40 تن علوفه برای حیات وحش پارک ملی توران شاهرود خریداری شد

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، عباسعلی دامن گیر ظهر سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران ضمن بیان اینکه 40 تن علوفه برای حیات وحش پارک ملی توران شاهرود خریداری گردیده است، ابراز داشت: با توجه به خشک سالی و کمبود منابع آبی این مهم می طلبد تا در مناطقی که با فقر مراتع روبرو هستند به منظور حفظ جمعیت گونه های حیات وحش اقدام به توزیع علوفه کنیم.

40 تن علوفه برای حیات وحش پارک ملی توران شاهرود خریداری شد

وی بابیان اینکه ذخیره گاه زیست کره توران شاهرود به لحاظ وسعت و پراکندگی و وجود گونه های ارزشمند نظیر یوزپلنگ بسیار حائز اهمیت است، اضافه نمود: این گونه اقدامات می تواند یاری مؤثری برای جلوگیری از کاهش جمعیت حیات وحش طعمه گربه سانان در شرایط خشک سالی کنونی و کمبود علوفه قلمداد گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بابیان اینکه نگاه ویژه ای به پارک ملی توران به عنوان بزرگ ترین و مهم ترین زیستگاه گونه های در معرض خطر انقراض یوزپلنگ آسیایی و گورخر ایرانی داریم، ابراز داشت: در سه ماه دوم امسال نیز همانند ساله ای گذشته علوفه موردنیاز حیات وحش باارزش ریالی حدود 550 میلیون ریال، برای این منطقه خریداری و در محل پاسگاه های سر محیط بانی دلبر و محیط بانی عباس آباد ارسال شد.

دامن گیر در ادامه توضیح داد: در راستای مقابله با خشک سالی و پیشگیری از کوچ احتمالی برخی از گونه های حیات وحش شاخص و مهم منطقه، خصوصاً گورخر ایرانی و آهو، این اداره کل به طور مستمر برنامه های ویژه ای برای تأمین بخشی از علوفه موردنیاز وحوش داشته و جزء اهداف کلان آن محسوب می گردد.

وی بابیان اینکه در راستای طرح مبارزه با خشک سالی یک دستگاه کامیون تانکر آب رسان با منبع ذخیره 12 هزار لیتر برای این منطقه خریداری گردیده است، اضافه نمود: برای آب رسانی به منابع ذخیره آب منطقه طی سال گذشته حدود 210 سرویس آب شرب حیات وحش به مقدار دو میلیون لیتر و در شش ماه اول امسال نیز حدود 101 سرویس آب شرب حیات وحش به مقدار یک میلیون لیتر خریداری و توسط کامیون حمل آب به منابع ذخیره آب منطقه توران حمل گردیده است.

دامن گیر با ابراز اینکه به علت وسعت بالای پارک ملی توران شاهرود امکان پخش علوفه در کل منطقه وجود ندارد، اضافه نمود: علوفه خریداری گردیده در چند نقطه از منطقه و در محل تجمع گورخر آسیایی و آهو پخش می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 530

به "40 تن علوفه برای حیات وحش پارک ملی توران شاهرود خریداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 تن علوفه برای حیات وحش پارک ملی توران شاهرود خریداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید