4 غذای سنتی از میلان

به گزارش بانیما، غذاهای خوشمزه میلان

میلان همواره یکی از شهرهای اعیانی ایتالیا بوده و با فرهنگ و جو خاصی که دارد یکی از بهترین جاهها برای امتحان غذاهای خوشمزه است. همه میلان را به مد و مراکز خریدش می شناسند اما اینجا رستوران های معروفی هم داردکه باید غذاهای خوشمزه و دلچسب آن ها را امتحان کنید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با غذاهای سنتی میلان آشنا شوید.

4 غذای سنتی از میلان

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ریزوتو (Risotto)

این غذا با رنگ طلایی چشم نواز و تزئینات زعفرانش به شدت اشتها آور است. برای اینکه خوشمزه ترین ریزوتوی شهر را بخورید به رستوران راتانا بروید؛ در آنجا سرآشپزی هست که ریزوتوهایش حرف ندارد. او برای درست کردن این غذا از مقدار زیادی کره استفاده می نماید که طعم و عطر بینظیری به غذا می دهد. در این رستوران حتما چند کاسه از این غذا را امتحان و از اینکه در شهری مثل میلان هستید احساسی خوشبختی کنید.

کتلت (Cotoletta)

کتلت از غذاهای خوشمزه میلان است که با گوشت گوساله درست می گردد و در منوی بیشتر رستوران های شهر پیدا می گردد. برای پختن این غذا، تکه ای نازک و بدون استخوان از گوشت گوساله شیری را با کره سرخ می نمایند. اگر می خواهید یکی از بهترین کتلت های شهر را امتحان کنید به رستوران تروتوریا بروید در آنجا کتلتی خوش آب و رنگ می بینید و حتی احساس می کنید که در حال خوردن یکی از غذاهای مدرن این شهر هستید.

کاسولا (Cassouela)

برای درست کردن این غذای سنتی از کلم بروکلی و گوشت استفاده می گردد. این غذا معمولا در روزهای اول ژانویه پخته می گردد چون در آن موقع حیوانات خانگی برای تهیه گوشت کشته می شوند. در این غذا بیشتر از گوشت از کلم بروکلی استفاده می گردد و گوشت را فقط تا حدی اضافه می نمایند که غذا طعم گوشت به خود بگیرد. البته در این غذا گاهی از تکه هایی از بدن گوساله مثل گوش و بینی استفاده می گردد که همین باعث می گردد که امروز چندان غذای پرطرفداری نباشد!

پولنتا (Polenta)

احتمالا برایتان جالب است که بدانید در طول قرن 17 میلادی روستاهای شمال ایتالیا بیشتر وقت ها فقط ذرت می خوردند و غذای دیگری نداشتند. چون ذرت به تنهایی نمی توانست نیازهای تغذیه ای این افراد را رفع کند مردم این روستاها بیمار می شدند. غذای پالنتا از غذاهای به جا مانده از آن موقع است که خوشبختانه امروز نه همواره بلکه معمولا فقط در زمستان ها خورده می گردد. برای درست کردن این غذا ساعت ها آرد ذرت را می پزند تا طعم و رنگ خوبی به خود بگیرد. اگر در میلان هوس یک بشقاب پولنتای خوشمزه کردید به رستوران مسولی سان مارکو بروید و هر چه می توانید از این غذا بخورید. در این رستوران پولنتا را به همراه گوشت، زرده تخم مرغ و پنیر فوندو می خورند تا حسابی مقوی گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5431

به "4 غذای سنتی از میلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 غذای سنتی از میلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید