معروف و باشکوه ترین کاخ های سلطنتی سن پترزبورگ، عکس

به گزارش بانیما، شهر افسانه ای سن پترزبورگ دارای جاذبه های دیدنی بی شماری است که بخش عمده آن ها را، کاخ و قلعه های سلطنتی تشکیل می دهند. علاقه گردشگران به بازدید از این دسته جاذبه های گردشگری سبب شد تا ما در این مقاله به گردآوی مجموعه ای از مجلل ترین کاخ های سلطنتی سن پترزبورگ پرداخته و ویژگی های هر یک را به اختصار توضیح دهیم.

معروف و باشکوه ترین کاخ های سلطنتی سن پترزبورگ، عکس

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

کاخ زمستانی (Winter Palace)

بی مقدمه و بی شک می توان گفت که کاخ زمستانی سن پترزبورگ با شکوه ترین قصر و عمارت این شهر است. این کاخ که به خودی خود یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری روسیه محسوب می گردد، در سال 1762 میلادی ساخته شده و الیزابت پترونا (دختر پتر کبیر، امپراطور روسیه) عامل ساخت این کاخ بوده است. کاخ زمستانی که عظیم ترین عمارت سلطنتی سن پترزبورگ است، یک بنای مستطیل شکل بوده و دارای 215 متر طول و 30 متر عرض می باشد. این کاخ از 1500 اتاق تشکیل شده که حاوی 1786 درب و 1945 پنجره می باشند.

آدرس: Palace Embankment, 32, Sankt-Peterburg, Russia, 190000.

کاخ کنستانتین (Konstantin palace)

کاخ کنستانتین یا کنگره ملی یکی از زیباترین و مجلل ترین کاخ های سلطنتی سن پترزبورگ است که توسط یک معمار مشهور به نام ژان باپتیست لبلوند طراحی و بنا شده است. بنای این کاخ که در قرن هجدهم میلادی ساخته شده است، یک شاهکار معماری در تاریخ روسیه به شمار می رود. علاوه بر اینکه کاخ کنستانتین دارای نمای بیرونی خیره کننده می باشد، محوطه داخلی آن نیز بسیار سلطنتی و مجلل است.

از جمله قسمت های تشکیل دهنده محوطه داخلی کاخ می توان به اتاق میاندوریا، تالار مرمر، سالن آبی، سالن موسیقی، سالن بلودرا و غیره اشاره نمود. گردشگران تور روسیه جالب است بدانید این کاخ زمانی محل اقامت شاهزاده کنستانتین بوده است. کاخ کنستانتین در شهرک استرلنا، واقع در 30 کیلومتری شهر سن پترزبورگ قرار گرفته است به همین خاطر به آن کاخ استرلنا نیز می گویند.

آدرس: Berozovaya Alleya, 3, Strelna, Sankt-Peterburg, Russia, 198515.

کاخ پترهوف (Peterhof Palace)

کاخ پترهوف یا پترگوف در بخش فدرال سن پترزبورگ واقع شده است. این کاخ در سال 1714 میلادی، به دستور پتر کبیر ساخته شده است. در واقع پتر، پس از دیدن کاخ ورسای فرانسه دستور داد کاخی با سبک معماری غربی بسازند، به همین خاطر است که به این کاخ، ورسای پترهوف نیز می گویند.

ساختمان اصلی عمارت پترهوف، کاخ عظیم (Grand Palace) نام دارد. این قسمت از کاخ شامل حدود 30 اتاق مجزا است که هر یک به زیبا ترین شکل ممکن، توسط مجسمه ها، تراشکاری ها، آثار هنری معروف و غیره تزئین شده اند. از دیگر کاخ های این عمارت می توان به قصر های کوتج و مارلی، کاخ مونپلسیر و هرمیتاژ پترهوف اشاره نمود. دکوراسیون شیک و زیبای داخل کاخ عظیم پترهوف، آن را به یکی از مجلل ترین کاخ های سلطنتی سن پترزبورگ تبدیل نموده است.

آدرس: Razvodnaya Ulitsa, 2, Sankt-Peterburg, Russia.

کاخ کاترین (Catherine Palace)

کاخ تابستانی کاترین در 20 کیلومتری شهر سن پترزبورگ و در دهکده ای به نام تزار ها (Tsarskoye Selo) واقع شده است. معماری بی نظیر کاخ آبی رنگ کاترین همیشه زبان زد گردشگرانی است که در سفر به سن پترزبورگ از آن بازدید نموده اند. این کاخ از تالار های عظیم و باشکوه بسیاری تشکیل شده که عظیم ترین و مجلل ترین آن ها، تالاری به نام اتاق طلایی است که در دکوراسیون آن، مقدار زیادی طلا به کار رفته است.

این تالار به نوعی ورودی کاخ کاترین بوده و شامل تعدادی پنجره می باشد که تابش نور آفتاب از این پنجره ها جلوه بسیار زیبایی به دیوار های طلایی رنگ آن بخشیده و نظر هر بیننده را به خود جلب می نماید. از دیگر اتاق های کاخ کاترین سن پترزبورگ می توان به اتاق سبز، اتاق کهربا و کمرون اشاره نمود.

آدرس: Garden St, 7, Pushkin, Sankt-Peterburg, Russia, 196601.

کاخ مرمر (Marble Palace)

کاخ مرمر نیز از مجلل ترین کاخ های سلطنتی سن پترزبورگ است که ساخت آن توسط معمار محبوب ملکه کاترین، کنت گریگوری اورلوف شروع شده و توسط یک معماری مشهور ایتالیایی به نام آنتونیو رینالدی، در سال 1785 میلادی تکمیل شده است. بنای این عمارت که الهام گرفته از سبک نئوکلاسیسم است، از 32 نوع سنگ مرمر ساخته شده است. یعنی حتی قسمت هایی از دیوار ها و کف تالار های آن نیز از جنس سنگ مرمر است. جالب است بدانید، سنگ مرمر مورد احتیاج برای ساخت این کاخ، از کشور ایتالیا تامین شده است. دکوراسیون سنگی داخل عمارت که با انواع مجسمه ها، نقاشی ها، ستون های مرمر و سنگ تراشی های زیبا تزئین شده، کاخ مرمر را به یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری روسیه تبدیل نموده است.

آدرس: Millionnaya St, 5/1, Sankt-Peterburg, Russia, 191186.

کاخ تاورید (Tauride Palace)

کاخ تاورید یکی از تاریخی ترین و عظیم ترین سازه های روسیه بوده و در شهر سن پترزبورگ آن واقع شده است. این کاخ مدتی محل اقامت پرنس گریگوری پوتمکین بوده است. ساخت بنای کاخ تاورید، توسط یک معمار معروف روسی به نام ایوان استاروو (Ivan Starov)، در سال 1783 میلادی شروع شده و حدود 6 سال بعد انتها یافته است. عمارت کاخ تاورید، نمونه بسیار خوبی از سبک معماری نئوکلاسیک به شمار می رود. این عمارت از دو طبقه تشکیل شده و در مرکز آن یک گنبد کوتاه خودنمایی می نماید. درب ورودی کاخ به شش ستون سفید رنگ از سبک یونان باستان مزین شده است.

گردشگران تور سن پترزبورگ همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، دیوار های کاخ تاورید نخودی رنگ بوده و تضاد بسیار زیبایی با بام سبز رنگ آن به وجود آورده است و باعث شده به یکی از زیبا ترین و خاص ترین کاخ های شهر سن پترزبورگ تبدیل گردد.

آدرس: Shpalernaya Ulitsa, 47, Sankt-Peterburg, Russia, 191015.

کاخ الکساندر (Alexander Palace)

کاخ الکساندر نیز در دهکده تزار ها و در نزدیکی کاخ کاترین واقع شده است. این کاخ عمارت باشکوهی است که نمای بیرونی آن را دیوار های زرد و تعداد زیادی ستون سفید تشکیل می دهند. کاخ الکساندر توسط یک معمار روسی به نام گیاکومو کوارنقی (Giacomo Quarenghi) طراحی شده و بین سال های 1792 الی 1796 میلادی، در باغ الکساندر بنا شده است. محوطه داخلی کاخ از تعدادی تالار تو در توی عظیم تشکیل شده که دکور همگی آن ها شامل لوستر های عظیم طلایی رنگ، شعمدانی و گلدان های سلطنتی، آثار هنری بسیار زیبا همانند تابلو های نقاشی و مجسمه های متعدد می باشد.

به عبارت دیگر معماری و دکوراسیون داخلی مجلل کاخ الکساندر آن را به یک رویال کاخ معروف تبدیل نموده است. با وجود این که کاخ الکساندر در نگاه اول یک عمارت با معماری تقریبا ساده و معمولی به نظر می رسد، اما با ورود به آن در می یابید که از فضای داخلی بسیار شیک، مجلل و سلطنتی برخوردار می باشد.

آدرس: ul. Dvortsovaya, 2, Pushkin, Sankt-Peterburg, Russia, 196601.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14580

به "معروف و باشکوه ترین کاخ های سلطنتی سن پترزبورگ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف و باشکوه ترین کاخ های سلطنتی سن پترزبورگ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید