نامه هشدارآمیز نانسی پلوسی درباره اختیارات هسته ای ترامپ

به گزارش بانیما، خبرنگاران : نانسی پلوسی رئیس نمایندگان ایالات متحده از نامه ای درخصوص جلوگیری از از دسترسی یک رئیس جمهور دمدمی مزاج و متزلزل به کدهای آغاز حمله هسته ای خبر داد.

نامه هشدارآمیز نانسی پلوسی درباره اختیارات هسته ای ترامپ

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده روز جمعه اظهار داشت که با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مورد جلوگیری از دسترسی رئیس جمهور آمریکا به کدهای آغاز حمله هسته ای صحبت کرده است.

روزنامه واشنگتن پست در این باره نوشت: نانسی پلوسی روز جمعه در نامه ای خطاب به اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نوشت که با ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مورد جلوگیری از دسترسی یک رئیس جمهور دمدمی مزاج و متزلزل به کدهای آغاز حمله هسته ای صحبت کرده است.

در بخشی این نامه، پلوسی می نویسد: شرایط این رئیس جمهور دیوانه نمی تواند خطرناک تر از این باشد و ما باید هرکاری انجام دهیم تا بتوانیم از مردم آمریکا در برابر تهاجم نامتعادل او به کشور و دموکراسی امان حفاظت کنیم.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین اظهار داشت که وی و چارلز شومر رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنا به سراغ معاون رئیس جمهور رفته اند، اما هنوز پاسخی از جانب پنس دریافت نکرده اند.

پلوسی در این نامه نوشت: ما هنوز امیدواریم که هرچه زودتر از او [پنس] پاسخی مثبت بشنویم که آیا او و کابینه [ترامپ] سوگند خود به قانون اساسی و مردم آمریکا را محترم خواهند شمرد یا خیر.

این نامه پلوسی اندکی پس از آن منتشر شد که ترامپ در یک پیام توئیتری عدم شرکت خود در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در روز بیستم ژانویه را اظهار داشت؛ اقدامی که در مغایرت با سنت دیرینه ای است که حضور رؤسای جمهور را در مراسم ادای سوگند جانشینان خود الزامی می کند.

این اظهارات پلوسی در حالی مطرح می شود که در پی شورشهای خشونت آمیز حامیان ترامپ در داخل ساختمان کنگره، دموکراتها بطور فزاینده ای درصدد هستند در صورت عدم همکاری مایک پنس معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه در برکناری ترامپ از قدرت تحت لوای اصلاحیه 25 اُم قانون اساسی آمریکا، طرح دومین استیضاح ترامپ را پیش ببرند.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13901

به "نامه هشدارآمیز نانسی پلوسی درباره اختیارات هسته ای ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه هشدارآمیز نانسی پلوسی درباره اختیارات هسته ای ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید