کانادا از بهبود روابط آمریکا و کوبا استقبال کرد

به گزارش بانیما، استفان هارپر نخست وزیر کانادا از انتها بن بست در مناسبات آمریکا و کوبا استقبال کرد و به نقش اتاوا در میزبانی مذاکرات دو کشور اشاره نمود.

کانادا از بهبود روابط آمریکا و کوبا استقبال کرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر کانادا از اقدامات اجرا شده برای خاتمه بن بست چند دهه ای در مناسبات آمریکا و کوبا استقبال کرد و در این میان به نقش اتاوا در میزبانی مذاکرات دو کشور اشاره نمود.

آمریکا و کوبا از سال 1961 هیچگونه مناسبات دیپلماتیک نداشته اند و اولین ملاقات بین دیپلماتهای دو کشور در ژوئن 2013 در کانادا انجام شد و از آن موقع چندین دور مذاکرات بین دو کشور در آنجا اجرا شده است.

استفان هارپر نخست وزیر کانادا به شبکه سی بی سی گفت: نمی خواهم در خصوص نقش کانادا عظیم نمایی کنم، ما به تامین جایی برای گفتگوی دو کشور و پیدا کردن راههای عادی سازی روابط یاری کردیم و این کاری است که ما انجام دادیم.

وی اضافه کرد: ما فکر می کنیم این یک تحول مثبت و احتمالا تحولی است که موعد آن فرا رسیده بود. شخصا معتقدم تغییرات در کوبا در راه است و این فرایند آن تغییرات را تسهیل می نماید.

کانادا یکی از معدود کشورهای قاره آمریکا است که پس از به قدرت رسیدن فیدل کاسترو در کوبا در سال 1959 روابط خود را با هاوانا قطع نکرد.

از آنجا که براساس قوانین کنونی آمریکا سفر به کوبا ممنوع است، گردشگران آمریکایی که قصد سفر به کوبا را داشتند اغلب از کانادا به عنوان یک جهت ترانزیت استفاده می کردند.

هارپر اضافه کرد: ما هرگز سعی نکردیم گفتگوها را راهنمایی یا در آن دخالت کنیم. ما فقط سعی کردیم مطمئن شویم آن گفتگویی که طرفین به آن نیاز دارند در جریان باشد.

وی اضافه کرد: معقدم تغییرات در کوبا در راه است و هم اکنون نیز تغییراتی در جریان است. این تغییرات کند هستند. اما معتقدم نسل کنونی رهبران در کوبا کنار بفرایند بعضی تغییرات را شاهد خواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9452

به "کانادا از بهبود روابط آمریکا و کوبا استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا از بهبود روابط آمریکا و کوبا استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید