هواداران معترض دنبال دیده شدن ، خودنمایی به چه قیمتی؟

به گزارش بانیما، آنها به هر قیمتی می خواهند فقط دیده شوند. حتی اگر به آنها لقب های زیادی که شاید جالب نباشد، بدهند.

هواداران معترض دنبال دیده شدن ، خودنمایی به چه قیمتی؟

به گزارش خبرنگاران، سمیرا شیرمردی، قبلا بارها می دیدم تعدادی از تماشاگران در بازی هایی که به صورت زنده از تلویزیون پخش می شوند، به سرعت به زمین می روند و بازیکن مورد علاقه خود را بغل می کردند. تعداد این تماشاگران یا همان به اصطلاح جیمی جامپها نه تنها کمتر نمی شدند بلکه هر بار بیشتر و بیشتر از قبل هم می شدند. این مساله در همه استادیوم های دنیا هم به چشم می خورد و فقط مختص ایران نبود.

یکی از دلایلی که باعث می شد جیمی جامپ ها زیاد شوند، پخش تصویر آنها از تلویزیون بود. در واقع این اتفاق انگار باعث می شد آنها حس بهتری پیدا نمایند و به گونه ای انگیزه شان را برای این کار عجیب و پردردسر بیشتر می کرد. پس برای مقابله با این مساله، باید راه حلی اندیشیده می شد که در نهایت همه به این نتیجه رسیدند که تصاویر آنها از تلویزیون پخش نگردد. یعنی در ایران وقتی چنین اتفاقی می افتد، دوربین های تلویزیونی روی جیمی جامپ ها زوم نمی کردند و همین مساله باعث شد تعداد آنها کمتر گردد. چون به هر حال دیگر فقط بغل کردن بازیکن محبوب شان ارزش این همه دردسر و فرار کردن از دستان ماموران و حتی محروم شدن از تماشای بقیه بازی را نداشت.

حالا که هواداران متوجه شدند رفتن به زمین دردسر دارد و دیگر باعث نمی گردد تصویرشان از تلویزیون پخش گردد، این بار سراغ گزینه دیگری رفتند. گزینه ای خطرناک و البته خیلی عجیب. آن هم چیزی نیست جز دعوا و درگیری در استادیوم! شاید باور این مساله دشوار باشد اما گفته می گردد هوادارانی که اخیرا در استادیوم های مختلف از جمله تهران و خوزستان درگیر شدند، به خاطر این بوده که تصویرشان در تلویزیون پخش گردد. در واقع خبر می رسد تعداد زیادی از این هواداران در صحبت های دوستانه خود از این مساله ابراز خوشحالی می نمایند و به همدیگر می گویند: دیدید من را فلان برنامه تلویزیونی نشان داد! یا اینکه عکس من را دیدید در همه روزنامه و سایت ها منتشر شد؟ ظاهرا این مساله الان برای آنها اهمیت زیادی دارد و به همین خاطر این روند را ادامه می دهند. بدون توجه به هیچ مساله دیگری. یعنی آنها به هر قیمتی می خواهند فقط دیده شوند. حتی اگر به آنها لقب های زیادی که شاید جالب نباشد، بدهند.

نکته جالب این است که پخش شدن تصویر این هواداران هیچ دردسری هم برای آنها نداشته. یعنی تا الان با وجود اینکه تصاویر آنها بارها پخش گردیده و دیگر برای همه شناخته گردیده هستند اما جلوی حضور آنها در استادیوم ها گرفته نمی گردد که این مساله عجیب تر از انگیزه خود همان هواداران است. به هر حال این مساله تا الان مشکلات زیادی در استادیوم ها به وجود آورده و شاید اگر این بار هم دوربین های تلویزیونی و حتی رسانه های مکتوب هم نسبت به حرکات عجیب هواداران کمی بی تفاوت باشند شرایط رفته رفته بهتر می گردد. این هفته پرسپولیس بار دیگر باید در خوزستان و این بار در آبادان به استادیوم برود که بدون شک یک سری استرس در این زمینه وجود دارد. البته هواداران آبادانی بارها نشان دادند فقط به تشویق تیم خود می پردازند اما شاید در این میان هم نفراتی باشند که بخواهند مثلا از این طریق خود را در بین دوستان و آشنایان شان معروف نمایند. پس این بار هم برای مقابله با هوادارانی که خود را معترض نشان می دهند باید دست به کار شد و جلوی آن را گرفت. آن هم با بی توجهی به آن و البته توجه داشتن به هوادارانی که فقط به تشویق تیم شان می پردازند. پس بهتر است این بار رسانه ها فقط به انتشار تصاویری بپردازند که هواداران به تشویق تیم شان می پردازند. شاید این مساله انگیزه هواداران معترض را بیشتر کند و آنها هم به جمع مشوقین تیم شان ملحق شوند.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 205

به "هواداران معترض دنبال دیده شدن ، خودنمایی به چه قیمتی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواداران معترض دنبال دیده شدن ، خودنمایی به چه قیمتی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید