گوشی هایP40 و P40 Pro بدون برنامه های کلیدی گوگل وارد بازار می شوند

به گزارش بانیما، شرکت هواوی تأیید کرد که گوشی های P40 و P40 Pro جدید را بدون خدمات موبایل گوگل به بازار عرضه خواهد نمود. اگرچه شاید این خبر بسیاری از افراد را شوکه نکند اما برای بعضی دیگر نیز بسیار ناراحت کننده است.

گوشی هایP40 و P40 Pro بدون برنامه های کلیدی گوگل وارد بازار می شوند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هواوی اعلام نموده است که انتظار دارد P40 و P40 Pro جدید را با خدمات موبایل داخلی و اختصاصی خود هواوی (HMS) و نه خدمات موبایل گوگل (GMS) به بازار عرضه کند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده در ماه مه هوآوی را به فهرست سیاه خود افزود و مانع از آن شد که شرکتهای آمریکایی مانند گوگل از تکنولوژی این شرکت استفاده نمایند. مدیر بخش امور مصرف نمایندگان هواوی در این خصوص می گوید گوشی های P40 و Pro اندروید 10 را با لایه رابط EMUI هواوی اجرا می نمایند ، اما با جایگزینی هواوی برای GMS همراه خواهند بود. این یعنی دستگاههای مذکور با فروشگاه های گوگل پلی، جی میل، یوتیوب و گوگل مپس کار نمی نمایند.

در حالی که هواوی می تواند از اندروید منبع باز استفاده کند اما گوگل نمی تواند مجوز را برای استفاده از GMS برای هواوی صادر کند. این پیچیدگی را برای خریداران بالقوه جدید که انتظار دارند بتوانند برنامه های جدیدی را از گوگل پلی نصب نمایند تعارض ایجاد می نماید. هواوی میخواهد P3 و P40 Pro را در سه ماهه اول سال 2020 در پاریس به بازار عرضه کند. ریچارد یو؛ از مدیران ارشد هواوی می گوید: سری جدید P دارای طراحی هرگز دیده نشده با دوربین بهتر ، عملکرد بهتر و بهبود هوش مصنوعی خواهد بود.

پیش بینی می گردد P40 از بروزرسانی P30 Pro که در ماه سپتامبر به بازار عرضه شد ، نیز زیر سایه درگیری تجاری ایالات متحده و چین دور باشد.در حالی که محدودیت هایی برای عرضه فناوری هواوی وجود دارد ، گوگل در ماه اوت تأیید کرد که محدودیت های فعلی هواوی محدود به محصولات جدید نیست.دولت آمریکا ادعا نموده است که هواوی علیه منافع امنیت ملی یا منافع سیاست خارجی آمریکا مشغول بوده است. ادعاهایی که هواوی به شدت آنها را رد نموده است.

عدم وجود GMS در تلفن های جدید هواوی به این معنی است که کاربران فقط به 45000 برنامه در مقایسه با نزدیک به 3 میلیون برنامه موجود در گوگل پلی دسترسی خواهند داشت.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: انتخاب
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6722

به "گوشی هایP40 و P40 Pro بدون برنامه های کلیدی گوگل وارد بازار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی هایP40 و P40 Pro بدون برنامه های کلیدی گوگل وارد بازار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید