همه می دانند از رقابت اسکار خارجی بازماند

به گزارش بانیما، سینمای اسپانیا در نهایت فیلم فهرمانان را به عنوان نماینده سینمای خود در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار 2019 برگزید.

همه می دانند از رقابت اسکار خارجی بازماند

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکرین، کمدی-درام قهرمانان به کارگردانی خاویر فِسر در حالی به عنوان نماینده سینمای اسپانیا در اسکار 2019 از سوی آموزشگاه فیلم این کشور انتخاب شد که دو فیلم همه می دانند به کارگردانی اصغر فرهادی و غول پیکر ساخته مشترک آیتور آرگی و ژان گارانو نیز دو کاندید دیگر نمایندگی سینمای اسپانیا در این رویداد سینمایی بودند.

فیلم اسپانیایی زبان همه می دانند که از تاریخ 12 سپتامبر (بیست و یکم شهریورماه) در 236 سینمای اسپانیا اکران عمومی خود را شروع می نماید به سبب دارا بودن عوامل عمدتا اسپانیایی شانس حضور به عنوان نماینده سینمای اسپانیا را در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار داشت.

اما فیلم قهرمانان که اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم مادرید 2018 تجربه نموده بود درباره یک مربی بسکتبال است که پس از ارتکاب به جرمی به انجام خدمات عمومی محکوم می شود و باید یک تیم بستکتبال متشکل از معلولین ذهنی را راهنمایی کند. این فیلم با بازی بسیاری از بازیگران آماتور و دارای معلولیت ساخته گردیده است.

سینمای اسپانیا یکی از پرافتخارترین کشورها در عرصه اسکار خارجی است و تاکنون چهار بار موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی گردیده است که آخرین بار آن به سال 2004 و با فیلم دریای درون به کارگردانی آلخاندرو آمنابار و با بازی خاویر باردم بازمی شود. پیش از آن خوزه لوئیس گارسی در سال 1982 با فیلم شروعی دوباره، فرناندو تروئبا در سال 1993 با فیلم روزگار خوش و پدرو آلمادوار در سال 1999 با فیلم همه چیز درباره مادرم جایزه اسکار خارجی را برای سینمای اسپانیا به ارمغان آوردند.

آخرین مهلت ارسال و معرفی فیلم ها از سوی کشورها مختلف برای رقابت در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار 2019 روز اول اکتبر 2019(9 مهرماه) اعلام گردیده است.

همچنین بر اساس قوانین آموزشگاه اسکار تمامی فیلم های واجد شرایط برای رقابت در این شاخه باید بین تاریخ 9 اکتبر 2017 (9 مهر 1396) تا 30 سپتامبر 2018 (8 مهر 97) حداقل به مدت 7 روز در سینماهای کشور مبدا اکران گردیده باشند.

مراسم اعطای جوایز نود و یکمین دوره اسکار روز 24 فوریه (5 اسفند) در لس آنجلس برگزار می شود.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 448

به "همه می دانند از رقابت اسکار خارجی بازماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه می دانند از رقابت اسکار خارجی بازماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید