گفت وگوی تلفنی ترامپ و اردوغان درباره تحولات لیبی

به گزارش بانیما، رؤسای جمهور آمریکا و ترکیه تلفنی درباره تحولات لیبی گفت وگو کردند.

گفت وگوی تلفنی ترامپ و اردوغان درباره تحولات لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفت وگو کردند.

ریاست جمهوری ترکیه گفت که دو طرف در این تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه و اوضاع لیبی و تحولات منطقه بحث و گفتگو کردند.

این تماس تلفنی در حالی انجام شده که مقدمات برگزاری کنفرانس بین المللی برلین درباره لیبی در نوزدهم ژانویه جاری در حال اجرا است.

گروه موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته و دولت الوفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج بر پایبندی خود به آتش بس از نیمه شب دوازدهم ژانویه تاکید نمودند.

بعد از اعلام این آمادگی مذاکرات گسترده ای در مسکو با مشارکت وزیران خارجه و دفاع روسیه و ترکیه و خلیفه حفتر فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی و فایز السراج رئیس دولت الوفاق برای توافق بر سر شروط آتش بس برگزار گردید.

فایز السراج پیش نویس سند آتش بس را امضاء کرد اما خلیفه حفتر 48 ساعت برای آنالیز این پیش نویس مهلت خواست و تاکید نمود که نیروهایش از حومه طرابلس خارج عقب نشینی نخواهند کرد.

از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی در سال 2011، این کشور به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

ژنرال بازنشسته ارتش لیبی خلیفه حفتر که کنترل شرق کشور را بر عهده دارد، مورد حمایت بعضی طرف های منطقه ای و بین المللی از جمله مصر و فرانسه است. وی طی چند ماه گذشته بارها کوشش نموده است به وسیله لشکرکشی طرابلس را به سیطره خود درآورد و این در حالی است که حملات حفتر تا به امروز نتیجه ای به جز کشته شدن شهروندان لیبی و آواره شدن هزاران نفر از آنها نداشته است.دولت وفاق ملی نیز که مورد پذیرش بین المللی قرار گرفته، تحت ریاست فائز السراج عمل نموده و کنترل غرب لیبی را در دست دارد و نیروهای این دولت با حملات حفتر مقابله نموده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7067

به "گفت وگوی تلفنی ترامپ و اردوغان درباره تحولات لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی ترامپ و اردوغان درباره تحولات لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید