وزارت بهداشت: 10000 پرستار سال جاری جذب می شوند

به گزارش بانیما، با قرار گرفتن تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سرانه سلامت، بودجه سالانه اجرای این قانون متغییر خواهد بود و بر اساس عملکرد پرستاران و اسنادی که در سازمان های بیمه پذیرش می گردد؛ پرداختی به پرستاران صورت خواهد گرفت و پرداخت ها وابسته به مقدار پذیرش بیمار در بیمارستان ها و عملکرد پرستاران خواهد بود.

وزارت بهداشت: 10000 پرستار سال جاری جذب می شوند

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به جذب 10 هزار نفر پرستار در امسال از رشد 75 درصدی عایدی حاصل از تعرفه خدمات پرستاری در سال 1402 اطلاع داد.

عباس عبادی درباره جذب نیروی پرستاری در وزارت بهداشت اظهار کرد: در امسال مجوز جذب 25 هزار نفر در وزارت بهداشت صادر شده است که 8800 نفر از این استخدام ها مربوط به پرستاران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حدود 500 نفر بهیار در امسال جذب می شوند، اضافه نمود: در بخش فوریت های پزشکی 3500 نفر و در بخش بهداشت 8000 نفر جذب خواهند شد که البته در این قسمت ها نیز فضا برای جذب پرستاران مهیاست زیرا بعضی پرستاران می توانند در خدمات پیش بیمارستانی جذب شوند و بخشی دیگر از پرستاران نیز که تمایل داشته باشند در برنامه پزشکی خانواده به عنوان مراقب سلامت فعالیت نمایند؛ می توانند در بخش بهداشت جذب شوند.

عبادی ادامه داد: در مجموع بیش از 10 هزار نفر از پرستاران می توانند در امسال در وزارت بهداشت جذب شوند که 8800 نفر به طور مستقیم در بخش پرستاری و مابقی در بخش های بهداشت و فوریت پزشکی استخدام می شوند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره شرایط اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: با قرار گرفتن تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سرانه سلامت، بودجه سالانه اجرای این قانون متغییر خواهد بود و بر اساس عملکرد پرستاران و اسنادی که در سازمان های بیمه پذیرش می گردد؛ پرداختی به پرستاران صورت خواهد گرفت و پرداخت ها وابسته به مقدار پذیرش بیمار در بیمارستان ها و عملکرد پرستاران خواهد بود.

وی افزود: تا اسفندماه 1401 سازمان برنامه و بودجه تقریباً 65 درصد بودجه اجرای قانون تعرفه گذاری را به سازمان های بیمه گر پرداخت نموده بود و مقداری نیز به جای مانده که امیدواریم پس از پذیرش اسناد ماه های پایانی سال گذشته، نوبت سوم پرداخت تعرفه را به پرستاران داشته باشیم.

عبادی درباره مقدار افزایش تعرفه خدمات پرستاری اظهار داشت: در امسال به طور کلی عایدی حاصل از تعرفه خدمات پرستاری 75 درصد رشد یافت و تعداد خدمات از 17 بسته به 27 بسته خدمت افزایش پیدا کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 4 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 22537

به "وزارت بهداشت: 10000 پرستار سال جاری جذب می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بهداشت: 10000 پرستار سال جاری جذب می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید