چین در فراوری سلاح از روسیه پیشی گرفته است

به گزارش بانیما، طبق اطلاعات موسسه بین المللی تحقیقات استکهلم، مجتمع صنایع نظامی چین از همتای روسی خود سبقت گرفته و بعد از آمریکا، در رده دوم قرار گرفته و سه شرکت دولتی چینی جزو ده فراوری کننده بزرگ تسلیحات نظامی در دنیا هستند.

چین در فراوری سلاح از روسیه پیشی گرفته است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه کامرسانت، چاپ مسکو امروز نوشت: مجتمع صنایع نظامی چینی از مجتمع صنایع نظامی روسیه سبقت گرفته و اکنون در رده دوم دنیای و بعد از ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. این اطلاعات در گزارش جدید موسسه معتبر بین المللی تحقیقات صلح استکهلم ( SIPRI ) منتشر شده است.

به گفته محققان این موسسه، سه شرکت دولتی چینی جزء ده فراوری نمایندگان بزرگ تسلیحات نظامی در دنیا هستند. پیش از این ، شرکت های چینی به دلیل کمبود اطلاعات در رتبه بندی این موسسه در نظر گرفته نمی شدند.

نویسندگان این گزارش استدلال می نمایند که این جدی ترین کوشش برای ارزیابی توان بالقوه مجتمع صنایع نظامی چین است که درباره آن اطلاعات کاملی برای افکار عمومی دنیا وجود ندارد. به دلیل کمبود اطلاعات ، موسسه استکهلم قبلاً شرکت های چینی را در رده بندی سالانه خود از 100 بزرگترین فراوری نمایندگان اسلحه قرار نمی داد.

برای ارزیابی مقیاس تجارت نظامی چندین شرکت فعال چینی در عرصه فراوریات تسلیحاتی ، کارشناسان این موسسه عملکرد اقتصادی آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. اطلاعات در این رابطه در سال های اخیر به دلیل قرار دادن سهام چندین بنگاه صنعتی در بورس اوراق بهاءدار شانگهای و شنزن ، افزایش یافته و شرکت های مذکور صورت حساب های اقتصادی کاملاً مفصلی بدین منظور منتشر می نمایند.

کارشناسان موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم شرح می دهند که از سال 1999 ، مقامات چین سرمایه گذاری های زیادی را برای توسعه مجمتمع صنایع نظامی این کشور انجام داده اند، و مبالغ اصلی این سرمایه گذاری ها به ده شرکت و یک مؤسسه تحقیقاتی بزرگ - آموزشگاه فیزیک مهندسی اختصاص دارند.

در تهیه گزارش در این باره از داده های چهار شرکت بزرگ چینی در طول سال های 2015 الی 2017 استفاده شده است. در سال 2017 ، از بین بیست شرکت نخست در رتبه بندی این موسسه ، یازده شرکت آمریکایی ، شش مورد اروپایی و سه شرکت روسی بودند.

در این گزارش آمده است: اگرشرکتهای چینی هنگام تدوین این رتبه بندی در نظر گرفته می شدند، همه آنها جزو بیست شرکت برتر قرار می گرفتند. در این حالت، سه شرکت چینی در بین 10 شرکت برتر در عرصه فراوریات نظامی قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6680

به "چین در فراوری سلاح از روسیه پیشی گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در فراوری سلاح از روسیه پیشی گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید