مقررات سفر به ترکیه برای اتباع بعضی کشورها سخت تر شد

به گزارش بانیما، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، مقررات سفر به ترکیه برای اتباع بعضی کشورها سخت تر شد.

مقررات سفر به ترکیه برای اتباع بعضی کشورها سخت تر شد

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان لحظه آخری ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

مهدی عباسی، کارشناس گردشگری و تحلیل گر بازار گردشگری ترکیه اطلاع داد: وزارت کشور ترکیه بخشنامه تازهی مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع شش کشور به ترکیه صادر کرد که با توجه به آن، پروازهای بنگلادش، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، نپال و سریلانکا تا زمان اتخاذ تصمیم های تازه به حالت تعلیق درآمده است.

او با بیان اینکه طبق بخشنامه تازه وزارت کشور ترکیه، مقررات سفر از ایران به این کشور هنوز تغییر نکرده، اضافه نمود: افرادی که از انگلستان، ایران، مصر و سنگاپور وارد می شوند، باید حداکثر 72 ساعت قبل از ورود، نتیجه منفی تست پی سی آر خود را ارائه دهند.

وی در ادامه بیان نمود: وزارت کشور ترکیه در بخشنامه از افرادی که از کشورهای دیگری می آیند اما در 14 روز گذشته در بنگلادش، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، نپال و سریلانکا بوده اند، خواست گزارش تست PCR را با نتیجه منفی ارائه دهند. این افراد پس از ورود 14 روز در مکان هایی که استان ها تعیین می نمایند اقامت داشته و قرنطینه می شوند. اگر نتیجه آزمایش پی سی آر در سرانجام روز چهاردهم قرنطینه منفی باشد، قرنطینه مسافر ورودی تمام می گردد. کسانی که نتیجه تست پی سی آر آنها در سرانجام 14 روز قرنطینه مثبت گردد، از تاریخ مثبت بودن نتیجه آزمایش وارد اتاق ایزوله شده و دوباره بعد از 14 روز اگر جواب تست پی سی آر منفی گردد در سرانجام روز چهاردهم ایزولاسیون سرانجام می یابد.

این کارشناس اضافه نمود: بنابر مقررات تازه سفر به ترکیه، مدت زمان درخواست قرنطینه اجباری برای افرادی که از افغانستان و پاکستان به ترکیه می آیند و کسانی که در 14 روز گذشته در این کشورها بوده اند 10 روز است و اگر تست پی سی آر در سرانجام هفت روز قرنطینه منفی باشد، برنامه قرنطینه اجباری سرانجام می یابد. در صورت مثبت بودن تست پی سی آر مسافر ورودی، وزارت بهداشت مطابق دستورالعمل کووید 19 عمل خواهد نمود.

به گفته او، قرنطینه اجباری برای افرادی که در 14 روز گذشته در بنگلادش، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، نپال یا سریلانکا بوده اند یا از افغانستان و پاکستان به ترکیه آمده اند، در خوابگاه های تعیین شده به وسیله استانداری ها یا در هتلی تعیین خواهد بود. قرنطینه در هتل ها، هزینه های اقامت و نقل و انتقال این افراد از دروازه های مرزی، و رویه ها و اصول مربوط به آن به وسیله استانداری ها تعیین و اعلام می گردد.

عباسی گفت: شهروندان کشورهای دیگر که نام آنها در این بخشنامه نیامده و دست کم 14 روز قبل از ورود به ترکیه از همه دروازه های مرزی واکسینه شده یا در شش ماه گذشته به کرونا مبتلا شده و یا 28 روز از ابتلایشان به بیماری کووید 19 گذشته باشد، نیازی به ارائه آزمایش پی سی آر و یا آزمایش آنتی ژن سریع با نتیجه منفی نخواهند داشت و اقدامات قرنطینه ای برای این افراد اعمال نمی گردد. در صورت ارائه نکردن گواهی واکسیناسیون یا اسناد اثبات ابتلا به بیماری در هنگام ورود به ترکیه، گزارش تست پی سی آر با نتیجه منفی حداکثر 72 ساعت قبل از ورود یا ارسال آنتی ژن سریع منفی حداکثر 48 ساعت از زمان ورود این دسته از مسافران کافی است.

او با اشاره به بندهای دیگر این بخشنامه اظهار کرد: از مسافرانی که از تمام دروازه های مرزی وارد ترکیه می شوند، ممکن است از طرف وزارت بهداشت ترکیه به صورت رندوم، آزمایش پی سی آر گرفته گردد. پس از آزمایش، به این افراد اجازه داده می گردد به مقصد نهایی خود بروند. اگر نتایج آزمایش مثبت باشد، مطابق با دستورالعمل کووید 19 وزارت بهداشت ترکیه با آن ها رفتار خواهد شد؛ مسافرانی که با این افراد تماس نزدیک داشته باشند به مدت 14 روز در مراکزی که تعیین شده قرنطینه می شوند و در صورت منفی بودن نتایج آزمایش پی سی آر دوران قرنطینه سرانجام می یابد. شرایط قرنطینه افرادی که دارای نوع دلتای ویروس کرونا هستند هم با نتیجه منفی آزمایش پی سی آر در سرانجام روز چهاردهم سرانجام می یابد.

او گفت: وزارت کشور ترکیه بعلاوه برای جلوگیری از تأثیر منفی کرونا بر تجارت خارجی این کشور تصمیم گرفته خدمه کشتی و هواپیما و رانندگان کامیون را از انجام آزمایش پی سی آر و قرنطینه معاف کند.

این کارشناس گردشگری با مرور بندهای دیگر بخشنامه تازه وزارت کشور ترکیه در ارتباط با ورود از تمام دروازه های مرزی این کشور حتی برای شهروندان و ساکنان ترکیه ادامه داد: کسانی که دست کم 14 روز قبل از ورود به ترکیه واکسینه شده اند یا در شش ماه گذشته دچار بیماری کرونا شده اند و یا 28 روز از اولین آزمایش مثبت پی سی آر آنها گذشته با ارائه جواب منفی آزمایش پی سی آر حداکثر 72 ساعت قبل از ورود به ترکیه، اجازه ورود خواهند داشت.

او اضافه نمود: در این قسمت از بخشنامه تاکید شده مسافرانی که نمی توانند اسناد یا نتایج آزمون تعیین شده را ارائه دهند، مجاز به رفتن به محل سکونت خود پس از ارائه نتیجه منفی پی سی آر در ورودی های مرزی هستند و افرادی که نتایج آزمایش آنها مثبت شده در محل های پیش بینی شده برای قرنطینه نگهداری خواهند شد.

عباسی گفت: با توجه به اینکه شهروندان ترکیه ساکن یا مقیم خارج از کشور با آغاز فصل تابستان قصد مراجعت به شهرهای خود برای مرخصی یا تعطیلات را دارند و اصولا از سرانجامه های مرزی تعیینی استفاده می نمایند، اگر نتوانند اسناد یا نتایج آزمایش پی سی آر را ارائه دهند، با پر کردن فرم حاوی اطلاعات اساسی خود از دروازه های مرزی عبور خواهند کرد.

او اضافه نمود: طبق اخبار منتشر شده، شهروندانی که با چنین شرایطی اجازه ورود به کشور را می گیرند در محل اقامت خود تا زمان ارائه نتیجه منفی تست پی سی آر قرنطینه می شوند. ترکیه بیان کرد در این باره تصمیمات لازم به وسیله فرماندار، بخشدار و افسران اداری مستقر در سرانجامه های مرزی با همکاری تمام نهادها و سازمان های اجتماعی گرفته می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16357

به "مقررات سفر به ترکیه برای اتباع بعضی کشورها سخت تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقررات سفر به ترکیه برای اتباع بعضی کشورها سخت تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید