مسکن محرومان شامل چه کسانی می گردد؟

به گزارش بانیما، در حال حاضر طرح هایی مثل صندوق مسکن محرومان، نهضت ملی مسکن (مسکن دولتی) و یاری بلاعوض بنیاد مسکن برای یاری به تامین مسکن محرومان وجود دارد. چه کسانی می توانند از این طرح ها برای ساخت و خرید مسکن استفاده نمایند؟

مسکن محرومان شامل چه کسانی می گردد؟

به گزارش بلاگ خبرنگاران، تامین مسکن برای محرومان یکی از اصلی ترین برنامه های دولت ها بوده که دولت کنونی نیز از این قاعده مستثنی نیست و روی ساخت مسکن برای محرومان تاکید ویژه ای دارد.

به تازگی معاون امور مجلس رئیس جمهور گفته است که برای مسکن محرومان صندوق راه اندازی می گردد. آنطور که محمد حسینی می گوید، قرار است پنج هزار میلیارد تومان برای راه اندازی صندوق مسکن محرومان تخصیص داده گردد.

در مورد صندوق توضیحی داده نشده که مشمولان چه کسانی هستند، در واقع معین نیست فاکتورها شناسایی خانواده های محروم چیست؟ اما معمولا افراد زیر جزء گروه محرومان محسوب می شوند:

  • کسانی که در روستاها زندگی می نمایند
  • افراد تحت پوشش کمیته امداد
  • افراد تحت پوشش بهزیستی
  • افرادی که در دهک های اول تا سوم قرار دارند(25.5 میلیون نفر در دهک اول تا سوم قرار دارند)
  • کسانی که در شهرهای کوچک زندگی می نمایند
  • مستاجران و خانوارهایی که فاقد خودرو هستند
  • خانوارهایی که اندازه درآمدشان از حقوق پایه وزارت کار کمتر باشد

ساخت مسکن دولتی برای محرومان

مدیران حوزه راه و شهرسازی دولت سیزدهم بارها تاکید نموده اند که دولت میخواهد با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، خانوارهای شهری و روستایی کم برخوردار و محروم جامعه را خانه دار کند.

دولت در این طرح برای دهک های پایین جامعه چند تخفیف در نظر گرفته است. این تخفیفات شامل پرداخت تسهیلات با نرخ سود پایین، هزینه های جانبی رایگان و آورده اولیه متقاضیان می گردد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، هزینه پروانه ساخت، هزینه خدمات مهندسی و انشعابات برای دهک های نخست تا سوم شرکت نماینده در نهضت ملی مسکن رایگان است.

بعلاوه با یاری کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی، زمین 99 ساله همراه با تسهیلات ساخت با کارمزد پنج درصد در اختیار دهک های اول تا سوم قرار می گیرد. از آنجایی نرخ مصوب سود تسهیلات 18 درصد است، مابه التفاوت 13 درصدی برای این دهک ها از محل منابع صندوق ملی مسکن تامین می گردد.

وام 150 میلیون تومانی بنیاد مستضعفان

به تازگی رئیس بنیاد مستضعفان و وزیر کار برای تامین مسکن تفاهم نامه ای امضا نموده ند. براساس این تفاهم نامه، چهار هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی و دارای دو معلول و بیشتر، یاری بلاعوض 100 تا 150 میلیون تومانی خرید مسکن دریافت می نمایند.

بنیاد مستضعفان به هر یک از این خانوارها در شهرها مبلغ 150 میلیون تومان و در روستاها مبلغ 100 میلیون تومان برای احداث یا خرید هر واحد مسکونی پرداخت می نماید که به صورت بلاعوض است.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 20524

به "مسکن محرومان شامل چه کسانی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکن محرومان شامل چه کسانی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید