نحوه محاسبه هزینه بچه ها در هتل چطور است؟

به گزارش بانیما، تقسیم بندی سنی هتل ها برای پذیرش بچه ها و هزینه های آنها:

هتل ­ها افراد را به 3 گروه سنی تقسیم می­ کنند. گروه اول بزرگسالان هستند، بزرگسال از نظر هتل ­ها افراد بالای دوازده سال هستند. یعنی اگر فرزند شما 13 سال داشته باشد کرایه هتل برای او کامل و برابر با والدینش است. گروه دوم نوزادان هستند. نوزاد به بچه ها زیر دو سال گفته می شود. اقامت نوزاد در هتل معمولا رایگان است. البته باید توجه داشته باشید از آنجا که کرایه هتل برای بچه ها زیر دو سال محاسبه نمی­ شود، هتل­ ها برای کودک زیر دو سال شما هیچ تختی اختصاص نمی­ دهند و فرزندتان را باید در کنار خود بخوابانید.

نحوه محاسبه هزینه بچه ها در هتل چطور است؟

گروه سوم سنی بچه ها 2 تا 12 سال هستند. طبق قانون هتل­ ها کرایه هتل برای بچه ها 2 تا 12 نیم بها محاسبه می شود. هتل­ ها نسبت به این بچه ها به دو صورت عمل می­ کنند. حالت اول این است که تختی را به این بچه ها اختصاص نمی­ دهند و از شما هزینه ­ای دریافت نمی­ کنند. در واقع فرزندتان هنگام وعد ه­ های غذایی مهمان هتل است. حالت دوم، که مرسوم است، هتل برای این بچه ها یک تخت اضافه (تخت سفری یا تاشو) قرار می دهد هزینه نیم بها دریافت می­ کند.

اما نکته­ ای که باید به آن توجه داشت این است که تنها یکی از فرزندان تان شامل این تخفیف می­شود، برای مثال اگر دو فرزند 7 و 9 ساله داشته باشید شما باید هزینه 3 نفر و یک نفر نیم بها را پرداخت کنید، یعنی کرایه هتل برای بچه ها شما یک نیم بها و یک تمام بها خواهد بود.

به یاد داشته باشید هنگام رزور کردن هتل باید تعیین کنید که آیا به تخت کودک نیاز دارید یا خیر. در غیر این صورت ممکن است (اگر فرزندتان 8 ساله باشد) اتاق مناسب برای یک زوج و یک کودک که قابلیت اضافه شدن یک تخت را ندارد برای شما رزرو شود و به مشکل جدی بر بخورید. در واقع رزرو هتل برای بچه ها نیز ضروری است.

منبع: دالاهو
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7229

به "نحوه محاسبه هزینه بچه ها در هتل چطور است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه محاسبه هزینه بچه ها در هتل چطور است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید