هوای دم دمی مزاج خراسان رضوی در انتظار بارش های رگباری باران

به گزارش بانیما، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: ناپایداری هوا و بارش های رگباری باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال ایجاد آبگرفتگی تا پایان این هفته در استان ادامه دارد.

هوای دم دمی مزاج خراسان رضوی در انتظار بارش های رگباری باران

مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار از ،گفت: ناپایداری هوا و بارش های رگباری باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال ایجاد آبگرفتگی تا پایان این هفته در استان ادامه دارد.

او افزود: فرایند کاهشی دما در خراسان رضوی از امروز آغاز می شود و تا پایان این هفته بیشینه دما در این استان به میزان حدود 15 درجه نسبت به دیروز کاهش می یابد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بارش های پراکنده و رگباری باران دیروز در شهرستان های سبزوار، جغتای و بجستان خراسان رضوی گزارش شده است که بیشترین آن مربوط به جغتای به میزان کمتر از 2 میلی متر بوده است.

اثمری اظهار داشت: بیشینه دمای هوای مشهد دیروز به 34 درجه سلسیوس رسید و برای امروز بیشینه دمای این شهر 26 درجه پیش بینی شده است که این فرایند کاهشی تا انتهای این هفته پایدار است.

او شرح داد: بیشترین میزان وزش باد در سبزوار با 94 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: قوچان با کمینه دمای هوای 13 درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای 39 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان طی 24 ساعت قبل بوده اند.

/ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9230

به "هوای دم دمی مزاج خراسان رضوی در انتظار بارش های رگباری باران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای دم دمی مزاج خراسان رضوی در انتظار بارش های رگباری باران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید