56 هزار عضو هیات علمی به خدمات آزمایشگاهی احتیاج دارند

به گزارش بانیما، از مجموع 86 هزار عضو هیات علمی دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی در سراسر کشور، بیش از 56 هزار نفر به خدمات آزمایشگاهی احتیاج دارند.

56 هزار عضو هیات علمی به خدمات آزمایشگاهی احتیاج دارند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از مجموع 86 هزار عضو هیات علمی دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی در سراسر کشور، بیش از 56 هزار نفر به خدمات آزمایشگاهی احتیاج دارند. خدماتی که به این افراد در ارتقای سطحی علمی و انجام پژوهش های دانشگاهی کمک می نماید. باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از نهاد هایی است که با حمایت از اعضای هیات علمی و با ارائه یارانه خدمات آزمایشگاهی، این قشر را در دسترسی به خدمات و تجهیزات کمک می نماید.

یکی از ماموریت های این شبکه، ارائه یارانه خدمات آزمایشگاهی و در نتیجه قرار گرفتن پژوهش ها در جهت توسعه، حل مسأله و فراوری محصول و برطرف احتیاج های جامعه و صنعت است. این مرکز با شناسایی اعضای هیات علمی که به این خدمات احتیاج دارند، ضمن ایجاد بستری برای تامین آنها، با ایجاد باشگاه مشتریان، فرصت برابر دریافت خدمات با تسهیلات را برای آنان فراهم نموده است.

در حال حاضر از جمع 18 هزار نفر اعضای هیات علمی که در باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی ثبت نام نموده اند، بیش از 11 هزار و 350 نفر متقاضی استفاده از اعتبارت این شبکه بودند و 8625 نفر نیز از این اعتبارات استفاده نموده اند.

این باشگاه تا به امروز به تعداد قابل توجهی از فعالان عرصه پژوهش و فناوری خدمات ارائه نموده است تا در کنار رویکرد اصلی شبکه آزمایشگاهی یعنی استفاده هرچه بهتر از ظرفیت های آزمایشگاهی کشور و ارتقای پژوهش ها، فرهنگ سازی و ترویج توانمندی های آزمایشگاه های کشور و ترغیب فعالان پژوهش و فناوری به بهره مندی از این ظرفیت ها، رنگ واقعیت بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 19759

به "56 هزار عضو هیات علمی به خدمات آزمایشگاهی احتیاج دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "56 هزار عضو هیات علمی به خدمات آزمایشگاهی احتیاج دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید