5کشته در سرکوب اعتراضات مردمی در سودان

به گزارش بانیما، خبرگزاری خبرنگاران-در جریان اعتراضات مردمی به حکومت نظامی در سودان، 5 نفر به وسیله نیرو های امنیتی این کشور کشته شدند.

5کشته در سرکوب اعتراضات مردمی در سودان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد، نیرو های امنیتی سودان هنگام اعتراضات مردمی در خارطوم در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری این کشور به سمت تظاهرات نمایندگان گاز اشک آور و نارنجک پرتاب کردند.

کمیته مرکزی پزشکان سودان گفت: 5 نفر از مردم عادی در حین تظاهرات بر اثر برخورد مستقیم گاز اشک آور به ناحیه سینه کشته شدند.

تلویزیون الحدث به نقل از مشاور عبدالفتاح البرهان، رهبر حکومت نظامی سودان گفت: ارتش به کسی اجازه نمی دهد کشور را به هرج و مرج بکشاند. ما باید در پی یک راه حل سیاسی عملی باشیم.

جوامع حقوق بشری روز گذشته در بیانیه ای مشترک سرکوب سخت معترضان در سودان در اعتراض به حکومت نظامی را به شدت محکوم کردند و گفتند: نیرو های امنیتی سودان از شدیدترین روش ها برای سرکوب مردم استفاده می نماید.

فولکر پرتس، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سودان گفت: از اتفاقاتی که در سودان در جریان است به شدت ناراحت و از مرگ مردم عادی در خیابان ها بسیار متاسف است.

پس از کودتای 25 اکتبر در سودان، عبدالفتاح البرهان، رهبر حکومت نظامی در این کشور شده و بار ها با سرکوب مردم معترض بسیاری را به خاک و خون کشیده است. مردم سودان می گویند ارتش و نیرو های نظامی نباید در معین سرنوشت سیاسی این کشور دخالت نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 19080

به "5کشته در سرکوب اعتراضات مردمی در سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5کشته در سرکوب اعتراضات مردمی در سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید