همکاری گوگل و نیویورک تایمز ، آرشیو هوشمند 5 میلیون عکس قدیمی

به گزارش بانیما، نیویورک تایمز قصد دارد با همکاری شرکت گوگل اقدام به دیجیتال و مدیریت کردن بیش از 5 میلیون آرشیو عکس قدیمی کند. این حرکت با یاری هوش مصنوعی انجام می گردد.

همکاری گوگل و نیویورک تایمز ، آرشیو هوشمند 5 میلیون عکس قدیمی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، استفاده از هوش مصنوعی یاری می نماید آرشیو گوگل منظم تر از همیشه باشد. بر اساس گزارش های اولیه این سیستم تجزیه و تحلیل مرتبط به دهه 1870 است.

در بایگانی عکس های نیویورک تایمز تصاویری جالب و نادر وجود دارد، برای مثال؛ تصویری از اولین ترافیک در خلیج بریجت، سان فرانسیسکو و اوکلند، تصاویری از دهه 1980 استیوجابز و مواردی جذاب و مشابه.

بر اساس آمارها این روزنامه دارای بین 5 تا 7 میلیون عکس از سالهای 1870 تاکنون است، از جمله نسخه های چاپی و نگاتیوی از عکس های عکاسان سرشناس تایمز. اکنون گوگل یاری خواهد نمود که این تصاویر تبدیل به چیزی مفیدتر از آنچه که تا کنون وجود داشته گردد.

هوش مصنوعی به ویژه رویکردی که شبکه های عصبی را به طور آزادانه روی مغز انسان طراحی می نماید، عمیقا عکاسی را تغییر می دهد. افزون بر این با یاری دوربین های تلفن های هوشمند عکس هایی قوی تر گرفته می گردد و تشخیص تصویرهای مبتنی بر هوش مصنوعی نیز قدرتمند تر خواهد بود.

هوش مصنوعی می تواند عکس ها و عکسان را تشخیص داده و بر اساس اطلاعات روی عکس ها اقدام به مرتب سای عکس ها کند و حتی نشانه ها و موضوع تصاویر را تشخیص دهد. این سیستم حتی می تواند یاری کند نام عکاسان نیز شناسایی گردد.

مونیکا دریک، معاون ویراستاری تایمز، در بیانیه ای گفت: ما همیشه می دانستیم که روی عکس های تاریخی نشسته ایم.فناوری ابری اجازه می دهد تا نه تنها این منبع بایگانی را حفظ کنیم، بلکه به راحتی عکس ها را جستجو و کشف می کنیم تا زمینه های تاریخی بیشتری را فراهم کنیم.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: انتخاب
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1041

به "همکاری گوگل و نیویورک تایمز ، آرشیو هوشمند 5 میلیون عکس قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری گوگل و نیویورک تایمز ، آرشیو هوشمند 5 میلیون عکس قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید