شرایط کالاهای اساسی استان تهران در ماه مبارک رمضان

به گزارش بانیما، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ضمن تشریح میزان کالاهای اساسی استان تهران در ماه مبارک رمضان گفت: فروش اجباری بعضی اقلام در کنار کالاهای اساسی مثلا روغن تخلف است و با مشاهده با واحد صنفی متخلف برخورد می گردد لذا از مردم می خواهیم در صورت مشاهده چنین مواردی با شماره 124 بازرسان سازمان صمت را آگاه نمایند.

شرایط کالاهای اساسی استان تهران در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، یداله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به شرایط کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اقلامی شامل برنج، شکر، روغن نباتی و گوشت قرمز منجمد برای مصارف خانوار را وزارتخانه اعلام نموده است که در سراسر کشور توزیع می گردد.

وی گفت: حدود 7 هزار تن برنج وارداتی، 7 هزار تن شکر و 700 تن گوشت قرمز منجمد برای توزیع در استان تهران اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره میزان روغن دربازار عنوان نمود: 180 هزار تن روغن در کل کشور توزیع می گردد که حدود 30 هزار تن مربوط به استان تهران است و توسط شرکت های مختلف که بعضی در تهران و تعدادی در خارج از استان هستند فراوری و توسط شرکت های پخش با نظارت شرکت بازرگانی دولتی ایران مستقیماً توزیع می گردد.

صادقی گفت: بخشی از سهمیه را به شهرستان های استان که براساس ضریب جمعیتی در اختیار نماینده هر شهرستان قرار می دهیم و با هماهنگی فرماندار و ستاد تنظیم بازار شهرستان در شبکه های تعریف شده که شامل صنوف مختلف، فروشگاه های زنجیره ای و شرکت های تعاونی است، توزیع می نمایند و در تهران هم به همین طریق در اختیار مردم قرار می دهیم.

وی درباره شرایط خرما در ماه مبارک رمضان گفت: یک هماهنگی با انجمن فراوری نمایندگان خرما انجام گرفته است که خرما را به وسیله فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی و به خصوص به وسیله شبکه توزیع سازمان تعاون روستایی در اختیار شبکه توزیع قرار دهد علاوه بر آن در میادین میوه و تره بار اعلام آمادگی شده است که صندلی توزیع خرما برای عرضه مستقیم و بی واسطه اختصاص دهند، ضمن اینکه خرما در واقع قیمت گذاری دولتی نشده است و قیمتی که توسط انجمن اعلام، به علاوه سودی که خرده فروش اضافه می نماید قیمت مصرف نماینده است.

رئیس سازمان صمت استان تهران درباره نرخ زولبیا و بامیه اضافه کرد: نرخی توسط اتاق اصناف، اتحادیه و انجمن حمایت از حقوق مصرف نمایندگان پیشنهاد داده شده است که برای اوایل هفته آینده نهایی و ابلاغ می گردد.

صادقی در انتها خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بازرسان ما هم محدود هستند و امکان نظارت بر کل واحدهای صنفی را ندارند از مردم تقاضا می کنیم که اگر مشاهده کردند واحدهای صنفی فروش اجباری بعضی اقلام را در کنار مثلاً روغن و کالاهای دیگر یا تخلفات دیگری دارند به وسیله شماره تماس 124 به سامانه گزارش دهند که بلافاصله بازرسان موضوع را برای آنالیز در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15498

به "شرایط کالاهای اساسی استان تهران در ماه مبارک رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کالاهای اساسی استان تهران در ماه مبارک رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید