سوئیسی ها با این غذاها مشهور شدند!

به گزارش بانیما، غذاهای خوشمزه زوریخ

زوریخ بزرگ ترین شهر سوئیس با چشم اندازهای جذابی که دارد همیشه یکی از پربازدیدترین شهرهای دنیا بوده و گردشگران زیادی به هوای تماشای چشم انداز ها بکر و رویایی به این شهر بینظیر سفر می کنند. اگر گذرتان به زوریخ افتاد حتما دلتان می خواهد در کنار بازدید از جاذبه ها، غذاهای اصیل و سنتی این شهر را هم بچشید پس بهتر است که با غذاهای سنتی زوریخ آشنا شوید تا ببینید کدام یکی از آن ها با ذائقه و سلیقه شما جور است. زوریخ دسرهای خوشمزه ای دارد که نمونه آن ها در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود پس در کنار غذاهای اصلی آن ها را هم امتحان کنید، مخصوصا دسرهای شکلاتی را. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از خوشمزه ترین غذاهای سنتی زوریخ را معرفی کنیم.

سوئیسی ها با این غذاها مشهور شدند!

بیرچر موسلی (Bircherműesli)

یک غذای مقوی و سالم که یکی از دکترهای سوئیسی آن را در سال 1900 اختراع کرد تا بیمارانش از این غذاهای مقوی بخورند و خیلی زود خوب شوند. در این غذا از ترکیبی از میوه ها، سبزیجات، غلات و حبوبات استفاده می شود و بیشتر مردم آن را در وعده های صبحانه و شام می خورند تا با غذایی سبک بیشتر مواد مورد نیاز بدنشان هم تامین شود.

فوندوی پنیر (Cheese fondue)

از غذاهای سنتی و خوشمزه که در جمع های خانوادگی همیشه یک پای سفره است. ماده اصلی این غذا پنیر آب شده به همراه سیر و آرد ذرت است. این غذای خوشمزه شیوه سرو جالبی دارد، آن را در یک ظرف سرامیکی می ریزند و در زیر آن شعله کوچکی روشن می کنند تا همیشه گرم بماند. در کنار این غذا تکه های کوچک نان هم قرار می گیرد و هر کدام از این نان ها را به فوندوی پنیر آغشته می کنند و می خورند.

راکلت (Raclette)

راکلت در واقع یک پنیر محلی سوئیسی است که امکان ندارد بو و طعم آن را بچشید و عاشقش نشوید. این پنیر را روی کوره می گذارند تا آرام آرام آب شود و بعد در کنار آن خوراکی هایی مثل سیب زمینی پخته شده، پیاز خرده شده و ترشی می گذراند تا تبدیل به غذایی خوشمزه شود. گاهی وقت ها این غذا را با سیب زمینی و قارچ هم قاطی می کنند تا خوش رنگ و بو تر شود.

رستی (Rösti)

غذایی خوشمزه که با سیب زمینی درست می شود و طرفداران سیب زمینی سرخ کرده آن را خیلی دوست دارند. درست است که در ابتدا کشاورزان این غذا را می خوردند اما خیلی زود آوازه اش در کل سوئیس پیچید. برای درست کردن این غذا سیب زمینی های را کاملا سرخ و چیزهایی مثل گوشت، پنیر و سبزیجات به آن اضافه می کنند تا طعم خوشمزه ای بگیرد البته بعضی وقت ها هم آن را با نیمرو می خورند.

ریزوتوی زعفران (Saffron risotto)

در سوئیس با زعفران غذاهای خوشمزه و سنتی زیادی درست می کنند که یکی از آن ها غذای سنتی تیچینو است که برای تهیه اش علاوه بر زعفران از سوسیس و چاشنی هم استفاده می شود. برای درست کردن ریزوتوی زعفران، برنج ریزوتو با حرارت کم با موادی مثل پیاز، پنیر و رشته های زعفران پخته می شود.

گوشت و قارچ

گوشت کباب شده از غذاهای ملی زوریخ است که خوردن آن در زمستان های سرد این شهر خیلی می چسبد. برای درست کردن گوشت و قارچ، گوشت گوساله را تکه تکه می کنند و با قارچ، پیاز و یک جور سس می پزند. این غذای پرطرفدار را بعد از آماده شدن با برنج یا نودل می خورند.

برنر پلاته (Berner platte)

شاید هیچ چیز به میزان یک غذای گوشتی شما را راضی نمی کند در این صورت بهتر است برنر پلاته را امتحان کنید، غذایی که از انواع و اقسام گوشت ها درست می شود و در کنارش هم سبزیجات متنوعی هست. این غذای نسبتا سنگین را می توانید در وقت ناهار بخورید که تا شب انرژی کافی برای بازدید از جاذبه های زوریخ را داشته باشید.

آرد ذرت و گوشت گاو پخته شده

برای درست کردن این غذا آرد ذرت را روی حررات ملایم می پزند تا مثل فرنی شود حالا نوبت ترکیب کردن آن با انواع گوشت های خوشمزه است تا طعم بینظیرش حسابی هوش از سرتان ببرد.

زاپف (Zopf)

شکل ظاهری این نان شبیه موی بافته شده است برای همین هم به آن زاپف می گویند. به نان فروشی های زوریخ که بروید نان های خوشمزه و متنوعی را پیدا می کنید اما در میان آن ها زاپف چیز دیگریست. کمتر سوئیسی ای هست که در صبح های تعطیل روز یکشنبه این نان را بر روی میز صبحانه نداشته باشد. این نان از آرد سفید، کره، تخم مرغ، شیر و مخمر درست می شود. خمیر این نان را می بافند و روی آن را زرده تخم مرغ می زنند تا حسابی طلایی شود.

تره فرنگی با سیب زمینی و سوسیس (Papet Vaudois)

برای درست کردن این غذا تره فرنگی و سیب زمینی را مدت ها در آب خیس می کنند و بعد آن را سوسیس خوشمزه ترکیب می کنند. حتما شما هم با ما هم عقیده هستید که سویس در کنار سبزیجات غذای دلچسب و خوشمزه ای می شود که به راحتی نمی توان از کنار آن گذشت .

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 19431

به "سوئیسی ها با این غذاها مشهور شدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوئیسی ها با این غذاها مشهور شدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید