پوتین: هنوز تصمیمی درباره ملوانان اوکراینی گرفته نشده است

به گزارش بانیما، ولادیمیر پوتین امروز (شنبه) اظهار داشت که مسئله بازداشت دریانوردان اوکراینی طی مذاکراتش با ترامپ در اجلاس سران گروه 20، موضوع اصلی گفتگوهایشان بوده است؛ همچنین وی افزود که هنوز تصمیمی درخصوص سرنوشت این ملوانان اتخاذ نشده است.

پوتین: هنوز تصمیمی درباره ملوانان اوکراینی گرفته نشده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در اوزاکای ژاپن گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، موضوع ملوانان را به عنوان یکی از اولویت های مهم مذاکرات با روسیه خاطرنشان کرده است.

ماه نوامبر پارسال، نیروی دریایی روسیه ملوانان اوکراینی و سه کشتی آن ها را به اتهام ورود غیر قانونی به آب های روسیه دستگیر کرد. این حادثه در تنگه کرچ -بین دریای سیاه و دریای آزوف - رخ داد.

پوتین گفت که هنوز تصمیمی درخصوص سرنوشت ملوانان گرفته نشده است و آن ها منتظر تصمیم دادگاه هستند.

اوکراین اتهام روسیه را مبنی بر ورود غیر قانونی به آب های این کشور رد کرده است. اتحادیه اروپا در کنار آمریکا خواستار آزادی این ملوانان شده اند.

پوتین در ادامه عنوان نمود که موضوع ملوانان نباید در انتخابات مجلس ماه بعد اوکراین به عنوان ابزار سیاسی مورد استفاده قرار گیرد.

در ماه مه، دادگاه بین المللی حقوق دریاها گفت که روسیه باید سریعاً ملوانان را آزاد کند و روسیه با این درخواست مخالفت کرده بود.

جدا از گفتگو در مورد ملوانان اوکراینی، ترامپ دیدار خود با همتای روسی اش را یک افتخار بزرگ عنوان نمود و هر دو طرف برای بهبود روابط دوجانبه، از خود تمایل نشان دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3541

به "پوتین: هنوز تصمیمی درباره ملوانان اوکراینی گرفته نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: هنوز تصمیمی درباره ملوانان اوکراینی گرفته نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید