مهاجرت به کانادا، 10 نکته مهم مهاجرتی به این کشور

به گزارش بانیما، کانادا کشوری پیشرفته و مهاجر پذیر است که در سال های اخیر نیز تعداد مهاجران زیادی به خصوص ایرانی را داشته است. اگر به فکر مهاجرت به کانادا هستید باید نکاتی را در خصوص این کشور بدانید؛ تا ادامه همراه ما باشید تا از نکات مهم مهاجرتی آگاه شوید.

مهاجرت به کانادا، 10 نکته مهم مهاجرتی به این کشور

آب و هوا

اگر به فکر مهاجرت هستید و آب و هوای منطقه نیز برای شما مهم است باید بدانید در کانادا زمستان های سرد و برفی زیادی وجود دارد و فصل تابستان از فصول گرم اما کوتاه و گذاریی است که برای مدتی کم آن را تجربه خواهید کرد. اگر اهل منطقه ایی بوده اید که آب و هوای گرم و معتدلی داشته است ممکن است در ابتدا سرمای کانادا برای شما سخت باشد اما با گذشت زمان اصولا افراد به آب و هوا عادت می نمایند.

تنوع فرهنگ

کانادا کشوری مهاجر پذیر است که در سال های اخیر از افراد با فرهنگ های مختلف استقبال نموده است. علاوه بر مهاجران بیش از 40 نماینده مجلس این کشور نیز در خارج از کانادا متولد شده اند. همچنین در شهرهای عظیم می توان قشرهای مختلفی از افراد با زبان ها، آیین ها و فرهنگ های مختلف را مشاهده کرد. این موضوع باعث شده است که افراد در زمان مهاجرت بتوانند به راحتی با محیط هماهنگ شوند و تفاوتی در فرهنگ و ارزش ها احساس ننمایند.

انعام دادن

ممکن است شما در کشوری زندگی کنید که انعام دادن از عادت های افراد نباشد یا حتی بی احترامی به فرد باشد اما در کانادا متصدیان بار و افراد فعال در حوزه خدمات اصولا انعام دریافت می نمایند. هرچند که حقوق ساعتی افراد که بر اساس استان است به افراد داده می گردد اما انعام یکی از مواردی است که جزء عادات کانادایی ها است. اصولا یک الی دو دلار برای سرو یک نوشیدنی کافی است.

جستجوی کار

تحقیق، جستجو و پیدا کردن کار در کانادا می تواند یک فرایند طولانی باشد و در بعضی مواقع ممکن است ماه ها زمان لازم باشد تا فرد بتواند شغلی متناسب با حرفه خود پیدا کند. باتوجه به این موضوع اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید باید در این زمینه برنامه ریزی کنید تا بتوانید به موقع بدون هیچ مسئله ای وارد کار شوید و سریعا به زندگی عادی و روتین خود باز گشت.

همچنین دقت داشته باشید که به اندازه ماه های اول مهاجرت پس انداز داشته باشید تا در صورتی که کار مورد نظر پیدا نشد یا به هر دلیلی به مشکل خوردید توانایی پرداخت هزینه های اولیه زندگی را داشته باشید.

افرادی که به وسیله ویزای تحصیلی کانادا وارد این کشور می شوند نیز می توانند به صورت پاره وقت مشغول به فعالیت شوند اما اگر قصد دارید در کنار تحصیل، کار کنید بهتر است قبل از آغاز دوره تحصیلی برنامه خود را تعیین کنید تا در دوران تحصیل مسئله ای پیش نیاید.

هزینه های زندگی

قبل از مهاجرت به کانادا، شهر اصلی که مقصدتان است را انتخاب کنید و هزینه های زندگی را در شهر مورد نظر آنالیز کنید. توجه داشته باشید که هزینه اجاره و یا خرید مسکن و هزینه های زندگی در شهرهای مختلف متفاوت است و این موارد در شهرهای عظیمی مانند تورنتو نسبت به شهرهای کوچکتر گران تر است. قبل از مهاجرت تمامی این موارد را آنالیز کنید تا در زمان ورد با مسائل اقتصادی روبرو نشوید.

سیگار نکشید!

سیگار کشیدن در مکان های عمومی، مانند رستوران ها، فروشگاه ها، دفاتر، بیمارستان ها و همچنین مناطق عمومی یا مشترک مانند ساختمانهای آپارتمانی و مجتمع ها کاری غیر قانونی است. اگر سیگار می کشید، تنها مکانی که می توانید این کار را انجام دهید در محل زندگی شخصی خود، وسیله نقلیه (در صورتی که کودکی در ماشین نباشد) و در فضای باز است.

بهداشت و درمان

سطح بالای درمان و مراقبت های بهداشتی از مواردی است که باعث شده که بسیاری از افراد برای زندگی کانادا را انتخاب نمایند. این سیستم از پشتیبانی بودجه دولتی برخوردار است که همین باعث شده بسیاری از خدمات درمانی برای افراد به صورت رایگان باشد. افراد باید برای دریافت خدمات درمانی و بهداشتی در برنامه های درمانی ثبت نامه نموده و سپس کارت بهداشت که توسط وزرات بهداشت استان صادر می گردد را دریافت نمایند؛ افرادی که این کارت را دریافت می نمایند از مراقبت های بهداشتی به صورت رایگان برخوردار می شند.

گواهینامه رانندگی

در کشور کانادا ممکن است بعضی مدارک و گواهینامه هایی که افراد در کشور خود دریافت نموده اند فاقد اعتبار باشد که گواهینامه رانندگی نیز یکی از این موارد است. علت این موضوع قوانین این کشور در رانندگی است که افراد در صورت تمایل به دریافت گواهینامه باید از آن ها آگاه باشند. شما پس از انتخاب محل اصلی برای سکونت باید قوانین رانندگی را در آن محل نیز مورد آنالیز قرار دهید و پس از آن برای دریافت گواهینامه اقدام کیند.

اقتصادیات

طبق قوانین کانادا، اقتصادیات های متنوعی وجود دارد. اقتصادیات بر درآمد توسط هر دو دولت فدرال و استان ها تعیین می گردد. باتوجه به شرایط و شرایط افراد در خاتمه هر سال باید برای پرداخت اقتصادیات اقدام نمایند. اقتصادیات در هر استان نیز متفاوت است و باید باتوجه به محل زندگی خود در زمان محاسبه خرج و مخارج نیز این موارد را در نظر گرفت. در صورتی که قصد اقامت دائم کانادا را دارید توصیه می گردد از همان بدو ورود تمام حساب های خود را ثبت نموده تا در زمان پرداخت اقتصادیات با مسئله ای روبرو نشوید.

حقوق شهفرایندی

بر اساس منشور حقوق و آزادی سیاسی در کانادا قوانینی تعیین برای شهفرایندان کانادایی و حقوق شهفرایندی تعیین می گردد. با این کار دولت از تمامی افراد در تمامی زمینه های پشتیبانی نموده و تمام افراد از حقوق برابری برخوردار هستند.

نکات مهم مهاجرت به کانادا

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید آگاه شوید که از تمامی اطلاع مهاجرتی جدید و به روز اطلاع دارید و تمام مراحل مهاجرتی را به درستی سپری می کنید. تغییرات اطلاعات مهاجرت می تواند تاثیر زیادی در مراحل مهاجرتی داشته باشد و در صورت عدم رعایت قوانین جدید احتمال ریجکت شدن درخواست و افراد و حتی تحریم آنها از مهاجرت برای مدتی امکان دارد. باتوجه به این مورد بهتر است با یک وکیل مهاجرت به کانادا یا یک موسسه مهاجرتی همکاری کنید تا علاوه بر کاهش احتمال ریجکت شدن درخواست فرایند مهاجرتی خود را در کمترین زمان سپری کنید.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: چمدان
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15735

به "مهاجرت به کانادا، 10 نکته مهم مهاجرتی به این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به کانادا، 10 نکته مهم مهاجرتی به این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید