پرفروش ترین کتاب های مالی

به گزارش بانیما، به گزارش تجارت نیوز، قبل از پرداختن به پرفروش ترین کتاب های مالی در سطح جهانی بهتر است بطور خلاصه تعریفی از علم اقتصاد ارائه دهیم و بدانیم علم اقتصاد چیست؟ و کاربرد آن در دنیای امروز به چه شکل است.

پرفروش ترین کتاب های مالی

علم اقتصاد چیست؟

علم اقتصاد شاخه ای از علوم اجتماعی است که به تحلیل، فراوری، توزیع و مصرف کالا و خدمات می پردازد. دانش اقتصاد به دو دسته اقتصاد خرد و اقتصاد کلان تقسیم می گردد. در اقتصاد خرد هدف پرداختن به عوامل پایه ای اقتصاد نظیر خانوارها، خریداران و فروشندگان است و در مقابل آن اقتصاد کلان است که کلیت مباحث اقتصادی نظیر تورم، رشد اقتصادی و سیاست های پولی و اقتصادی را آنالیز می نماید.

آدام اسمیت که با عنوان پدر علم اقتصاد مدرن شناخته شده، از نظریه پردازان نظام سرمایه داری است که بهترین کتاب اقتصادی با عنوان ثروت ملل را نگارش نموده که هم اکنون نیز منبع معتبری برای بسیاری از اقتصاددانان بشمار می آید. کتاب در خصوص علم اقتصاد به وفور یافت می گردد و ما در کوشش هستیم تا مهمترین آنها را به شما معرفی کنیم.

1 . کتاب ثروت ملل

یکی از کاربردی ترین کتاب هایی که در زمینه علم اقتصاد نوشته شده و طبق نظر سنجی انجام شده توسط فایننشال تایمز با گذشت دو قرن همچنان بهترین کتاب اقتصادی جهان بشمار می آید که بنیان نظم جهانی را بر پایه تجارت آزاد جهانی شکل داده است. نظریه دستان نامرئی آدام اسمیت، نویسنده این کتاب، اساس و بنیان اندیشه های اقتصادی را شکل می دهد و به نقد عملنمودهای اقتصادی به وسیله تجمیع اندیشه های فلاسفه عصر خود می پردازد. بهتر است بدانید که این کتاب در لیست 40 کتاب که قبل مرگ باید بخوانید قرار می گیرد و خواندن آن به افراد عامه جامعه نیز توصیه می گردد.

2 . کتاب سرمایه

بی شک کسی نیست که نام کارل مارکس را نشنیده باشد، او یکی از معروفترین فلاسفه قرن نوزدهم بوده که نظریات کاربردی در علم اقتصاد را ارائه نموده است. در این کتاب مارکس به نقد اقتصاد سیاسی و تحلیل قواعد اقتصادی نظام سرمایه داری می پردازد. علاوه بر آن، نظریات اقتصاددانان را در رابطه با نظام سرمایه داری بیان می نماید.

متاسفانه او توانست فقط یک جلد از این کتاب را تکمیل کند و دو جلد دیگر، پس از مرگش توسط فردریش انگلس با استفاده از دست نوشته های مارکس در سالهای 1885 تا 1894 منتشر گشت و مورد توجه بسیاری از نظریه پردازان در علم اقتصاد نهاده شد.

3 . کتاب چگونگی رشد و فروپاشی اقتصاد

پیتر شف تحلیلگر اقتصادی و نویسنده این کتاب جهت پرداختن به مفاهیم پیچیده مربوط به رشد اقتصادی و نظام پولی، موارد استفاده از سرمایه، علل تورم و … از تصاویر کارتونی و طنز استفاده نموده تا مباحث را به سادگی برای مخاطب بیان کند. در این اثر شما به درک عمیقی از رشد اقتصادی و دلایل فروپاشی بعضی نظام های اقتصادی می رسید.

4 . کتاب کلیات علم اقتصاد

گریگوری منکیو استاد اقتصاد دانشگاه هاروارد و نویسنده ای پرکار است. او مقالات بسیار زیادی در مجلات معتبر علمی و اقتصادی به چاپ رسانده و کتاب هایش در بیشتر دانشگاههای معتبر جهان تدریس می گردد. بعضی مباحث موجود در این کتاب شامل اقتصاد کلان و مهم ترین سیاست های اقتصاد کلان، بازار کار، اقتصاد خرد و اندازه گیری درآمد ملی است.

5 . کتاب جامعه مرفه

از آثار مشهور جان کنت گالبرایت است که اندیشه محوری خود را پیرامون اقتصاد و جامعه شناسی علم اقتصاد بیان می نماید. یکی از ویژگی های جالب این کتاب این است که با گذشت بیش از نیم قرن از چاپ اولین نسخه، همچنان مرجع علمی بسیاری از اقتصاددانان است. در این اثر گالبرایت به روایت غرب صنعتی و شرایط جامعه آمریکا پس از جنگ جهانی دوم می پردازد و از توانگر شدن بخش خصوصی و ناتوان شدن بخش عمومی انتقاد می نماید.

6 . کتاب توسعه به مثابه آزادی

آمارتیا سن نویسنده این کتاب از جمله اقتصاددانان برنده جایزه نوبل است که در این کتاب به توسعه بین المللی می پردازد. همچنین در این کتاب نویسنده استدلال می نماید که توسعه اقتصادی مستلزم آزادی های سیاسی، آزادی برخورداری از فرصت، مقابله با فقر در جامعه و یاری هزینه بیکاری است و به تفصیل هریک از این مباحث را با بیانی ساده برای خواننده توضیح می دهد.

7 . کتاب نظریه عمومی اشتغال، بهره و پول

جان مینارد کینز اقتصاددان انگلیسی بوده که این اثر وی با عنوان ترمینولوژی اقتصاد کلان شناخته شده است. کینز معتقد است که فرضیه بازارهای رقابتی، فرضیه ای اشتباه است و در درازمدت، ارائه اشتغال کامل و سرپا نگه داشتن آن، تعادلی خاص از اقتصاد پولی است. جالب است بدانید که نقد و آنالیز در خصوص این کتاب جنجالی حتی پس از مرگ نویسنده نیز ادامه یافت.

8 . کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

بدون شک پرفروش ترین کتاب مدیریت اقتصادی شخصی که توسط رابرت کیوساکی نوشته شده را می توان یک کتاب اقتصاد شخصی دانست. وی در این کتاب خواننده را در جهانی خاطرات کودکی اش با خود همراه می نماید و تضادهای موجود میان پدر خودش و پدر یکی از دوستانش را تشریح می نماید. موضوع اصلی که نویسنده به آن می پردازد این است که چطور پولی را که در دستتان است کنترل کنید و چگونه درآمدهای جزئی را از خود دور کنید.

در جهانی اقتصاد، علم اقتصاد و روان شناسی اقتصادی و کسب و کار کتاب های بسیاری وجود دارد که امکان تهیه آنها از سایت های معتبر داخلی و خارجی از جمله فروشگاه اینترنتی کتاب گاج مارکت برای علاقمندان وجود دارد. کتاب های معروف اقتصادی که در قسمت بالا به آنها اشاره شد، برای تمامی افراد جامعه کاربردی هستند زیرا دانستن مباحث اقتصادی و اقتصادی، یا خرید کتاب عمومی در رابطه با اقتصاد به شما یاری می نماید تا قدر پولتان را بدانید و با جهانی سرمایه گذاری ها آشنا شوید.

نویسنده : سپیده حقیقی مراد

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8809

به "پرفروش ترین کتاب های مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش ترین کتاب های مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید