واقعیت پنهان تغییر ساعت پرسپولیس &ndash نساجی

به گزارش بانیما، سازمان لیگ مدعی است که برای جلوگیری از همین اتفاق بوده که ساعت برگزاری بازی پرسپولیس – نساجی به ساعت 20:30 موکول نموده است، بلکه تعداد بیشتری از طرفداران قائمشهری بتوانند، برای حضور در آزادی بیایند.

واقعیت پنهان تغییر ساعت پرسپولیس &ndash نساجی

به گزارش خبرنگاران ، رسانه ها اعلام کردند که بازی پرسپولیس مقابل نساجی به دلیل پخش مستقیم مسابقه تیم ملی والیبال ایران از ساعت 18:40 دقیقه به ساعت 20:30 موکول گردیده است. این اما تمام واقعیت نبود و موافقیت سازمان لیگ با تغییر ساعت این بازی یک دلیل بزرگ تر داشت. طرفداران نساجی، دلیل بزرگ تری برای مجاب کردن سازمان لیگ بود تا بازی وسط هفته این تیم مقابل پرسپولیس را به ساعت 20:30 موکول کند بلکه، طرفداران مشتاق به حضور در آزادی، بتوانند شانس بیشتری برای حضور در تهران باشد. شاید بهتر باشد بگوییم این تصمیم سازمان لیگ دلجویی بود از طرفدارانی که به شدت بابت تغییر روز بازی از جمعه به چهارشنبه ناراحت بودند.

درست مثل اهواز که به استقلالی بودن مردمش شهره است، خیلی ها قائمشهر را هم یک شهر پرسپولیسی می دانند. نه که هیچ استقلالی نداشته باشد اما بیشترشان پرسپولیسی دو آتشه هستند. اصلاً روایت هایی هست که می گویند رنگ قرمز پیراهن تیم فوتبال نساجی هم نتیجه همین پرسپولیسی بودن اهالی فوتبال دوست این شهر بوده. خلاصه کلام اینکه با این همه پرسپولیسی در قائمشهر، اولین تقابل نساجی قائمشهر و پرسپولیس در لیگ برتر جذابیت های خاص خودش را دارد. بزرگ ترین جذابیتش هم این است که پرسپولیسی بودن طرفداران، ذره ای از تعصب شان به نساجی کم نمی نماید و جالب است که اتفاقاً برای پیروزی برابر پرسپولیس مشتاق تر هم هستند. به خاطر همین است که علاوه بر 11 اتوبوس باشگاه، تعداد زیادی از طرفداران قائمشهری هم خودشان برای سفر به تهران و تماشای بازی برنامه ریزی می نمایند.

در واقع بازی با پرسپولیس، فرصت دیگری است برای خودنمایی طرفداران نساجی که در فینال جام حذفی وقتی تیم شان مقابل خونه به خونه بازی می کرد، اتوبوس اتوبوس از قائمشهر به تهران آمدند تا استادیوم تختی تهران را پر نمایند و یکدل و یکصدا نساجی را تا لیگ برتر برسانند.

از نظر خیلی از طرفداران نساجی حتی بازی با پرسپولیس شاید اولین دیدار مهم و حیاتی این فصل تیم شان باشد. هرچند که پیش از این دیدارهای حساس دیگری مقابل ذوب آهن، تراکتورسازی و فولاد هم داشته اند اما بازی با پرسپولیس برای آن ها چیز دیگری است.

از تمهیداتی که برای این بازی چیده گردیده، معین است که ظاهراً بازی با پرسپولیس برای باشگاه هم اهمیت زیادی دارد که 11 اتوبوس را برای انتقال طرفداران نساجی به تهران آماده نموده است. این اما همه طرفدارانی نیستند که برای تماشای بازی پرسپولیس - نساجی راهی آزادی می شوند. چرا که تعداد قابل توجهی از طرفداران هم برای حضور در استادیوم آزادی شخصاً برنامه ریزی نموده اند و خلاصه همه کوشش قائمشهری ها برای حضور در تهران و هواداری از نساجی در این بازی حساس است.

تغییر روز و زمان بازی اما ناراحت نماینده ترین اتفاقی بود که می توانست در میان این همه شور و هیجان برای طرفداران نساجی رخ دهد. زمان برگزاری بازی از روز جمعه به روز چهارشنبه موکول شد و این گرچه مطابق با قانون بود اما خواه ناخواه مانع بزرگی برای حضور طرفداران نساجی در بازی به حساب می آمد. عملاً تعداد زیادی از طرفدارانی که برای سفر به تهران برنامه ریزی نموده بودند، نمی توانستند وسط هفته، برای حمایت از نساجی از قائمشهر به آزادی بیایند.

به همین سادگی می توانست یکی از پرتماشاگرترین بازی های لیگ به یکی از معمولی ترین بازی ها تبدیل گردد و با دستان خودمان، از حضور طرفداران جلوگیری کنیم. سازمان لیگ اما مدعی است که اتفاقاً برای جلوگیری از همین اتفاق بوده که ساعت برگزاری بازی پرسپولیس - نساجی به ساعت 20:30 موکول نموده است، بلکه تعداد بیشتری از طرفداران قائمشهری بتوانند، برای حضور در آزادی برنامه ریزی نمایند.

سعید فتاحی، مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ در همین رابطه می گوید: درست است که دلیل اصلی تغییر ساعت بازی از 18:40 به 20:30، پخش مستقیم بازی تیم ملی والیبال ایران و احترام به بینندگان این مسابقه اعلام گردیده است اما دلیل اصلی موافقت سازمان لیگ با تغییر زمان بازی در واقع فراهم کردن امکان حضور طرفداران قائمشهری در تهران است.

فتاحی همچنین تأکید می نماید: ما به خاطر قانون چاره ای نداشتیم جز اینکه بازی پرسپولیس مقابل نساجی را از روز جمعه به چهارشنبه موکول کنیم اما دوست داشتیم با طرفداران نساجی نهایت همکاری را داشته باشیم و کوشش کنیم که بتوانند برای حمایت از تیم شان به تهران بیایند. چرا که با برگزاری بازی در روز چهارشنبه، سفر به تهران برای خیلی از آن ها سخت گردیده بود اما حالا با برگزاری بازی در ساعت 20:30، باز هم تعداد بیشتری می توانند به تهران بیایند.

حالا گرچه امکان حضوری به پرشوری بازی نساجی - خونه به خونه در فینال جام حذفی قبل، عملاً وجود ندارد که حرکت مداوم اتوبوس ها و ون هایی که طرفداران نساجی در جاده قائمشهر - تهران تعجب همه را برانگیخته بود اما به نظر می رسد سازمان لیگ کوششش را نموده که با تغییر ساعت بازی از قربانی شدن یکی از پرشورترین بازی های لیگ جلوگیری کند. در نهایت تعداد تماشاگرانی که می توانند خود را برای ساعت 20:30 به تهران برسانند، نشان می دهد که سازمان لیگ چقدر در رسیدن به این هدف موفق بوده است!؟

780 - 9

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 513

به "واقعیت پنهان تغییر ساعت پرسپولیس &ndash نساجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت پنهان تغییر ساعت پرسپولیس &ndash نساجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید