کابینت نئوکلاسیک با تلفیق سبک مدرن و کلاسیک: چی از این بهتر؟!

به گزارش بانیما، کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک با آن ظاهر جذابش که ترکیبی از اِلمان های کلاسیک و مدرن است، امروزه زینت بخش دکوراسیون آشپزخانه ها است. توجه زیاد به جزئیات گسترده کابینت کلاسیک و سادگی بی آلایش سبک مدرن، هیچ کدام به تنهایی در کابینت نئوکلاسیک دیده نمی شوند.

کابینت نئوکلاسیک با تلفیق سبک مدرن و کلاسیک: چی از این بهتر؟!

این مورد بعضی از عناصری است که دکوراسیون نئوکلاسیک را توصیف می نماید. فضای آشپزخانه نئوکلاسیک، ظرافت و غنای یک فضای دلنشین و کاربردی را به ارمغان می آورد. این کابینت جذابیتی بی سرانجام دارد و جلوه ای از اروپای دوران ویکتوریا را به خانه شما می آورد؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

سبک نئوکلاسیک چیست؟

نئوکلاسیک جنبش قرن 18 و 19 است که در اروپا به عنوان واکنشی نسبت به زیاده خواهی های باروک و روکوکو توسعه یافت. این جنبش درصدد بازگشت به زیبایی و شکوه کلاسیک یونان باستان و امپراتوری روم بود. هنر نئوکلاسیک مبتنی بر سادگی و تقارن است و الهام بخش آن از مورخ هنر آلمانی، یوهان یواخیم وینکلمان است که معتقد بود هنر باید به دنبال فرم های ایده آل و زیبایی هنر یونان باشد.

مطلب پیشنهادی: کابینت آشپزخانه مدرن را چطور می پسندید؟ ایرانی، کوچک یا شیک!

احیای کانون های هنری اثر باستان از تحسین هنر رنسانس و روشنگری و سبک کلاسیک هنرمند فرانسوی نیکلاس پوسین و همچنین از نارضایتی نسبت به روکوکو و به سمت سبک طاقت فرسا باروک ناشی شد. در حالی که هنرمندان رمانتیک به دنبال طرح هایی از ظلم و سرزندگی بودند، هنرمندان نئوکلاسیک می خواستند زیبایی و هماهنگی یک موضوع را به تصویر بکشند.

آن ها یک سبک آرمان گرایانه را با استفاده از چشم اندازی زیبا به عنوان سادگی نجیب و عظمتی آرام ترکیب می نمایند. بنابراین، آثار نئوکلاسیک، جدی و قهرمانانه هستند. محدودیت و سادگی، همراه با تصویرگری دقیق و هماهنگی نزدیک با فرم شفاف و محتوای نجیبانه، ویژگی های اصلی نئوکلاسیسم است.

نئوکلاسیک در ابتدا در رم (پایتخت ایتالیا) توسعه پیدا کرد، اما محبوبیت آن در قرن 18 در سراسر اروپا گسترش یافت. سفری که دانشجویان اروپایی در آن قاره سفر کردند. جنبش نئوکلاسیک شامل هنرهای تزئینی و تجسمی، ادبیات، تئاتر، موسیقی و معماری بود و تا اوایل قرن نوزدهم با آغاز رقابت با جنبش رومانتیسم، تکامل یافت.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

این کابینت به سبکی معروف است که نه جزئیات پیچیده کابینت های کلاسیک و نه سبک مینیمالیستی کابینت های مدرن را دارد. درعوض، کابینت های نئوکلاسیک دارای خطوط و جزئیات نرم هستند و طراحی آنها بسیار زیبا، لوکس و ظریف است. در زیر بعضی از ویژگی های این نوع کابینت توضیح داده شده است:

متریال کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

به طور معمول، کابینت های نئوکلاسیک معمولاً از چوب طبیعی مانند بلوط، گردو، سرو و موارد دیگر ساخته می شوند، زیرا چوب طبیعی به راحتی حکاکی شده و قابلیت ایجاد طرح های مختلف را دارد. با این حال، با استفاده از فناوری CNC، می تواند یک کابینت آشپزخانه با متریال MDF درجه یک را بسازد. کابینت آشپزخانه هسته MDF دارای مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت است. بنابراین، برای محیط های مرطوب و اغلب چرب مانند آشپزخانه بسیار مناسب است. پس چوب ویژگی اصلی کابینت نئوکلاسیک است. بر اساس نوع متریالی که در ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می گردد، می توان آن را به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

  • کابینت نئوکلاسیک چوبی
  • کابینت نئوکلاسیک ام دی اف با روکش چوب
  • کابینت نئوکلاسیک تمام ام دی اف

رنگ کابینت آشپزخانه نیوکلاسیک

رنگ هایی که باعث ایجاد کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک می شوند، معمولاً به رنگ طوسی، قهوه ای یا شکلاتی است. همچنین با ترکیب عناصر مدرن و به خصوص با استفاده از هسته اصلی MDF، رنگ سفید به نمایش درخشندگی، ظرافت و زیبایی سبک آشپزخانه نئوکلاسیک می افزاید. اما امروزه، این نوع کابینت می توان در رنگ های دیگر مانند سرمه ای و کرمی نیز مشاهده کرد.

فضای آشپزخانه نئوکلاسیک

آشپزخانه نئوکلاسیک فضایی کاملاً انتخابی دارد. ترکیب کابینت نئوکلاسیک به همراه وسایل آشپزخانه مدرن مانند اجاق گاز، یخچال و دیگر لوازم، همگی ظاهر مدرن- کلاسیک این نوع آشپزخانه نمایان می سازند. این سبک دکوراسیون ربطی به ابعاد آشپزخانه ندارد، حتی فضاهای کوچک نیز می توانند از ظاهر چنین سبک پر شوری نهایت استفاده را ببرند. دکوراسیون نئوکلاسیک به هر نوع سبک طراحی داخلی فضای داخلی منزل نیز سازگار است.

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

در زیر یک به یک به جوانب مثبت و منفی کابینت ها نئوکلاسیک اشاره می کنیم:

فواید کابینت نیوکلاسیک

ظاهر زیبا: زیبایی و جذابیت این کابینت ها به قدری که افراد می توانند با هر نوع دکوراسیون داخلی منزل، آن ها را برای آشپزخانه خود انتخاب نمایند.

تنوع در رنگ: رنگ این کابینت درواقع همان رنگ روکشی است که برای ساخت آن استفاده می گردد. این کابینت ها در بازار دارای انواع و اقسام رنگ ها برای انتخاب است.

مقاومت در برابر رطوبت: یکی از جوانب مثبت این کابینت، مقاومت بالا در برابر رطوبت است. این کابینت ها نسبت به دیگر انواع کابینت ام دی اف مقاومت بیشتری در برابر رطوبت از خود نشان می دهد.

عدم نمایش لَک و خط و خش: بازتاب نور در این نوع کابینت به دلیل سطح مات، در کمترین میزان خود است. بنابراین لک و خط و خش را بر روی خود نشان نمی دهد.

معایب کابینت نئوکلاسیک

احتیاج به نیروی متخصص: برای نصب و اجرای این کابینت، احتیاج به نیروی متخصص است، زیرا دارای پیچیدگی های خاص می باشد. از این رو، بهتر است شرایط نصب این کابینت ها را به نیروهای مجرب و با تجربه بسپارید.

اجرای کابینت نئوکلاسیک خود را به متخصصان ماهر کارگشا بسپارید

حساسیت به اجسام تیز: اگر روکش کابینت نئوکلاسیک از نوع پی وی سی باشد، آسیب پذیری نسبت به اجسام تیز اجتناب ناپذیر است. اما کابینت هایی که از چوب طبیعی و ام دی اف ساخته شده اند، این مورد دیده نمی گردد.

رنگ ها و طرح های کابینت نئوکلاسیک

کلام آخر

کابینت نئوکلاسیک که یادگاری از سبک هنری قرن 18 میلادی است، امروزه در ایران نیز به سوی یک فرایند پرطرفدار در حال حرکت است. تلفیق سبک کلاسیک و مدرن باعث افزایش انعطاف پذیری این کابینت شده است، به طوری که قابل استفاده در دکوراسیون ها سنتی و مدرن است. بنابراین، اگر به تضاد بین عناصر کلاسیک و مدرن علاقه دارید و می خواهید ظاهر آشپزخانه خود متفاوت جلوه دهید، کابینت نئو کلاسیک همانی سبکی است که می خواهید.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9740

به "کابینت نئوکلاسیک با تلفیق سبک مدرن و کلاسیک: چی از این بهتر؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابینت نئوکلاسیک با تلفیق سبک مدرن و کلاسیک: چی از این بهتر؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید