وارد فرآیند اجرایی انتخابات شده ایم

به گزارش بانیما، خبرنگاران/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: فرآیند انتخابات، در 18 اسفندماه و با دستور وزیر کشور به استان ها (فرمانداران و بخشداران) ابلاغ شد.

وارد فرآیند اجرایی انتخابات شده ایم

محمود ثمینی امروز 18 اسفندماه، اظهار کرد: در تاریخ 18 اسفندماه شروع فرآیند انتخابات با دستور وزیر کشور به استان ها ابلاغ شد و عملاً از امروز وارد فرآیند اجرایی انتخابات شده ایم.

وی توضیح داد: فرمانداران می توانند از فردا نسبت به معرفی معتمدین به هیئت های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری تحت نظارت شورای نگهبان و هیئت های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که تحت نظارت مجلس شورای اسلامی هستند، اقدام نمایند.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 20 اسفندماه به مدت یک هفته شروع می گردد، اضافه کرد: برای ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا چهار روش توسط وزارت کشور ارائه شده که این افراد می توانند با استفاده از نرم افزار (اپلیکیشن) طراحی شده برای تلفن همراه، دانلود و نصب اپلیکیشن بر روی دسکتاپ کامپیوتر شخصی، مراجعه به کافی نت و یا با مراجعه حضوری به فرمانداری ها و ارائه مدارک موردنیاز نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

ثمینی گفت: فرآیند ثبت نام شوراهای اسلامی شهرها به فرمانداری ها و شوراهای روستایی به بخشداری ها مربوط است که از 16 فروردین ماه 1400 به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری الزاماً به وسیله وزارت کشور و از تاریخ 21 اردیبهشت ماه 1400 به مدت 5 روزانجام می گردد، بنابراین پس از اعلام نتایج نهایی، فعالیت های انتخاباتی ریاست جمهوری نیز شروع خواهد شد.

معاون استاندار لرستان یادآور شد: اطلاع رسانی فرآیند انتخابات صرفاً از جانب رئیس ستاد انتخابات استان و به وسیله کمیته اطلاع رسانی صورت خواهد پذیرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14719

به "وارد فرآیند اجرایی انتخابات شده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وارد فرآیند اجرایی انتخابات شده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید