مقاله: خواص گل کلم و فواید آن برای سلامتی

به گزارش بانیما، گل کلم دارای خواص آنتی اکسیدان و ماده ای بهنام آلیسین است که برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و سکته مفید میباشد.

مقاله: خواص گل کلم و فواید آن برای سلامتی

یکی از خواص گل کلم خاصیت سم زدایی از بدن است.به طور کلی میتوان گفت مواد موجود در این گیاه توانایی کبد را در خنثی سازی موادسمی افزایش می دهد .

ترکیبی در گل کلم وجود دارد به نام گلوکورافین کهمی تواند از شکم و روده ها در برابر ابتلا به بعضی بیماری های دستگاه گوارش، ازجمله سرطان و زخم معده پیشگیری کند . همچنین از دیگر خواص گل کلمیاری به درمان و پیشگیری از یبوست است. گل کلم به دلیل دارا بودن فیبر فراوان بهکاهش وزن نیز یاری میکند.

گل کلم سرشار از انواع ویتامین های گروه ب وفولات است. این مواد برای رشد جنین و پیشگیری از نقایص دوران جنینی لازم و ضروریهستند، از این رو متخصصان تغذیه مصرف انواع کلم به ویژه گل کلم را به زنان باردارتوصیه مینمایند. همچنین کلسیم موجود در آن در شکلگیری استخوانهای جنین و استحکام آنها در بزرگسالی نقش زیادیدارد .

گل کلم گیاهی یک ساله هم خانواده کلم با میوهای گوشتی باانواع مختلف سفید، نارنجی، کبود و سبز با شکل هندسی بسیار زیبا است. بخش مورداستفاده این گیاه گل یا میوه آن است که ارزش غذایی و خواص درمانی فراوانی دارد.

منبع مقاله: خواص گل کلم و فواید آن برای سلامتی

انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18368

به "مقاله: خواص گل کلم و فواید آن برای سلامتی" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاله: خواص گل کلم و فواید آن برای سلامتی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: خواص گل کلم و فواید آن برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید