پرواز های ورودی به فرودگاه خلیج فارس 75 درصد کاهش یافت

به گزارش بانیما، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه مالی انرژی پارس گفت: در پی ایجاد محدودیت تردد کارکنان در این منطقه، تعداد پرواز های ورودی به فرودگاه بین المللی خلیج فارس در عسلویه نسبت به پارسال 75 درصد کاهش یافته است.

پرواز های ورودی به فرودگاه خلیج فارس 75 درصد کاهش یافت

به گزارش از ، سیدپیروز موسوی در نشست شورای مدیران این سازمان بیان نمود: در بازه زمانی 20 اسفندماه پارسال تا 12 فروردین ماه سال جاری، تعداد پرواز های ورودی به فرودگاه خلیج فارس نسبت به مدت مشابه پارسال 75 درصد کاهش یافته و 69 پرواز ورودی به منطقه لغو شده است.

او گفت: کارکنان صنعت نفت در چارچوب پروتکل های مشخص شده باید با مشارکت عمومی و توجه به فاصله گذاری اجتماعی به حفظ سلامت روانی جامعه یاری نمایند، زیرا در صورت بی توجهی به این موضوع در زمینه رعایت بهداشت فردی، عملیات مقابله با ویروس کرونا با مشکل روبرو خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه مالی انرژی پارس محدودیت حضور کارگران، کنترل های بهداشتی و جلوگیری از حضور افراد متفرقه (میهمانان، گردشگران و ...) را از مهم ترین اقدام های سازمان منطقه ویژه پارس در مدت زمان مشخص شده مطرح کرد و گفت: تا اطلاع بعدی این محدودیت ها ادامه خواهد یافت.

موسوی تاکید نمود: در مورد حضور نیرو ها و کارکنان از استان ها و مناطق پرخطر در شرایط حساس کنونی به منطقه مقرر شده بنا به صلاحدید مدیریت شرکت های منطقه، تا اطلاع ثانوی از حضور این افراد جلوگیری گردد و در صورت احتیاج مبرم به حضور این دسته از کارکنان، اقدام های کنترلی مطابق با دستورعمل اجرایی بهداشت و درمان انجام گردد.

او ادامه داد: ایستگاه های تب سنجی و کنترل ورود و خروج افراد در سطح منطقه و همچنین ایستگاه های ایجادشده در ورودی شهر های عسلویه و نخل تقی از دیگر برنامه ها به منظور پیشگیری از ویروس کرونا در سطح منطقه بوده است.

فرمانده ارشد مدیریت شرایط اضطراری منطقه ویژه پارس اضافه کرد: تشکیل و راه اندازی بیش از 20 تیم واکنش سریع در پارس جنوبی از دیگر اقدام های سازمان منطقه ویژه پارس و شرکت های گاز و پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا بوده است.

موسوی بیان نمود: در راستای اجرای مصوبات چهارمین نشست کمیته عالی شرایط اضطرار مقابله با ویروس کرونا در منطقه ویژه پارس، تیم های واکنش سریع برای کنترل شیوع بیماری کرونا مطابق با دستورعمل ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل و راه اندازی شد.

او ادامه داد: بر همین اساس، دو تیم واکنش سریع در منطقه ویژه پارس، دو تیم در شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی، دو تیم در شرکت نفت و گاز پارس و یک تیم در شرکت پایانه های نفتی ایران تشکیل شده است.

فرمانده ارشد مدیریت شرایط اضطراری منطقه ویژه پارس مطرح کرد: در دیگر پتروشیمی های مستقر در منطقه نیز تیم های جداگانه واکنش سریع راه اندازی شد که با تشکیل آن ها، تعداد تیم های واکنش سریع به بیش از 20 تیم افزایش یافت.

موسوی اضافه کرد: مجتمع بندری پارس، فرودگاه بین المللی خلیج فارس و دیگر مبادی جاده ای ورودی و خروجی به پارس جنوبی از جمله نقاط لازم برای شناسایی مشخص شده بود که گیت های اسکن پزشکی خاص به منظور کنترل ورود و خروج مسافران و کارکنان مستقر شدند.

او درباره استقرار تیم قرنطینه گفت: از نخستین روز اعلام بحران و خطر گسترش ویروس کرونا در محیط های صنعتی، تیم قرنطینه بهداشت و درمان سازمان منطقه ویژه پارس به منظور کنترل مسافران ورودی مبتلا به ویروس کرونا در فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه مستقر شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس تأکید کرد: با توجه به حجم بالای جابه جایی مسافر در فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه، دقت نظر و انجام عملیات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود این بیماری به پارس جنوبی از محل این فرودگاه که خود مهم ترین دروازه ورودی به پایتخت انرژی کشور است بسیار حیاتی است.

موسوی اضافه کرد: تجهیزات لازم برای مراقبت و درمان کارکنان و ساکنان و مردم عزیز محیط های پیرامونی در منطقه فراهم و برای شرایط اضطرار طبق دستور وزیر نفت 300 تخت آماده و مستقر شد.

او با اشاره به آموزش و هماهنگی اعضای تیم های ضدعفونی اماکن پارس جنوبی گفت: افزون بر عملیات ضدعفونی ساختمان های اداری، آشپزخانه ها و رستوران ها از سوی تیم های آموزش دیده، ضدعفونی و شست وشوی کمپ های مسکونی کارکنان نیز به طور روزانه از سوی نیرو های خدمات پشتیبانی انجام می گردد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به دوره های آموزشی برای تیم های ضدعفونی اضافه کرد: آموزش های موردنظر از سوی سرپرست بهداشت اچ اس یی ارشد منطقه ویژه پارس در قالب دستورعمل ها و پروتکل های بالادست، تجهیزات عملیاتی و حفاظت فردی مرتبط با فعالیت اجرایی هر تیم نیز از سوی اچ اس یی ارشد توزیع شده تا هر یک از تیم ها در قالب برنامه ریزی صورت گرفته اقدام های اجرایی را پیاده نمایند.

موسوی اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تهیه اقلام بهداشتی و امکانات مورد احتیاج برای پیشگیری از ویروس کرونا در دستور کار صنعت نفت مستقر در پارس جنوبی نهاده شد که در این راستا تهیه ماسک های N95، ماسک سه لایه، گان بهداشتی، تب سنج، گیت CRP و... در دستور کار نهاده شد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8697

به "پرواز های ورودی به فرودگاه خلیج فارس 75 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز های ورودی به فرودگاه خلیج فارس 75 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید