هک اطلاعات 9 میلیون مسافر شرکت هواپیمایی ایزی جت

به گزارش بانیما، شرکت هواپیمایی ایزی جت روز سه شنبه (30 اردیبهشت) گفت، در جریان عملیات پیچیده حمله سایبری، اطلاعات بیش از 9 میلیون نفر از مسافرانش به سرقت رفته است.

هک اطلاعات 9 میلیون مسافر شرکت هواپیمایی ایزی جت

بهترین تجربه سفر را با bestcanadatours.com تجربه کنید و با مجری مستقیم بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

براساس این بیانیه، همچنین مشخصات کارت بانکی بیش از 2 هزار مشتری این شرکت هدف حمله هکرها قرار گرفته است.

براساس اعلام ایزی جت، تا به امروز گزارشی درباره سوءاستفاده از اطلاعات سرقت شده در دست نیست، اما در حال مکاتبه با 9 میلیون مسافر این شرکت است تا آنها را نسبت به اقدامات پیشگیرانه هدایت کند.

دولت انگلیس از دو سال پیش قانون موسوم به حفاظت از داده های عمومی- GDPR را به اجرا گذاشته که براساس آن همه شرکت های انگلیسی ملزم به رعایت تدابیر امنیتی برای حفاظت از اطلاعات مشتریان خود هستند. متخلفان براساس این قانون تا حداکثر 4 درصد از درآمد سالانه خود را جریمه می شوند.

ایزی جت، بزرگترین شرکت هواپیمایی انگلیسی از نظر تعداد انتقال مسافر و پروازهای بین المللی با بیش از 1000 راستا در 50 کشور اروپایی و شمال آفریقا بوده که دفتر مرکزی آن در فرودگاه لوتن لندن است.

این شرکت در سال 1995 تاسیس شد و در طول سال های شروع فعالیت به وسیله خریداری و ادغام خطوط هوایی کم هزینه، به سرعت پیشرفت نموده و درحال حاضر با برخورداری از ناوگانی با بیش از 300 هواپیما، دارای 23 آشیانه در سراسر اروپاست.

شرکت ایزی جت با انتقال بیش از 96 میلیون مسافر در سال گذشته پس از رایان ایر، دومین شبکه پروازی ارزان قیمت در اروپاست. سهام این شرکت در بازار بورس لندن معامله می گردد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9616

به "هک اطلاعات 9 میلیون مسافر شرکت هواپیمایی ایزی جت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هک اطلاعات 9 میلیون مسافر شرکت هواپیمایی ایزی جت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید