گشایش نمایشگاه نشانه نوشته؛ شاخه مغفول مانده گرافیک در ایران

به گزارش بانیما، خبرنگاران: نمایشگاه نشانه و نشانه نوشته های سیدنوید بی بی شهربانویی سه شنبه 12 شهریور ساعت 16 در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری گشایش می یابد.

گشایش نمایشگاه نشانه نوشته؛ شاخه مغفول مانده گرافیک در ایران

سیدنوید بی بی شهربانویی طراح و گرافیست در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، درباره این نمایشگاه گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه طراحی نشانه ها و نشانه نوشته هایی است که به سفارش مراکز فرهنگی یا تجاری اجرا شده شده. آثاری که در این نمایشگاه دیده می گردد تقریبا همان چیزی است که در کشور ما به غلط به آن آرم می گویند، این آثار در حقیقت لوگو تایپ هایی هستند که هر یک حصوصیت خاص خود را دارد.

بی بی شهربانویی با بیان اینکه 70 اثر در نمایشگاه نشانه و نشانه نوشته در معرض دید قرار می گیرد، ادامه داد: می توان آثار این نمایشگاه به دو دشته فرهنگی و تجاری تقسیم کرد. در آثار فرهنگی المان ها یا شاخصه های هنر ایرانی و اسلامی وجود دارد و بر مبنای هنر بومی خودمان شکل گرفته اند. اما در آثاری که برای مراکز تجاری طراحی شده کمتر از شاخصه های هنر ایرانی و اسلامی استفاده نموده ام. بیشتر آثار این نمایشگاه، آثار فرهنگی هستند به این معنا که برای مراکز فرهنگی یا مطبوعات و مجلات طراحی شده اند.

این هنرمند گفت: نمایشگاه حاضر دومین نمایشگاه انفرادی من با موضوع نشانه نوشته است و هدفم از برگزار کردن این نمایشگاه این است که شاخه طراحی نشانه و نشانه نوشته در کشور ما مورد بی توجهی طراحان قرار گرفته و به دلیل دشواری کار، به آن کمتر پرداخته می گردد. گرافیست های ما زیاد سراغ نشانه نمی فرایند و بیشترشان به طراحی پوستر می پردازند. دوست دارم در کنار همه نمایشگاه هایی که در زمینه پوستر در کشور برگزار می گردد؛ نمایشگاه هایی که تعداد آن ها گاهی آدم را عصبانی می نماید، نمایشگاهی هم از طراحی نشانه نوشته برگزار گردد.

بی بی شهربانویی اضافه نمود: از سوی دیگر با برگزاری این نمایشگاه قصد دارم تلاشم در این شاخه را به دیگر طراحان ارائه دهم، زیرا من از شروع کار طراحی در همین شاخه فعالیت نموده ام.

به گفته بی بی شهربانویی نمایشگاه نشانه و نشانه نوشته عصر امروز ساعت 16 در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری گشایش می یابد و تا 31 شهریور همه روزه صبح و عصر در معرض دید علاقه مندان واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تسنیم
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7516

به "گشایش نمایشگاه نشانه نوشته؛ شاخه مغفول مانده گرافیک در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشایش نمایشگاه نشانه نوشته؛ شاخه مغفول مانده گرافیک در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید