پسر رئیس جمهور تاجیکستان رئیس مجلس ملی شد

به گزارش بانیما، رستمی امامعلی، شهردار دوشنبه و پسر ارشد رئیس جمهور تاجیکستان، رئیس مجلس این کشور شد و بصورت قانونی پس از رئیس دولت رسماً عنوان نفر دوم کشور را به خود اختصاص داد.

پسر رئیس جمهور تاجیکستان رئیس مجلس ملی شد

رادیو آزادی تاجیکستان روز شنبه به نقل از روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری تاجیکستان اظهار داشت که در نخستین جلسه مجلس ششم عالی تاجیکستان که دیروز آدینه برگزار گردید، رستمی امامعلی بر اساس یک رای گیری مخفی به عنوان رئیس مجلس این کشور انتخاب شد.

براساس این گزارش، پیشتر دلبر رحیم نماینده مجلس ملی این کشور رستمی امامعلی را به عنوان نامزد پست ریاست مجلس معرفی نموده بود، با این وجود در جریان رأی گیری مخفی دیروز، تمام اعضای مجلس شورای ملی رای خود را برای شهردار پایتخت اظهار داشتند.

خاطر نشان می گردد که از سال 2000 میلادی، مهمدسید آبایدولایف این پست را در اختیار داشت.

رستمی امامعلی در 27 اسفند در نخستین جلسه مشترک شوراهای شهر و کلانشهر نمایندگان مردم به عنوان عضو مجلسی انتخاب شد.

مجلس ملی جمهوری تاجیکستان متشکل از 33 عضو است که 25 نفر از آنها با رای گیری مخفی در جلسات مشترک نمایندگان ایالت خودمختار و کوهستانی بدخشان، شهرها و مناطق آن، شهر دوشنبه پایتخت و مناطق آن، شهرها و مناطق تحت تابعیت جمهوریخواهان انتخاب می شوند.

8 عضو مجلس عالی مجلس توسط رئیس جمهور تاجیکستان منصوب می شوند. هر رئیس جمهور سابق تاجیکستان عضو مادام العمر مجلس است، مگر اینکه داوطلبانه از این حق خود صرف نظر کند.

از آوریل 2017، رستمی امامعلی نماینده مجلس پایتخت بوده است. سه ماه قبل، وی مهمدسید آبایدولایف، رئیس کنونی مجلس ملی را به عنوان رئیس دولت پایتخت منصوب نموده بود.

قبل از انتصاب جدید، فرزند ارشد رحمان به عنوان رئیس سرویس گمرکات در دولت تاجیکستان و مدیر آژانس کنترل اقتصادی دولت و مبارزه با فساد جمهوری تاجیکستان مشغول به کار بود.

از سال 2012، رستمی امامعلی ریاست فدراسیون فوتبال تاجیکستان را نیز در اختیار داشت.

بعضی از کارشناسان رستمی امامعلی را نامزد احتاقتصادی انخابات ریاست جمهوری بعدی تاجیکستان می دانند که پیش بینی می گردد در پاییز آینده برگزار گردد.

اما تا به امروز نه رئیس جمهوری فعلی امامعلی رحمان، بلکه پسرش نیز برای نامزدی این پست اعلام آمادگی ننموده اند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8971

به "پسر رئیس جمهور تاجیکستان رئیس مجلس ملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسر رئیس جمهور تاجیکستان رئیس مجلس ملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید