان ساده به کاربران اجازه می دهد به نوتیفیکیشن های 24 ساعت اخیر دسترسی داشته باشند. البته این معینه هنوز برای تمام گوشی های اندرویدی ارائه نشده است. در هر صورت اپل با ارائه این معینه برای آیفون، می تواند تجربه استفاده از این گوشی ها را برای کاربران لذت بخش تر کند.

تغییر رنگ بخش های مختلف سیستم عامل

یکی از قابلیت های مجذوب نماینده اندروید 12، امکان تغییر رنگ بخش های مختلف سیستم عامل بر اساس تصویر پس زمینه است. این یعنی صرفا با تغییر پس زمینه، هر بار با رنگ های تازهی روبرو می شوید.

آیفون برخلاف اندروید در زمینه شخصی سازی امکانات چندانی ارائه نمی دهد و به نظر می رسد هیچوقت هم در این زمینه شاهد ارائه قابلیت های مختلف نخواهیم بود. اما اپل با کپی برداری این قابلیت اندروید، می تواند مجذوب نمایندهیت محیط iOS را افزایش دهد.

دسترسی اپلیکیشن ها به کنترل سنتر

پنل کنترل سنتر آیفون پاسخ مستقیم اپل به منوی Quick Settings اندروید است. اما این بخش جای زیادی برای پیشرفت دارد و حتی در iOS 16 هم اپلیکیشن ها نمی توانند از امکانات این قسمت بهره ببرند.

یکی از ویژگی های مفید و کاربردی اندروید این است که توسعه دهندگان می توانند یک گزینه برای اپلیکیشن خود در بخش Quick Settings تعبیه نمایند. با این کار کاربران صرفا با یک ضربه بر گزینه مربوط به VPN، می توانند آن را فعال یا غیرفعال نمایند. به همین دلیل امیدواریم چنین قابلیت به آیفون هم راه پیدا کند.

دوبار ضربه بر دکمه پاور برای باز کردن دوربین

برای باز کردن دوربین آیفون روش های متفاوتی وجود دارد اما تقریبا تمام گوشی های اندرویدی با دو بار فشردن دکمه پاور، اپلیکیشن دوربین را باز می نمایند. این روش بعد از راه حل آیفون برای باز کردن دوربین به وسیله لاک اسکرین است زیرا قبل از درآوردن گوشی از جیب، می توانید اپلیکیشن دوربین را باز کنید. به طور کلی گاهی اوقات باید هرچه سریع تر از یک سوژه عکس بگیرید و در نتیجه آیفون با بهره گیری از این معینه می تواند سرعت عکاسان را افزایش دهد.

نمایشگر همواره روشن

این مورد از جمله قابلیت هایی است که سال هاست در گوشی های اندرویدی مورد استفاده قرار می گیرد. به زبان ساده، به لطف این معینه و بدون احتیاج به روشن کردن نمایشگر، می توانید اطلاعاتی مانند ساعت، تعداد نوتفیکیشن ها و تماس های دریافتی و دیگر موارد این چنینی را مشاهده کنید.

تقسیم نمایشگر

آیپد در زمینه قابلیت های مربوط به چندوظیفگی از امکانات زیادی بهره می برد و از سوی دیگر گوشی های اندرویدی هم از قابلیت تقسیم نمایشگر پشتیبانی می نمایند. اما با وجود اینکه آیفون ها دارای نمایشگرهای بزرگی هستند، امکان تقسیم نمایشگر در آن ها وجود ندارد.

قرارگیری میان برها در هوم اسکرین

در آیفون با نگه داشتن انگشت روی آیکن اپلیکیشن ها، می توانید میان برهای ارائه شده برای آن را مشاهده کنید. اما در اندروید اگر یک اپ میان بر خاصی داشته باشد، می توانید آن را به عنوان آیکن در هوم اسکرین قرار دهید تا راحت تر به آن دسترسی داشته باشید.

چرخش گوشی برای بی صدا کردن تماس

یکی از قابلیت های مفید گوشی های اندرویدی این است که در صورت دریافت تماس، می توانید گوشی را به پایین قرار دهید تا تماس دریافتی بی صدا گردد. چنین معینه ای بسیار ساده ولی کاربری است و احتمالا مورد استقبال کاربران آیفون قرار می گیرد.

اندروید و آیفون بیش از هر زمان دیگری شبیه به یکدیگر هستند ولی هیچکدام بی نقص محسوب نمی شوند. به طور کلی اندروید و iOS دو تجربه کاربری بسیار متفاوتی را ارائه می دهند و همین تفاوت یک نکته مثبت است. اما در نهایت هم اندروید و هم iOS با کپی برداری از بعضی قابلیت های رقیب خود می توانند مجذوب نمایندهیت بیشتری به ارمغان بیاورند.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 20916

به "9 ویژگی که آیفون باید از اندروید کپی برداری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 ویژگی که آیفون باید از اندروید کپی برداری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید