واکسیناسیون بالای 65 ساله ها؛ از هفته آینده، جریمه یک میلیون تومانی برای مسافران خرداد

به گزارش بانیما، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بیشتر استان ها فرایند نزولی کرونا را طی می کنند، اما برخی مناطق جنوبی کشور به مراقبت بیشتری نیاز دارد. منع سفر از 12 تا 17 خرداد اجرا می شود.

واکسیناسیون بالای 65 ساله ها؛ از هفته آینده، جریمه یک میلیون تومانی برای مسافران خرداد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر علیرضا رئیسی پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار گشت، با اشاره به فرایند نزولی کرونا در بیشتر استان ها، افزود: سفر بین استانی از 12 ظهر روز چهارشنبه تا 12 ظهر روز دوشنبه 17 خرداد ممنوع است و جرائم یک میلیون تومانی برای شهر های قرمز و 500 هزار توامنی برای شهر های نارنجی و زرد برقرار است. وی گفت: بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد بین استانی در شهر های قرمز با جریمه یک میلیون تومانی و در شهر ها و مناطق نارنجی و زرد با جریمه 500 هزار تومانی روبرو می شود.

دکتر رئیسی ادامه داد: امیدواریم مردم در این روز های سخت همچنان همکاری کنند و با سفر کمتر و تردد کمتر بین استانی در کنترل همه گیری موثر باشند و مطمئن هستیم که مردم مثل همیشه همکاری و حمایت خواهند داشت.

جزئیات منع تردد سفر از 12 تا 17 خرداد

وی گفت: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا شرایط کرونا در ایران و جهان بررسی و اعلام شد که شرایط کرونا در کشور هندوستان همچنان وخیم و موارد ابتلا و مرگ و میر در این کشور رو به افزایش و بسیار بالاست. ویروس هندی نه تنها در هندوستان بلکه در کشورهای دیگری مثل انگلیس نیز اکنون ویروس غالب است و مساله ویروس جهش یافته انگیسی در این کشورها تا حدی پشت سر گذاشته شده است.

ویروس هندی غالب می شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در انگلیس که با حجم بالای واکسیناسیون تا حدی همه گیری کرونا کنترل شده است، با وجود شیوع بیشتر ویروس جهش یافته انگلیسی میزان مرگ و میر بالا نرفته است و این خبر خوب و امید بخشی است که نشان می دهد، واکسیناسیون بر ویروس جهش یافته هندی موثر است.

دکتر رئیسی ادامه داد: در ایران بیشتر استانها همچنان فرایند نزولی دارند و میزان مرگ و میر کاهش پیدا می کند. نکته مهم این است که در برخی استانها به خصوص استان های جنوب و جنوب شرقی مواردی از افرایش بیماری در برخی شهرها مشاهده شده است که نشان می دهد باید این مناطق با منتظر افزایش بیماری باشیم قوی تر عمل کنیم و اگر کوچکترین غفلتی صورت بگیرد، نوع ویروس جدید که ویروس هندی است می تواند شهرهای بیشتری را درگیر کند و این زنگ خطر و هشداری برای کل کشور است.

بیشتر استان ها فرایند کرونا نزولی است

رئیسی گفت: اکنون استانهای بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و حتی کرمانشاه در برخی شهرهایشان با افزایش موارد ابتلا روبرو هستند و باید هوشیار باشند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: شهرهای دیر و کنگان در بوشهر، چابهار در سیستان و بلوچستان، جیرفت، سیرجان، شهر بابک در استان کرمان، سر پل ذهاب در استان کرمانشاه، بندرعباس، جاسک، بندر خمیر، رودان، قشم و میناب در استان هرمزگان 13 شهری هستند که شرایط آنها از نارنجی فراتر رفته و به قرمز تبدیل شده است و باید از شهرها بیشتر مراقبت کنیم. ولی فرایند کلی بیماری در کشور نزولی است.

دکتر رئیسی گفت: عملیات واکسیناسیون در 878 مرکز، 19 پایگاه خودرویی و با همکاری 2900 گروه واکسینه تور با ظرفیت پذیرش 300 هزار نفر انجام می شود که در صورت تامین واکسن این ظرفیت قابل افزایش است.

راه اندازی 878 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در کشور

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه میزان تزریق واکسن را در کشور 3 میلیون و 850 هزار دُز بیان نمود و افزود: تا سرانجام این هفته واکسیناسیون 70 سال به بالا انجام می شود و با تامین واکسن از هفته آینده گروه سنی 65 ساله ها برای واکسیناسیون فراخوانده می شوند.

دکتر رئیسی ادامه داد: 878 مرکز و پایگاه تجمیعی واکسیناسیون و 19 پایگاه واکسیناسیون خودرویی در کشور راه افتاده است و به زودی در همه استان ها پایگاه واکسیناسیون خودرویی خواهیم داشت. 2900 تیم وا کسیناتور هم در کشور مجهز شده اند.

تزریق بیش از 3 میلیون و 850 هزار دُز واکسن کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ظرفیت تزریق وا کسن به روزی 300 هزار واکسن رسیده است البته فعلا در عمل به این ظرفیت نرسیده ایم و رکورد واکسیناسیون200 هزار دوز واکسن در روز بوده است و به شرط تامین واکسن این عدد می تواند افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: امیدواریم تا سرانجام خرداد واکسیناسیون افراد سالمند تمام شود و از تیر ماه واکسیناسیون بیماران خاص مانند بیماران دیالیزی، افراد مبتلا به سرطان، هموفیلی ها، بیماران تالاسمی و پیوند عضو را واکسن بزنیم. با واکسینه کردن این افراد تا حدی اطمینان حاصل می شود چون این افراد بیشتر در معرض خطر است.

واکسیناسیون معلمان و اساتید دانشگاه برای بازگشایی مدارس و دانشگاهها

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مساله مهمی که امروز در ستاد کرونا مطرح شد، موضوع آموزش بود. در ایام کرونا مدارس و دانشگاهها جزو اولین مراکزی بودند که تعطیل شدند و با اینکه آموزش مجازی برقرار بود اما مشکلاتی هم به وجود آمد زیرا هیچ آموزشی چای آموزش حضوری را نمی گیرد و به خصوص آموزش حضوری برای دانش آموزان کلاس اول تا سوم بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در حال بررسی هستیم و سعی می کنیم در مرداد واکسیناسیون معلمان، استادان دانشگاه و دانشجویانی که در خوابگاه یا دانشگاه حضور بیشتری دارند واکسینه شوند و در تلاش و برنامه ریزی هستیم تا با همکاری دستگاهها از جمله آموزش و پرورش و مردم هر چه سریعتر به سمت بازگشایی مدارس و دانشگاهها برویم.

واکسیناسیون معلمان و دانشگاهیان در مردادماه

دکتر رئیسی گفت: در مجموع ارزیابی از شرایط کلی کرونا در کشور مثبت است و به جز چند استان جنوبی و شرقی که در برخی شهرها فرایند صعودی دارند در کل کشور فرایند موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا در کشور نزولی است.

وی افزود: از همه افراد بالای 70 سال که تا به امروز برای واکسیناسیون با آنان تماس گرفته نشده، می خواهیم در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند تا با دریافت پیامک نوبت بگیرند و در همان زمانی که در پیامک اعلام شده برای واکسیناسیون مراجعه کنند. بدون نوبت مراجعه نکنند تا باعث تجمع و صف نشود و سلامت افراد به خطر نیفتد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16093

به "واکسیناسیون بالای 65 ساله ها؛ از هفته آینده، جریمه یک میلیون تومانی برای مسافران خرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون بالای 65 ساله ها؛ از هفته آینده، جریمه یک میلیون تومانی برای مسافران خرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید