موزه ها و گالری هایی دیدنی اوبود؛منطقه محبوب اندونزی، عکس

به گزارش بانیما، از زمانی که پادشاه اوبود در دهه 1930 هنرمندان مشهور غربی را دعوت کرد و از آن ها خواست تا مهارت های خود را به هنرمندان مستعد محلی انتقال دهند، اوبود به مرکز فرهنگی و هنری بالی تبدیل شد. در ادامه هشت موزه و گالری مهم اوبود را معرفی می کنیم که در طول سفر می توانید برای دیدن آن ها برنامه ریزی کنید.

موزه ها و گالری هایی دیدنی اوبود؛منطقه محبوب اندونزی، عکس

موزه رنسانس بلانکو (Blanco Renaissance)

دون آنتونیو بلانکو یکی از چندین هنرمند تاثیرگذاری است که جذب زیبایی های دهکده اوبود شد و تصمیم گرفت تا اینجا زندگی کند و از فرهنگ، طبیعت و اهالی این منطقه الهام بگیرد. خوشبختانه بسیاری از آثار او در عمارت اختصاصی وی به نمایش درآمده است. خود عمارت نیز به تنهایی از نظر معماری بسیار دیدنی و جذاب است و در واقع ترکیبی از معماری کلاسیک اروپایی و طراحی های سنتی بالی است.

موزه هنر نکا (Neka)

این موزه به مستندسازی و معرفی تاریخچه توسعه هنر در بالی اختصاص یافته است. در این موزه هنری، آثاری تماشایی از قرن نوزدهم تا زمان حاضر به نمایش درآمده است. در این موزه مجموعه بیش از 300 اثر هنری در نمایشگاه ها و گالری های مختلف دسته بندی شده است. اینجا می توانید آثاری از هنرمندان مشهوری چون Affandi را ببینید.

موزه هنر آگومگ رای میزبان یکی از تاثیرگذارترین آثار نقاشان اوبود است

موزه هنر آگونگ رای (Agung Rai)

این موزه در مرکز یک مجموعه قرار گرفته است که به هنر و فرهنگ اختصاص یافته است. این مجموعه توسط یک کارآفرین و مجموعه دار اهل بالی به نام Anak Agung Gde Rai ساخته شده است. موزه هنر آگونگ رای که به طور خلاصه ARMA نامیده می گردد، میزبان آثار تاثیرگذارترین نقاشان دهه 1930 اوبود است. البته آثار معاصر از هنرمندان بومی نیز در بین آن ها دیده می گردد.

این مجموعه علاوه بر اینکه نگه دارنده این آثار ارزشمند است، برنامه هایی برای آینده فرهنگ و هنر بالی دارد. این مجموعه برنامه هایی برای یاری به یادگیری مردم در خصوص هنر بالی و سایر هنرهای سنتی برگزار می نماید.

خانه ماسک و عروسک های Setia Darma

ماسک ها و عرروسک های نمایشی دو نمونه از آثار فرهنگی مهم برای بسیاری از جوامع اندونزی به خصوص در بالی است. این موزه نقش مهمی در معرفی یکی از فرهنگ های مهم این منطقه بازی می نماید. در این موزه، بازدیدنمایندگان مجموعه های وسیعی از ماسک های سنتی و عروسک های نمایشی از سراسر جهان را مشاهده می نمایند. بیش از هزار ماسک و بیش از 4 هزار عروسک در دسته بندی های مختلف در این موزه به نمایش درآمده است. توضیحات هر ماسک و عروسک، ماجرای هرکدام را بیان می نماید. اینکه به چه معنا است و از کدام فرهنگ نشات می گیرد.

موزه پوری لوکیسان (Puri Lukisan)

موزه پوری لوکیسان توسط شاهزاده اوبود و نقاشی به نام رادولف بونه پایه گذاری شده است. این مجوعه که از جاهای دیدنی بالی محسوب می گردد، میزبان تعدادی از بهترین آثار هنری بالی است. مجموعه های این موزه دائما در حال گسترش است و هر بار آثار جدید و ارزشمندی به آن اضافه می گردد. اکنون بیش از 150 نقاشی ارزشمند و صدها تندیس از دوره ها و سبک های مختلف در این موزه نگهداری می گردد.

گالری Semar Kuning

این گالری محلی برای هنرمندان بومی است تا آثار خود را به نمایش بگذارند و به فروش برسانند. در این گالری مجموعه های متنوع و وسیعی از آثار هنری از سنتی گرفته تا مدرن به سبک های مختلف عرضه می گردد. کارکنان مجموعه رفتاری محبت آمیز دارند و شما را هدایت می نمایند. قیمت ها در این گالری، از قیمت های آثار هنری در بازارچه های هنری سنتی، بالاتر است. البته قیمت ها هنوز هم از بسیاری از گالری های هنری اوبود پایین تر است.

گالری رشته های زندگی (Threads of Life)

تمرکز این گالری بر هنر زیبا و البته فراموش شده بافت های سنتی است. در این مجموعه بهترین و اصیل ترین بافت های سنتی از نواحی روستایی و جوامع سنتی جمع آوری شده است. گردشگران می توانند برای تورهای همراه با راهنما در این موزه ثبت نام نمایند و از نمایشگاه های مختلف بازدید نمایند و در خصوص این هنر، چیزهای زیادی یاد بگیرند. اگر از یکی از آثار و بافته های به نمایش درآمده خوشتان آمد، می توانید آن را بخرید و به خانه ببرید. همچنین می توانید در کلاس های آموزشی ثبت نام کنید و مثلا چاپ باتیک را یاد بگیرید.

گالری هنری Komaneka

این گالری، یک گالری مخصوص هنر معاصر است. معماری و نحوه مدیریت آن کاملا مدرن است و به طور مرتب آثاری از هنر مدرن در سبک های مختلف به مجموعه های آن اضافه می گردد. بیشتر آثار متعلق به هنرمندان جوان بومی است. یک کتابخانه هنری هم در این مجموعه وجود دارد که هم کتاب قرض می دهد و هم کتاب های مرجع را می فروشد.

در این مجموعه آثاری بسیار باکیفیت و ارزشمند و منتخب از هنرمندان برتر، عرضه می گردد. در نتیجه باید انتظار داشته باشید که آثار عرضه شده، قیمت های بسیار بالایی داشته باشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14823

به "موزه ها و گالری هایی دیدنی اوبود؛منطقه محبوب اندونزی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ها و گالری هایی دیدنی اوبود؛منطقه محبوب اندونزی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید