مقاله: پارک جینگ شان پکن (چین)

به گزارش بانیما، در شمال تپه های پارک جینگ شان سالن شوهوانگ قرار دارد؛ اینجا در اصل مکانی بود که در دوران گذشته پادشاهان سلسله کینگ به اجدادشان ادای احترام می کردند. تصویر برخی از امپراتورها همچنان در این سالن وجود دارند. در شرق سالن شوهوانگ سالن یونگسی (سالن گمشده) قرار دارد، جایی که پیکر پادشاهان و ملکه های سلسله های باستانی چینی در آنجا دفن شده اند. غیر از جاذبه های تاریخی، پارک جینگ شان پکن فرصتی عالی به مسافران تور چین می دهد تا در فضایی فوق العاده سرسبز و پر درخت کمی از هیاهوی شهر دور شوند. این پارک بزرگترین باغ گل صدتومانی در کل شهر را در خود جای داده است. هر سال در ماه می حدود 20 هزار کل صد تومانی از 200 گونه مختلف در اینجا شکوفه می دهند و یک منظره فوق العاده تماشایی و رویایی را پدید می آورند.

مقاله: پارک جینگ شان پکن (چین)

در دوره سلسله های یوان (1271 تا 1368 میلادی)، مینگ (1368 تا 1644) و کینگ (1644 تا 1911)، پارک جینگ شان پکن به عنوان یک باغ سلطنتی استفاده می شد. البته در دوره سلسله مینگ بود که پارک سر و شکل اصلی خود را پیدا کرد؛ درختان میوه بسیاری کاشته و تعداد زیادی قصر و عمارت در داخل پارک ساخته شدند. به همین خاطر این پارک همواره محل مورد علاقه اعضای خانواده سلطنتی برای تفریح، گذراندن اوقات فراغت و انجام کارهایی مانند شکار بود. در سال 1928 پارک به روی عموم مردم باز شد. از 1949 به آن سو پارک به طور کامل بازسازی شد؛ مسیرها سنگ فرش و بیشتر ساختمان های داخل پارک بازسازی و مرمت شدند. امروزه پارک جینگ شان پکن یکی از زیباترین جاذبه های کل کشور و یکی از بایدهای بازدیدها برای هر کسی است که به تور چین می رود.

تپه داخل پارک جینگ شان 5 قله دارد؛ بر روی هر کدام از این قله ها یک عمارت وجود دارد که در سال 1751 ساخته شده اند. سابق بر این یک مجسمه برنزی از بودا در هر کدام از این عمارت ها قرار داشت؛ هر کدام از این مجسمه ها نماینده 5 طعم ترش، تلخ، شیرین، شور و تند بودند. متاسفانه تمام این مجسمه ها در جنگ های دهه 1900 ناپدید شدند. در محل عمارت وسطی مسافران تور چین می توانند منظره هایی تماشایی از شهر و اطراف را ببینید. از این نقطه مرتفع پارک جینگ شان، شهر ممنوعه باشکوه و خارق العاده در جنوب، برج های ناقوس و طبل در شمال و همچنین پارک بی های و معبد میائوینگ در غرب هم قابل رویت هستند.

منبع مقاله: پارک جینگ شان پکن (چین)

انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18569

به "مقاله: پارک جینگ شان پکن (چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: پارک جینگ شان پکن (چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید